Isplati li se biciklom na posao

Autor: Agencija VLM , 08. svibanj 2016. u 19:20
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL

Kalorije se troše, a novac ostaje u džepu. Ne čeka se nekoliko izmjena svjetla na semaforu da bi se konačno moglo krenuti, a po dolasku na odredište parking je najmanji problem. Usto se čuva okoliš, a u gradskoj gužvi ne gube se živci, nego kilogrami.

Ništa, kažu iz Sindikata biciklista, ne bi trebalo sprečavati Zagrepčane da se na posao upute na dva kotača, a kako bi promovirali bicikliranje, od ponedjeljka pa sve do 1. lipnja “natjerat” će zaposlenike hrvatskih tvrtki da do svojih radnih mjesta otpedaliraju. Nacionalna je to kampanja “Biciklom na posao”, a najveća prepreka njezinu ostvarenju u Zagrebu, kaže Marko Stančec iz Sindikata, mogla bi biti loša biciklistička infrastruktura.

– Nije toliki problem kvantiteta, koliko kvaliteta. Biciklističke staze u gradu iznimno su isprekidane, što onemogućuje kvalitetnu vožnju – kaže Stančec, a u to smo se uvjerili i sami krenuvši jučer biciklom s križanja Držićeve i Vukovarske do posla, redakcije Večernjaka u Oreškovićevoj. Paralelno smo istom rutom, Vukovarskom, kroz Kruge, Slavonskom, pa Avenijom Većeslava Holjevca do Oreškovićeve, krenuli i automobilom, ne bismo li vidjeli hoće li nam pogon na sva četiri ipak omogućiti da dođemo brže nego pedalirajući. Rezultat – 5,5 kilometara dugu trasu na biciklu prošli smo za 18, a u automobilu za 14 minuta. Na ukupno pet semafora biciklom smo stali jednom, dok smo autom imali malo veći peh pa smo stajali triput.

Baš to glavna je prednost pri odlasku na posao na dva kotača. Prometnih gužvi i zastoja nema, održava se dobra kondicija s obzirom na to da se samo u jednom smjeru potroši tristotinjak kalorija, a zahvaljujući upravo bicikliranju održava se dobra forma pa pedaliranje do posla ne predstavlja problem.

Može se, doduše, zakasniti ako se na putu posvadi s drugim biciklistima, od kojih mnogi ne znaju osnovna prometna pravila pa voze u krivom smjeru ili bez svjetala noću. Kad padne kiša, biciklom ćete na posao doći potpuno mokri. Taj problem ne može se dogoditi u automobilu, ali put od 5,5 kilometara tako neće biti besplatan, nego će koštati kunu i šezdeset lipa. A iako je komfor u autu veći, zbog čega većina vozača četiri kotača ne bi mijenjala za dva, ljubitelji pedaliranja tvrde – da biste se predomislili, na bicikl je dovoljno sjesti samo jednom. 

Komentari (9)
Pogledajte sve


Bolje je ne pričati o stvarima o kojima, izgleda, nemaš pojma. Šanse da se ostane bez bicikla unatoč pristojnom lokotu i propisnom zaključavanju su u razini šansi da se ostane bez zaključanog automobila. Događa se. Je li vrijedno spomena? Ne baš.

U srednjoj skoli ukrali mi bicikl zakljucan sajlom (cca 8mm debljine) ispred ulaza u zgradu suda

“Događa se. Je li vrijedno spomena? Ne baš.” – dovoljno je pročitati policijske vijesti
– sa stepeništa stambene zgrade, netko je ukrao zaključani bicikl
– iz dvorišta kuće, ukraden je nezaključani bicikl vrijedan nekoliko stotina kuna. Isto tako, iz dvorišta kuće, ukraden je bicikl približno iste vrijednosti
– iz vrtne sjenice iza stambene zgrade u netko je ukrao bicikl vrijedan više stotina kuna
Ovo je samo za prošli tjedan.



i najvjerojatnije ćeš za vrijeme radnog vremena ostati bez bicikla.predugo je to vrijeme bez nadzora.u završnici je trošak veći nego korist.

Bolje je ne pričati o stvarima o kojima, izgleda, nemaš pojma. Šanse da se ostane bez bicikla unatoč pristojnom lokotu i propisnom zaključavanju su u razini šansi da se ostane bez zaključanog automobila. Događa se. Je li vrijedno spomena? Ne baš.
[/quote]
ja nemam pojma. dva su mi ukrali. policija samo naštimava statistiku .pišu bezvezne cijene kako ne bi ušlo u kaznenu evidenciju.ti najvjerojatnije živiš u nekom zaseoku sa tri kuće.



Dolazak na posao biciklom izmislili su jadni beskorisni zgubidani s malim plaćama koji nisu u stanju svojim znanjem zaraditi dovoljno novaca za kupnju automobila .

Je, eno ih u Nizozemskoj, zemlji siromašaka i jadnika s – koliko ono? – 2.5 puta većim BDP-om po glavi stanovnika, s 3x manjom smrtnosti u prometu u odnosu na broj stanovnika…stvarno, ne bih tamo među tim seljacima živio ni za kakve pare! Neka dođu tu među fini svijet, među Hrvate kakav je Pero, da vide kako se fino živi u 21. stoljeću…
[/quote]

oni tamo, kad ih već spominješ, poštuju zakone i ne smatraju sebe iznad zakona a zakon kaže da morate voziti desnom stranom desne prometne trake, a ne po pločnicima gdje rušite i ubijate starce i djecu…većina vas je bagra bez kulture, a po poznavanju propisa nema smisla govoriti – bahati ste i arogantni kad vam se prigovori, prijetite kad vam se potrubi, odvratna sekta.


Dolazak na posao biciklom izmislili su jadni beskorisni zgubidani s malim plaćama koji nisu u stanju svojim znanjem zaraditi dovoljno novaca za kupnju automobila .

Je, eno ih u Nizozemskoj, zemlji siromašaka i jadnika s – koliko ono? – 2.5 puta većim BDP-om po glavi stanovnika, s 3x manjom smrtnosti u prometu u odnosu na broj stanovnika…stvarno, ne bih tamo među tim seljacima živio ni za kakve pare! Neka dođu tu među fini svijet, među Hrvate kakav je Pero, da vide kako se fino živi u 21. stoljeću…

New Report

Close