Gredelj i NREC započeli isporuku lokomotiva za Maroko

Foto: Zarko Basic/PIXSELL Foto: Zarko Basic/PIXSELL

Prvih 20 lokomotiva treba biti isporučeno do sredine srpnja, a isporuka dodatnih 10 planira se do kraja listopada ove godine.

 Tvornica željezničkih vozila (TŽV) Gredelj i američka tvrtka National Railway Equipment Company (NREC) isporučile su prve četiri lokomotive za Maroko, čime je započela isporuka 20 lokomotiva za Državne željeznice Maroka (ONCF), a slijedi i nova narudžba za još 10 lokomotiva, izvijestili su danas iz Gredelja.

Kako se navodi u priopćenju, jučer su u Rijeku otpremljene prve četiri dizelske lokomotive serije GT26 , čime su NREC i Gredelj započeli isporuku novih 20 lokomotiva za ONCF.

Lokomotive su namijenjene prijevozu teških teretnih vlakova na neelektrificiranim prugama u Maroku, a njihovom obnovom i modernizacijom produljit će se rok eksploatacije za još 25 godina.

Taj je projekt, kako se navodi, nastavak dugogodišnje suradnje s NREC-om, koji s Gredeljom surađuje još od 2004. i za koga je Gredelj isporučio veći broj obnovljenih i moderniziranih lokomotiva koje voze diljem svijeta.

Iz Gredelja naglašavaju kako proglašenjem stečaja Gredelja, početkom listopada prošle godine, nije došlo do raskida tih ugovora, već su dvije kompanije aneksirale ugovore i nastavile suradnju obostrano vjerujući da je dosadašnji poslovni odnos potrebno poboljšati novim isporukama.

Dosadašnja suradnja NREC i Gredelja rezultirala je isporukom 34 lokomotive na strana tržišta, čime proizvodnja lokomotiva za NREC čini važan dio izvoznih poslova TŽV Gredelja.

Rezultirala je također i nastavkom ugovora za 20 lokomotiva, a usporedo s isporukom prve četiri lokomotive za Maroko, NREC je poslao zahtjev za isporukom još 10 novih lokomotiva, tako da su Gredelj i NREC preuzeli obavezu isporuke ukupno 30 lokomotiva za Maroko u 2013. godini, ističu iz Gredelja.

Prvih 20 lokomotiva treba biti isporučeno do sredine srpnja, a isporuka dodatnih 10 planira se do kraja listopada ove godine.

Osim na marokanskom tržištu NREC i Gredelj su u različitim fazama ugovaranja poslova isporuke novih/moderniziranih lokomotiva te se očekuje potpisivanje dodatnih isporuka već u prvoj polovini ove godine, navodi se u priopćenju.

Iz Gredelja također ističu kako bi se povećanjem tog vida proizvodnje "u Hrvatskoj mogle u idućim mjesecima zaposliti i neke druge hrvatske tvornice poput Đure Đaković i Brodosplit-BSO.

U priopćenju se prenosi i izjava stečajnog upravitelja TŽV Gredelja Pere Hrkaća kako se rad Gredelja, iako je tvrtka od listopada prošle godine u stečaju, i u novim uvjetima nastavlja te je cilj zadovoljiti zahtjeve i interese kupaca i biti konkurentan i prisutan na što više tržišta. "TŽV Gredelj je i u stečaju ozbiljan tržišni igrač za čijim proizvodima i uslugama postoji potreba", ističe Hrkać.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve