Smanjenje rizika osiguravanjem potraživanja

Hrvatsko kreditno osiguranje (HKO), koje su osnovali Hrvatska banka za obnovu i razvoj (HBOR) i austrijski osiguravatelj OSEE, prvo je društvo za osiguranje u Hrvatskoj specijalizirano za osiguranje potraživanja među gospodarskim subjektima. Edvard Ribarić, predsjednik Uprave HKO-a, kaže da osiguranje potraživanja od prodaje roba i usluga štiti poslovne subjekte od rizika neplaćanja kupaca zbog stečaja ili produženog neplaćanja.

“Nitko ne voli gubiti novac. Ali upravo se to događa kad kupac prestane plaćati svoje obveze. Čak i kupac kojemu vjerujete i s kojim imate višegodišnju suradnju može upasti u teškoće i prestati plaćati. S obzirom na sveprisutne rizike s kojima se poslovni subjekti susreću u tržišnom poslovanju - nelikvidnost, nemogućnost naplate potraživanja, sve veći broj stečajeva, nepoznavanje novih poslovnih partnera, gospodarska kriza i sl., korištenjem usluga te podrškom kreditnih osiguravatelja takvi se rizici mogu uvelike minimizirati”, kaže o funkciji svoje osiguravajuće kuće Ribarić. Korisnici police osiguranja potraživanja mogu postati svi poslovni subjekti koji prodaju robe i usluge uz odgodu plaćanja. No Ribarić pojašnjava da su njihovi najčešći korisnici bili iz industrije i trgovine. HKO osigurava potraživanja čiji su rokovi dospijeća plaćanja do 180 dana, a najviše do jedne godine. Ne mogu se osiguravati pojedinačna potraživanja, nego se treba osigurati cjelokupan promet na otvoreno. Takav način osiguranja pruža najbolje pokriće korisnicima jer princip ovog osiguranja je u tome da se ne može točno predvidjeti koje će potraživanje postati nenaplativo. Ovakav princip pruža i najbolju mogućnost dugoročne suradnje osiguratelja njegovih osiguranika pružajući osiguranicima sigurnost u poslovanju jer su zaštitili potraživanja, a osiguratelju odgovarajući obuhvat portfelja osiguranja koji osigurava dugoročnu stabilnost i uravnoteženo poslovanje. “U prosjeku potraživanja čine 50% imovine nekog poslovnog subjekta, a kod nekih je poslovnih subjekata taj postotak i znatno viši. Poslovnim subjektima vrlo je teško predvidjeti koji će njihov kupac prestati s plaćanjem svojih obveza. Oko polovice svih neplaćanja odnosi se na neplaćenje kupaca s kojima je do trenutka neplaćanja postojala dugogodišnja stabilna suradnja”, kaže Edvard Ribarić. Iz HKO-a upozoravaju da je, imajući u vidu specifične utjecaje, poput financijsko-gospodarske krize ili iznenadne političke nestabilnosti, jasno da svaki poslovni subjekt, pa čak i onaj koji je smatran “sigurnim”, može doći u probleme i prestati izvršavati svoje obveze prema dobavljačima. Ribarić kaže da iako se na svaku premiju osiguranja u Hrvatskoj gleda kao na trošak, poduzetnici moraju imati na umu kako neplaćanje kupaca može biti puno veći trošak koji će ugroziti poslovanje njihove tvrtke.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!