Aston Martin potonuo 6,5%

Autor: Tomislav Pili , 03. listopad 2018. u 22:01
Izvršni direktor Andy Palmer preuzeo je kormilo 2014./REUTERS

Ulagači ne vjeruju u realnost povećanja proizvodnje, pa je cijena s početnih 19 funti pala na 17,75 funti.

Aston Martin nije se najbolje proveo u burzovnoj premijeri svojih dionica u srijedu na Londonskoj burzi.

Kompanija je objavila u srijedu da je postavila cijenu svoje dionice u procesu inicijalne javne ponude (IPO) na 19 funti po dionici, čime ukupna vrijednost tog proizvođača luksuznih automobila doseže 5,6 milijardi dolara.

Bez interesa
U srijedu je i započelo trgovanje, ali u ograničenom opsegu. U ponedjeljak će se dionicom trgovati u punom opsegu. No, dionice tvornice čiji su automobili proslavljeni u serijalu o tajnom agentu Jamesu Bondu nisu privukle interes ulagača. S početne cijene od 19 funti dionica je do podneva zaronila u minus od 6,5 posto na 17,75 funti. Analitičari smatraju kako investitori nisu povjerovali u realnost ambicioznih planova proizvodnje.

Naime, Aston Martin planira predstaviti novi model svake godine u razdoblju od 2016. do 2022. godine. Iduće godine planira proizvesti između 7100 i 7300 vozila, a 2020. između 9600 i 9800 automobila. U srednjem roku proizvodnja bi trebala narasti na 14.000 komada. Dio te ambiciozne strategije jest i veće okretanje ženskim kupcima. To baš i neće biti lagan zadatak s obzirom da je u 105 godina postojanja tvrtke Aston Martin kupilo tek oko 4000 žena.

"Oni imaju vrlo agresivne planove rasta. Realizacija tih planova mora biti glatka – ništa ne topi kapital brže od proizvođača automobila kada se ekonomski ciklus okrene. Postoji zabrinutost da je njihov plan previše cikličan", kaže za Reuters James Congdon, direktor tvrtke Quest. Naime, kako bi ostvarila te planove kompanija planira cjelokupni novčani tok uložiti u povećanje proizvodnje, ne ostavljajući ništa za dividendu i otplatu dugova.

Izvršni direktor Andy Palmer koji vodi preokret Aston Martina od 2014. godine ističe kako vodstvo kompanije dobro upravlja rizicima. Smatra da je Aston Martin dobro zaštićen od efekata britanskog napuštanja Europske unije jer "stari kontinent" nije njegovo najveće tržište. K tome, može profitirati od izvoza uz slabiju funtu. Međutim, iz Europe uvoze 60 posto komponenata za svoje automobile, pa bi Astonu mogle naškoditi carine ako se Bruxelles i London ne dogovore o trgovinskom sporazumu.   

Skuplji od Ferrarija 
"Bez sumnje svi bi više željeli bescarinski režim, ali se industrija mora naučiti prilagoditi i uvijek se prilagodila promjenama", naglasio je Palmer.

Dobit kompanije prije kamata, oporezivanja, amortizacije i deprecijacije (EBITDA) lani je iznosila 206,5 milijuna funti. Ako se uzme u obzir pokazatelj ukupne vrijednosti EV (kapital zajedno s dugom), na burzu je Aston Martin izašao uz omjer 23,6 EBITDA. Usporedivi Ferrari je prije tri godine izlistao dionice uz omjer od 22,2 EBITDA. Inicijalni raspon cijene dionice Aston Martina bio je od 17,50 do 22,50 funti po dionici, no u ponedjeljak je ta kompanija suzila taj raspon na 18,50 do 20 funti ocijenivši da postoji dovoljan interes kako bi se isplatilo trgovati dionicama na toj razini.

Glavni su vlasnici Aston Martina talijanska investicijska tvrtka Investindustrial i skupina investitora iz Kuvajta. Iza kompanije koja je u svojoj povijesti banktorirala čak sedam puta nekoliko je teških godina u kojima su bilježili pad prodaje, ne uspijevajući prikladno investirati u nove modele. Izvršni direktor Andy Palmer preuzeo je kormilo 2014. godine i za njegova su mandata glavni dioničari uložili 200 milijuna funti u modernizaciju proizvodnje.

Komentirajte prvi

New Report

Close