Privatni mlažnjaci dostupniji i građanima, moći će “dijeliti” let

Autor: Darko Bičak , 17. listopad 2017. u 07:48
Krešimir i Vedran Jung, osnivači Jung Skyja, Foto: PD

Tvrtka Jung Sky razrađuje model za grupno putovanje privatnim avionima

Zračni prijevoz je sve učestaliji način transporta ljudi, a o čemu govore i rekordne brojke putnika hrvatskih aerodroma, ali i nacionalne zrakoplovne kompanije Croatia Airlines.

No, ne voze se svi velikim linijskim zrakoplovima jer zbog prirode posla ili životnog stila, mnogi koriste privatne mlažnjake. Jedan od najznačajnijih igrača u tom segmentu na hrvatskom tržištu je zagrebački Jung Sky, koji su 2010. osnovali Krešimir i Vedran Jung. Krenuli su s panoramskim klipnim zrakoplovom, a kasnije je došao i manji mlažnjak. Danas lete s dva veća mlažnjaka Cessna 525A CJ2, koja mogu primiti 7 putnika i imaju dolet od gotovo 2000 kilometara, što je svaka destinacija u Europi i Sjevernoj Africi.

Samo 10% putnika Hrvati

Planiraju nabaviti i veći mlažnjak za prihvat više putnika. Jung Sky zapošljava 20 ljudi, od čega devet pilota, a lanjski prihod od 22 milijuna kuna bi im ove godine trebao porasti na 27 milijuna. Krešimir Jung, direktor tvrtke, pojašnjava da im je sjedište u Zagrebu, a poslovi diljem Europe.

 

4500eura

okvirna cijena povratnog leta Zagreb-Milano, za 7 putnika

“Na Hrvate nam otpada manje od 10% prihoda, najviše radimo na njemačkom, austrijskom, francuskom, talijanskom, ali i ostalim tržištima”, ističe Jung. Dodaje da im se struktura putnika razlikuje ovisno o sezoni. Ljeti su im česti putnici slavne osobe, od pjevača koji imaju koncerte po Mediteranu, DJ-eva koji putuju na festivale u turističkim mekama, do holivudskih zvijezda koje snimaju filmove u regiji. Tako su im ljetne destinacije najčešće Dubrovnik, Zadar, Split, Tivat, Mikonos, Krf, Atena. Zimi se uglavnom leti prema velikim europskim poslovnim središtima.

Ekonomično za tvrtke

U Jung Skyju ističu da su privatni mlažnjaci sve manje luksuz, a sve više proračunata poslovna odluka jer je cijena njihova korištenja identična troškovima putovanja u poslovnoj, a ponekad čak i u ekonomskoj klasi. Sat leta mlažnjaka se naplaćuje oko 2000 eura, a što znači da “povratna karta” do Milana košta oko 4500 eura, a do Londona dvostruko više, što je za grupu od više menadžera iz tvrtke ekonomično. Zasad se iznajmljuje čitava kabina i na cijenu prijevoza ne utječe prevoze li jednog putnika ili njih sedmero.

No, u planu je razvoj platforme koja će omogućiti veću fleksibilnost u prijevozu generalnom avijacijom te mogućnost da više putnika koji neovisno jedni o drugima putuju na istu destinaciju preko aplikacije zakupe samo dio mlažnjaka. To, podsjeća Jung, u Europi već postoji, no njihova je ideja unaprijeđen pristup prodaje, uglavnom turističkih, letova po sjedalu. Očekuju da bi ta usluga mogla zaživjeti već nagodinu.     

Komentirajte prvi

New Report

Close