Žene, prestanite biti žrtve reklama

Autor: Tatjana Tadić , 10. siječanj 2014. u 12:22
Sporni plakat

Gledano iz kuta reklamne industrije, 2013. bila je godina ženske emancipacije. Prema časopisu AdWeek najimpresivniju je kampanju imala katolička škola .

Časopis AdWeek 2013. godinu proglasio je godinom velike emancijpacije u rodnom načinu oglašavanja – ovaj specijalizirani časopis za oglašavanje uočio je velike pomake od stereotipnih obrazaca u reklamama "uzmi naš proizvod i bit ćeš sretnija/uspješnija/bolja majka…"  

Od velikog broja odličnih reklama odabrali su njih sedam, a čitatelji su mogli glasovati za onu koju smatraju najboljom. Među ponuđenima se nalazio, naravno, i Dove, koji još od 2004. godine ima politiku reklamiranja proizvoda koji slave pravu žensku ljepotu. S kampanjom "Puno si ljepša nego što ti sama misliš" Dove se našao na petom mjestu. Iznenađujuće, na prvom mjestu je kampanja ženske visoke katoličke škole Mercy Academy u Kentuckyju u SAD-u koja je plakatima poručivala: "Život nije bajka. Pripremi se za stvarni život", i "Nemoj samo čekati princa na bijelom konju. Nauči sama rješavati probleme".

Kampanju je osmislila agencija Doe-Anderson. Ostale reklame ismijavale su rodne stereotip "muškarci su predani šefovi a žene nametljive šefice" (Pantene), seksizmom koji je čak mjerljiv u internetskim tražilicama pa je primjerice pojam žena vezan uz pojam "loš vozač" (UN Žene), poticanjem žena da prema sebi ne budu prestrogi suci (Dove – "Puno si ljepša nego što misliš"), reklame su poticale žene da slave svoju pamet i snagu (GoldieBlox reklama za konstruktivne igračke kakvima se ne igraju samo dječaci te već spomenuta Mercy Academy) , a jedna je reklama za tampone čak upotrijebila u marketingu zabranjenu riječ – mjesečnica (HelloFlo).

Kako se često proziva kreativne agencije da podilaze naručiteljima i zato u svojim rješenjima potiču stereotipe, uredništvo australskog izdanja ženskog časopisa Marie Claire angažiralo je šest agencije da dizajniraju plakate kojima će ukazati ženama da su žrtve reklama. Pozvane su agencije OgilvyOne, Publicis Mojo, M&C Saatchi Australia, Airborne, Whybin\TBWA i DDB Group Sydney. Agencija OgilvyOne napravila je plakat s fotografijom slatke bebe i ispod otisnula tekst: "Ona je savršena. Dok ju mi ne razuvjerimo". Vizuelno najdojmljivije rješenje vjerovatno je odskočilo i time što je tekstualnom porukom agencija autoironično na sebe preuzela dio krivnje za stvaranje nerealnih slika i poruka. 

Komentirajte prvi

New Report

Close