Nextbike kreće u Sloveniju i Srbiju, do 2020. 'pucaju' na 100.000 korisnika

Krešimir Dvorski ne krije ozbiljne ambicije/Matija Habljak/PIXSELL Krešimir Dvorski ne krije ozbiljne ambicije/Matija Habljak/PIXSELL

Inicijatori projekta rade na integraciji javnog prijevoza putem jedinstvene aplikacije, ali napominju da HŽ za to još nije spreman.

Pet godina nakon što je krenuo kao pilot-projekt, sustav javnih bicikala Nextbike privukao je 30.000 korisnika u 20 gradova u Hrvatskoj i BiH. Korisnicima je sada dostupno 550 bicikala, a sljedeći je cilj doseći 30 gradova.

Do ljeta će se projektu priključiti Jastrebarsko i Drniš, gdje će projekt biti povezan s Nacionalnim parkom Krka.   

"Već dogodine bicikli će biti dostupni u 30 gradova. Nama je do 2020 cilj sakupiti 100.000 korisnika u zemljama bivše Jugoslavije. Prodor u regiju je već započeo, pa su tako usluge dostupna u tri grada u BiH - Sarajevu, Tuzli i Banja Luci. Imamo  pozive iz Slovenije i Srbije, javljaju nam se i ulagači zainteresirani priključiti se projektu, svjesni da održiva mobilnost u gradovima postaje jako važna", rekao je na tiskovnoj konferenciji održanoj u utorak u Zagrebu Krešimir Dvorski, koji skupa s Antom Gustinom vodi projekt. Njihova tvrtka Sustav javnih bicikala 2016. je imala 2,3 milijuna kuna prihoda. 

Nema copy-paste rješenja
Nextbike usluga se nudi u nekoliko varijanti. Korisnici jednogodišnje pretplate za 200 kuna dobiju pravo na 1200 kuna uporabe bicikla. Turistima se nudi i mogućnost sedmodnevne pretplate, odnosno 600 minuta za 100 kuna. Napokon, postoji i Pay as you go usluga, gdje se 30 minuta plaća pet kuna, dok električni bicikl košta deset kuna.   "Tu nema copy paste rješenja i kopiranja tuđih modela, pa smo tako jedino mi uveli SMS plaćanje.

Sljedeća točka je integracija javnog prijevoza putem jedinstvene aplikacije, kako bi korisnici mogli preko jedne platforme planirati svoj put, no HŽ za to još nije spreman", kaže Dvorski.   U Zagrebu, gdje Nextbike ima 10.500 korisnika, grad je ustupio javne površine stanicama za bicikle, a isto su učinile i neke privatne tvrtke. U projekt su se uključili i društveno odgovorni poslodavci, pa je tako Janaf sponzorirao tisuću  članarina za studente, dok u  Poreču sve troškove projekta pokriva Valamar. 

Među vodećima 
"U početku su nam govorili kako ovo nije Danska ni Njemačka, jer nemamo dobru infrastrukturu a i mentalitet naših ljudi je drugačiji. Danas je RH među vodećim europskim zemljama po broju gradova uključenih u projekt", rekao je Dvorski.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve