“Nismo prodali tvornice zbog problema s Agrokorom”

Autor: Marija Brnić , 13. srpanj 2017. u 08:03
Foto: Marko Prpić / Pixsell

Razmatranje novih akivizicija potencijalno uključuje i izgradnju tvornice dječje hrane u Rusiji, kažu u Atlanticu.

Prodaja Atlanticovih tvornica u Novoj Gradišci i Njemačkoj belgijskom Aminolabsu ni na koji način nije poslovno uzrokovana situacijom u Agrokoru, uvjeravaju iz ove grupacije u većinskom vlasništvu Emila Tedeschija nakon objave informacije o transakciji vrijednoj 200 milijuna kuna. Emil Tedeschi posljednjih mjeseci je u javnim istupima oko krize u Agrokoru smirivao paniku među dobavljačima i isticao kako će se njegova kompanija znati nositi sa situacijom, jer “dobro upravlja rizikom i ne boji se posljedica”.

Izloženost Atlantica prema Agrokoru nije takva da može ugorziti redovno poslovanje, kažu u Atlanticu, a odluka o prodaji tvornica sportske i aktivne prehrane rezultat je odluke grupacije da se koncentrira na jačanje vlastitih robnih marki. Stoga su s belgijskim partnerom, specijaliziranim upravo za uslužnu proizvodnju za treće strane, tzv. private label, dogovorili preuzimanje tvornice i tog segmenta proizvodnje, s tim da Atlantic zadržava svoje brandove (Multipower, Champ i Multaben) te će se u obje tvornice nastaviti s njihovom proizvodnjom.

Ostaje im 24%

Pritom će u Novoj Gradišci, gdje je prije dvije godine pogon svečano otvoren kao velika greenfield investicija vrijedna 120 milijuna kuna, Atlantic zadržati vlasnički udjel od 24 posto, što bi, kažu, trebalo jamčiti kontinuitet proizvodnje, te radnih mjesta. Trenutno je u pogonu zaposleno oko 90 radnika.

Poznato je da je Atlantic pogodio lanjski raskid suradnje s glavnim kupcem privatne robne marke, američkim Herbalifeom. Neobnavljanje ugovora s Herbalifeom ostavilo je traga i na financijskim rezultatima u prošloj godini, kao i u prvom ovogodišnjem tromjesečju, a taj udarac menadžement je posljednjih 18 mjeseci nastojao umanjiti restrukturiranjem sektora sportske i aktivne prehrane, smanjenjem portfelja na proizvode s višom profitabilnosti. Ugovor s belgijskim partnerom okončanje je tog postupka, pojašnjavaju u Atlanticu.

Novcem od prodaje tvornica Atlantic namjerava prije svega smanjiti zaduženost kompanije, a čime bi ju, kako ističu, ojačali za nova ulaganja, kako u organski rast, tako i nove akvizicije.

Da kompanija radi na pripremi preuzimanja tvrtke u zapadnoj Europi Tedeschi je, inače, najavio za Reuters prije pola godine, no u odgovoru na upit jučer ističu i kako razmatranje novih akivizicija “potencijalno uključuje i izgradnju tvornice dječje hrane u Rusiji”. Na tom projektu tvrtka je aktivnosti započele prije dvije godine, ali su oni obustavljene zbog krize u Rusiji.

Prema izvorima iz Rusije, prije godinu dana ozbiljno se pripremala gradnja Atlanticove tvornice dječje hrane, a pregovaralo se o pogonu na 3 hektara industrijskom parku u Orelskoj oblasti, za početak kapaciteta oko 4 tisuće tona proizvoda glavnog brenda Bebi. Atlantic već posluje u Rusiji, a pokretanjem proizvodnje predviđalo se srezati troškove transporta iz Slovenije, gdje kompanija proizvodi dječju hranu.

No, tečaj rubalja narušio je i postojeće poslovanje, kao i planove ulaganja, koji su, prema ruskim informacijama trebale iznositi 2 milijarde rubalja, a pogon je trebao biti u funkciji već potkraj ove godine.

Partnerstvom do rasta

Što se novog partnera tiče, iz Atlantica poručuju kako će on omogućiti grupaciji snažan fokus na tržište i rast poslovanja, prvenstveno u Zapadnoj Europi. Aminolabs je grupacija koja posluje u 36 zemalja, specijalizirana je za razvoj i proizvodnju u segmentu dodataka prehrani i dobavljač je mngoim uglednim međunarodnim kompanijama koje se bave zdravom hranom. Tvrtka ima dva moderna proizvodna pogona koji nose ceritifikat GMP (Good Manufacturing Practise), a kupci su joj ugledni brendovi, online trgovine, maloprodajni i farmaceustski lanci.

“S partnerom koji ima jasan fokus na integrirani proizvodni proces s jedne strane, a s druge strane s timom koji je posvećen inovacijama, marketingu i prodaji, Atlantic će dodatno unaprijediti poziciju Multipowera kao vodećeg brenda sportske prehrane u Europi. Novo partnerstvo otvara perspektivu rasta ukupnog poslovanja sa sportskom prehranom u Europi, kad je riječ i o proizvodnim kapacitetima, i o prodaji i zaposlenosti, poručuju iz Atlantica. v     

Komentirajte prvi

New Report

Close