Costa coffee seli u trgovačke centre

Autor: Ana Lučin , 04. veljača 2010. u 22:00

Dosadašnji pokušaji franšizne kafeterije nisu uspjeli pa tvrtka mijenja strategiju i otvara objekte na aerodromima i poslovnim centrima

Vlamanda grupa, vlasnik hrvatske franšize Costa coffeeja, nedavno je zatvorila posljednju hrvatsku Costa coffee kafeteriju. Prvi Costa coffee shop otvoren je u Splitu u rujnu 2008., da bi nekoliko mjeseci poslije bio nenajavljeno zatvoren. Ni dva zagrebačka nisu bila dugog vijeka.

Franšizu jednog od najpoznatijih svjetskih lanaca kafeterija Vlamanda grupa kupila je na rok od 15 godina, a inicijalni plan bilo je otvaranje ukupno 30 kafeterija na području cijele Hrvatske. Kako pojašnjava suvlasnik Vlamande Zdravko Vuko, lokacije u centru grada nisu se pokazale visokoprofitabilnima zbog visokih cijena najma. Stoga su zaključili kako su najbolje destinacije za poslovanje trgovački centri, poslovne četvrti i zračne luke, prema kojima će od sada usmjeriti razvoj brenda. Vuko priznaje i da je za usporavanje poslovanja zaslužna kriza. “Situacija na tržištu usporila je trenutni razvoj mreže Costa coffeeja u Hrvatskoj. Međutim, ekonomska situacija će se stabilizirati, a Vlamanda će nastaviti razvijati mrežu”, najavljuje Vuko, dodajući kako je u protekloj godini došlo do restrukturiranja tvrtke na svim planovima. S druge strane kriza nije nimalo utjecala na poslovanje McDonaldsa, čiji je zagrebački McCafe, otvoren u srpnju 2009., osvojio tržište u rekordnom roku. Ponuda kave i kolača pokazala se izvrsnim poslovnim potezom. Kako tvrdi direktorica McDonaldsa Hrvatska Tatjana Đukić, McCafe, s obzirom na izvrsnost ponude, usluge i dizajna, nema konkurenciju. “Oba McCafea u Zagrebu bilježe odlične poslovne rezultate”, kaže Đukić, dodajući da je McDonalds lani ostvario komparativni rast u prodaji i broju gostiju. Dobre poslovne rezultate bilježi i lanac restorana Daily fresh, koji uz brzu hranu nudi kolače i kavu. Ove će se godine otvoriti i šesti restoran. “Prema zadanim projekcijama prihodi su u blagom porastu, dok su rashodi reducirani”, naglašava Mirela Hajster, “business” menadžerica tvrtke GFG Gustus, vlasnika franšize.

Komentirajte prvi

New Report

Close