Kako je Viktor Lenac došao do rekordnog profita

Autor: Poslovni.hr , 25. prosinac 2017. u 09:45
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

U Brodogradilištu Viktor Lena uspjeli su visoko podići ljestvicu. Godinu na izmaku zaključit će s rekordnom dobiti, najvećoj u povijesti ovog škvera iz Martinšćice.

To se vidjelo već iz rezultata za prvih devet mjeseci u kojem su iskazani udvostručeni prihodi u odnosu na prethodno razdoblje, uz neto dobit od 27 milijuna kuna, koja je već tada »debelo« premašila onu iz 2015. godine, koja je dosad slovila kao rekordna. Zadnje tromjesečje bit će samo bonus ovim pokazateljima, piše Novi list.

Čelni čovjek brodogradilišta Aljoša Pavelin dužnost predsjednika uprave preuzeo je prije godinu i pol dana i najavljuje da će 2018. godina biti prilično izazovna.

"Morat ćemo iskoristiti baš sve prilike koje nam se tijekom godine budu otvarale na tržištu. Da bismo za godinu ispred nas mogli sa sigurnošću reći da će biti stabilna i bez izazova, morali bismo imati već ugovoren posao nekog većeg projekta preinake. Takav projekt donosi veću količinu prihoda i višu razinu zaposlenosti pa smanjuje, uvjetno rečeno, pritisak u našoj bazičnoj djelatnosti, remontima. Dok nam nije potvrđen projekt na američkom ratnom brodu »Mount Whitney«, mi ni za ovu godinu nismo mogli predvidjeti ništa drugo osim žestoku borbu za svaki posao", pojašnjava Pavelin te navodi da brodogradilištu godišnje treba između 35 i 40 milijuna eura prihoda da bi mogli stvoriti zdravu dobit, koju smatra pravim pokazateljem uspješnosti poslovanja kompanije.

"Činjenica je da je brodarsko tržište još uvijek u nekoj vrsti recesije, da brodari i dalje snažno režu troškove, a situaciju dodatno otežava sve oštrija konkurencija, posebice turskih brodogradilišta. U zadnja tri mjeseca primijetili smo još agresivnije snižavanje cijena što jasno ukazuje na povećanje njihove međusobne konkurencije. To se naravno prelijeva na nas jer smo ih prisiljeni pratiti, ali sve ima svoje granice. Mi i dalje ostajemo pri svojoj poslovnoj filozofiji da nudimo kvalitetu i pouzdanost i da se ne natječemo niskom cijenom, ali cijena na koncu ipak ne može dramatično odstupati. S čime se borimo, ilustrirat ću na primjeru zadnja dva broda za koja smo dali ponude s poprilično visokim popustima u odnosu na naš ovogodišnji prosjek, ali ni to nije bilo dovoljno da cjenovno pariramo turskim kolegama", pojašnjava situaciju Pavelin koji ovogodišnji uspjeh Lenca, osim ugovora s Amerikancima i Kuvajćanima, pripisuje kontroli troškova i velikim promjenama u odjelu prodaje brodogradilišta.

Komentirajte prvi

New Report

Close