Smanjenje rizika osiguravanjem potraživanja

Autor: Darko Bičak , 05. rujan 2012. u 22:00

Hrvatsko kreditno osiguranje (HKO), koje su osnovali Hrvatska banka za obnovu i razvoj (HBOR) i austrijski osiguravatelj OSEE, prvo je društvo za osiguranje u Hrvatskoj specijalizirano za osiguranje potraživanja među gospodarskim subjektima. Edvard Ribarić, predsjednik Uprave HKO-a, kaže da osiguranje potraživanja od prodaje roba i usluga štiti poslovne subjekte od rizika neplaćanja kupaca zbog stečaja ili produženog neplaćanja.

“Nitko ne voli gubiti novac. Ali upravo se to događa kad kupac prestane plaćati svoje obveze. Čak i kupac kojemu vjerujete i s kojim imate višegodišnju suradnju može upasti u teškoće i prestati plaćati. S obzirom na sveprisutne rizike s kojima se poslovni subjekti susreću u tržišnom poslovanju – nelikvidnost, nemogućnost naplate potraživanja, sve veći broj stečajeva, nepoznavanje novih poslovnih partnera, gospodarska kriza i sl., korištenjem usluga te podrškom kreditnih osiguravatelja takvi se rizici mogu uvelike minimizirati”, kaže o funkciji svoje osiguravajuće kuće Ribarić. Korisnici police osiguranja potraživanja mogu postati svi poslovni subjekti koji prodaju robe i usluge uz odgodu plaćanja. No Ribarić pojašnjava da su njihovi najčešći korisnici bili iz industrije i trgovine. HKO osigurava potraživanja čiji su rokovi dospijeća plaćanja do 180 dana, a najviše do jedne godine. Ne mogu se osiguravati pojedinačna potraživanja, nego se treba osigurati cjelokupan promet na otvoreno. Takav način osiguranja pruža najbolje pokriće korisnicima jer princip ovog osiguranja je u tome da se ne može točno predvidjeti koje će potraživanje postati nenaplativo. Ovakav princip pruža i najbolju mogućnost dugoročne suradnje osiguratelja njegovih osiguranika pružajući osiguranicima sigurnost u poslovanju jer su zaštitili potraživanja, a osiguratelju odgovarajući obuhvat portfelja osiguranja koji osigurava dugoročnu stabilnost i uravnoteženo poslovanje. “U prosjeku potraživanja čine 50% imovine nekog poslovnog subjekta, a kod nekih je poslovnih subjekata taj postotak i znatno viši. Poslovnim subjektima vrlo je teško predvidjeti koji će njihov kupac prestati s plaćanjem svojih obveza. Oko polovice svih neplaćanja odnosi se na neplaćenje kupaca s kojima je do trenutka neplaćanja postojala dugogodišnja stabilna suradnja”, kaže Edvard Ribarić. Iz HKO-a upozoravaju da je, imajući u vidu specifične utjecaje, poput financijsko-gospodarske krize ili iznenadne političke nestabilnosti, jasno da svaki poslovni subjekt, pa čak i onaj koji je smatran “sigurnim”, može doći u probleme i prestati izvršavati svoje obveze prema dobavljačima. Ribarić kaže da iako se na svaku premiju osiguranja u Hrvatskoj gleda kao na trošak, poduzetnici moraju imati na umu kako neplaćanje kupaca može biti puno veći trošak koji će ugroziti poslovanje njihove tvrtke.

Komentirajte prvi

New Report

Close