Organizacija posla od kuće
Europski telekomi

Zbog smanjene mobilnosti građana podatkovni promet skočio za 30 posto

Problemi s povezivanjem na mrežu se događaju i jer ljudi isprobavaju nove aplikacije pa preopterećuju servere.
Saša Paparella
18. ožujak 2020. u 22:00
Pojedini operateri prijavili su probleme korisnika zbog otežanog spajanja na mrežu uslijed e-učenja/GettyImages

Pojedini europski telekomunikacijski operateri prijavili su probleme s prijavom na mrežu otkako na milijune ljudi i djece radi, odnosno školuje se od kuće zbog pandemije koronavirusa.

Zbog  novih je okolnosti znatno povećano korištenje podatkovnog prometa i to za čak 30 posto. Britanski telekom operater O2, koji je u vlasništvu španjolske kompanije Telefonica, priopćio je kako su neki njihovi korisnici imali poteškoća s govornim uslugama otkako su mnogi pobjegli kućama kako bi izbjegli izlaganje virusu.

Kompanija je ubrzo potom objavila da se njihove glasovne usluge na mrežama 2G, 3G i 4G vraćaju u normalu. Zbog poteškoća u radu ispričali su se svojim korisnicima.

Niz europskih zemalja, poput Italije, Španjolske i Austrije, uvele su vrlo stroge mjere karantene pokušavajući suzbiti širenje koronavirusa.

Njemačka, najveća europska ekonomija, zatvorila je škole i restorane, a također su za putnički promet zatvorili i grnaice prema Austriji, Švicarskoj i Francuskoj. Deutsche Bahn najavio je ograničenje lokalnoga željezničkog prometa zbog drastičnog smanjenja broja putnika, povezanog s činjenicom da mnogi zaposleni sada rade od kuće.

Zbog takve, znatno manje mobilnosti građana došlo je do znatno većeg korištenja podatkovnog i glasovnog prometa, ali se promijenio i dosadašnji način komunikacije među ljudima.

Mnogi prijavljeni na internet kod kuće sada koriste vlastiti Wifi, odnosno bežični internet za pozive kolegama, prijateljima i rođacima.

Sve to povećava potrošnju podataka putem fiksnih mreža. Istovremeno, puno više poziva uspostavlja se preko mobilnih mreža nego preko aplikacija poput WhatsAppa i Vibera.

Glavni je razlog taj što su ljudi u zadnje vrijeme zabrinuti pa češće provjeravaju svoje starije članove obitelji – seniori su naime u najvećoj opasnosti od koronavirusa, a kako su manje skloni suvremenim tehnologijama znatno rjeđe koriste te aplikacije negoli mlađi članovi obitelji.

Njemačka kompanija Vodafone objavila je da je podatkovni promet manje korišten tijekom dana, a više navečer zato jer ljudi, lišeni mogućnosti odlaska u kafiće ili kina, provode znatno više vremena na kauču ili pak za zabavu koriste streaming usluge.

“U ponedjeljak se činilo kao da je nedjelja”, prokomentirao je glasnogovornik Alexander Leinhos. Njemački Vodafone, Deutsche Telekom i Telefonica Deutschland objavili su da njihove mreže dobro funkcioniraju. “U ovom trenutku bilježimo povećanje podatkovnog prometa”, objavio je Deutsche Telekom, glavni operater na njemačkom tržištu.

“Naše platforme su dosad dobro radile.” Izolirani slučajevi problema s povezivanjem na mrežu vjerojatno se događaju jer ljudi isprobavaju nove aplikacije za videokonferencije i tako preopterećuju servere na kojima se te videokonferencije izvode, rekao je izvor iz njemačke telekomunikacijske industrije.

Francuska telekomunikacijska grupa Iliad priopćila je kako zasad ne primjećuje gužve na mreži zbog uvedene izolacije u Francuskoj i Italiji.

New Report

Close