Hrvatski električni automobil ide u serijsku proizvodnju!

Autor: Bernard Ivezić , 21. siječanj 2013. u 10:09
U razvoj je uloženo 20 milijuna kuna/Jurica Galoić/PIXSELL

Dok-Ing Automotive do kraja siječnja napravit će prvi od pet testnih modela malog gradskog luksuznog električnog automobila XD concepta.

Dok-Ing Automotive do kraja siječnja napravit će prvi od pet testnih modela, takozvane nulte serije malog gradskog luksuznog električnog automobila XD concepta.

"Radimo ih za vlastite potrebe, da izbrusimo detalje, potom slijedi homologacija te serijska proizvodnja koju planiramo do kraja godine", kaže vlasnik tvrtke Vjekoslav Majetić.

U razvoj ovog futurističkog vozila, dodaje, uložio je dosad 20 milijuna kuna. A za to je dobio pohvale na salonima automobila u Genevi, Frankfurtu i Los Angelesu.

Futurističko vozilo XD ima školjku od ugljičnih vlakana i Kevlara, materijala koji se stavlja u pancirke za SWAT timove i američku vojsku. Oplata je od aluminija, felge od OZ-a, a računalne komponente proizvodi Lenovo. U Dok-Ingu koji proizvodi i robotska vozila za razminiranje ponosni su što se večina djelova proizvodi u Hrvatskoj.

Ono što Dok-Ingov XD čini posebnim je, što tim gradskim automobilom s tri sjedeća mjesta, vozač upravlja pozicioniran u sredini, kao da je u McLarenovoj formuli F1. Taj ugođaj naglašava činjenica da jači model XD4 brzinu od 100km/h postiže za svega 4,2 sekunde, jednako kao i Tesla Roadster ili Porsche 911 Carrera.

Ali puni dojam luksuza vidljiv je tek u kokpitu koji je u cijelosti napravljen kao ekran osjetljiv na dodir i potpuno prilagodljiv vozačevim preferencama kao u SF filmovima.

Baterija XD-a napravljena je od litij-ionskih fosfata (LiFePo4) koja je u skladu s EU propisima, sigurnija u odnosu na slične tehnologije, te ne sadrži toksične elemente pa se ugrađuje primjerice i u One Laptop Per Child (OLPC) računala. Baterije temeljene na toj tehnologiji ugrađuju se i u Concept One Rimac Automobila. Baterija XD-a puni se za tri do osam sati i omogućava 200 do 250 kilometara autonomije.

U SAD-u je bio izložen uz luksuzne modele Rolls-Roycea, Astona Martina, Bentleyja i jednog izazivača, meksički superauto Mastrettu.

"To je luksuzan, brz, malen gradski električni automobil građen od sofisticiranih materijala, prvi u svojoj niši, pa unatoč cijeni od 50.000 eura već ima zainteresirane kupce", ističe Majetić.

Usporedbe radi, Mate Rimac je već prodao prvi Concept One, iako stoji 750.000 eura, a strani mediji uspoređuju ga čak s Bugattijem i Ferrarijem.

Prema procjeni Instituta Hrvoje Požar na cestama u Hrvatskoj će do 2020. godine biti najmanje 5000 vozila na struju. Dolazak električnih vozila trebao bi izazvati veliku revoluciju u energetici u Hrvatskoj, jer već danas automobili na našim cestama imaju instaliranih 150.000 MW dok HEP ukupno proizvodi 4000MW struje godišnje. Naime, očekuje se da će automobili u budućnosti i kupovati i prodavati struju u energetsku mrežu. 

Komentari (3)
Pogledajte sve

Problem su baterije. Za mobilnost danasnjeg modernog covjeka je jednostavno nepomljivo cekati izedju 5 i 8 sati, da se baterija napuni. Osim toga gdje ce je puniti? Na pumpi? Ili mozda doma, ako si spusti kabel sa osmog kata na parking i ima strujni prikljuucak od najmanje 60A po fazi.
Jedina mogunost po mone misljenju je, da se na pumpama mijenja baterija. odnosno da su baterije normirane, pa se uvezete automobil na kanal i automat vam promjeni bateriji, a to sve skupa da traje izmedju pet i deset minuta.
Osim toga licij- ionske baterije su osjetljve na toplinu (lako zapaljive), pa su zato i svi Boingovi “dreamlineri” morali biti prizemljeni.

Možda će nešto od svega i biti! No, obično stvar zapne na kapitalu i promociji pa se javi zainteresirani konkurent koji kupi dokumentaciju i licencu i sve to stavi u ladicu! Qui vivra, verra!

Bilo je navođenja da će cijena kasnije biti oko 20.000€ što je već prihvatljivije za širu masu.

New Report

Close