Smart Industry
Kako do konkurentnosti

Razbijanje glavnih prepreka na putu do pametnih tvornica

CADCAM Grupa radi veliki iskorak u rješavanju problema manjka znanja i nedostatku razumijevanja uvođenja digitalnih tehnologija koja se mogu brzo i povoljno implementirati.

PD VL native tim
18. kolovoz 2021. u 22:00
Foto: Pixabay

Uspješne tvrtke svjesne su svojih kvaliteta i strateški su fokusirane na njih. Također, svjesne su i važnosti digitalne transformacije i odlučne u primjeni digitalnih tehnologija kao preduvjetu poslovne konkurentnosti.

Međutim, na putu prema industriji 4.0 čekaju ih mnogi izazovi, a dva najveća su manjak znanja i nedostatak razumijevanja uvođenja digitalnih tehnologija koja se mogu brzo i povoljno implementirati. S time su upoznati i u CADCAM Grupi, regionalnom lideru u digitalnoj transformaciji, u kojem su povukli konkretne poteze kako bi tvrtkama pomogli da premoste te prepreke.

Laboratoriji za praktična znanja

U suradnji s KONČAR Grupom i Dassault Systemesom osnovali su Digital Factory Lab, tehnološki laboratorij za industriju i fakultete u kojem će se rješavati izazovi u digitalizaciji poslovnih procesa, 3D dizajna i simulacija.

Kako ističe Drago Cmuk, poslovni direktor CADCAM Grupe, naglasak će biti na praksi, odnosno na pravom industrijskom okruženju. Prema njemu, akademska zajednica ima problem s nedostatkom praktičnih znanja primjenjivih u industriji te studentima nakon fakulteta nedostaje iskustvo iz industrije ključno za razvoj poduzetničkoga mentalnog sklopa i stručnih znanja.

“Budući da se tehnologija danas razvija brže nego ikada, obrazovni programi jednostavno ne uspijevaju pratiti njezin razvoj, kao ni trendove u poslovnom svijetu. Stoga treba uložiti dodatan trud u edukaciju studenata, budućih stručnjaka, kako bi bili što spremniji na izazove koje donosi rad u industriji”, smatra Cmuk i navodi kako mnogi poslodavci, kako bi skratili razvojni put mladih inženjera, investiraju u interne laboratorije kao i na fakultetima u kojima se studenti i svi djelatnici upoznaju s najsuvremenijim tehnologijama i alatima kako bi bili spremni za izazove u industriji.

OVERDRIVE rješenje sadrži sve ključne programske alate za Industry 4.0 pametnu tvornicu/PD

“U sklopu Digital Factory laboratorija u Končaru mogu se isprobati razne nove tehnologije, simulacije i najsloženije izrade digitalnih blizanaca. Takva su istraživanja temelj za inovacije, razvoj proizvoda ili razvoj samog procesa proizvodnje”, ističe Cmuk i nadodaje da će Digital Factory Lab biti otvoren za djelatnike KONČAR Grupe, fakultete, partnere i dobavljače, ali i za ostale zainteresirane.

U laboratoriju će se održavati edukacije i predstavljati najbolja svjetska praksa, što će voditi stručnjaci iz CADCAM Grupe te najbolji konzultanti iz Dassault Systèmesa. Osim s problemom nedostatka znanja, u CADCAM Grupi ulovili su se u koštac i s razvojem digitalnog rješenja za izgradnju pametne tvornice na jednostavniji, brži i povoljniji način.

Riječ je o rješenju OVERDRIVE koji uključuje napredni sustav dizajniranja (konstrukcije), planiranja i optimiranja proizvodnje te praćenje utroška vremena i toka materijala u stvarnom vremenu. Razvoj i uvođenje takvih sustava ključan je preduvjet prelaska na Industriju 4.0.

U skladu s ciljevima EK

Specifičnost OVERDRIVE rješenja, navode iz CADCAM Grupe, nalazi se u tome što je to visoko integriran proizvod koji omogućava brzu implementaciju u industriji. Proizvod dolazi s konektorima za vodeće alate za 3D dizajna, PLM sustav, ERP sustav i same strojeve stvarajući tako jedinstvenu Pametnu odnosno Industry 4.0 tvornicu.

Na takav način on objedinjuje digitalnu proizvodnju i omogućava uvid u proces u stvarnom vremenu, optimiranje procesa, povećanu agilnost, uštede na materijalu i vremenu te brzi povrat investicije. CADCAM Grupa nije ‘novak’ u razvoju rješenja – uz EU financiranje razvio je već MECODES, jedinstvenu aplikaciju na svjetskoj razini za integraciju mehaničkog CAD-a CATIA i električnog CAD-a MENTOR, CADENCE i ALTIUM koja omogućuje sinkronizirani razvoj električnih uređaja između dviju inženjerskih domena, dajući korisnicima značajnu konkurentsku prednost.

U OVERDRIVE-u idu korak dalje, objedinit će specifično znanje i razvijene alate sva tri partnera CADCAM Grupe i kroz integraciju s postojećim alatima Dassault Systemesa za digitalno upravljanje proizvodnjom ostvariti cilj pametne tvornice.

Treba napomenuti kako je razvoj OVERDRIVE-a u skladu s ciljevima Europske komisije koja je digitalnu agendu postavila u sam vrh svojih prioriteta. Svi dijelovi društva i gospodarski subjekti tu će igrati važnu ulogu, a kako bi se osigurala konkurentnost hrvatske, ali i EU industrije, bit će potrebno osigurati njenu maksimalnu učinkovitost i efikasnost.

Ona se postiže i osigurava upravo korištenjem digitalnih alata i ostalih praksi koje su objedinjene pod nazivom Industrija 4.0.

Drago Cmuk: Važno je biti svjestan da se digitalna transformacija ne može napraviti samostalno, potrebno je uključiti vanjske stručnjake i graditi digitalnu kulturu

Najbolje tvrtke razumiju potrebu za kontinuiranim obrazovanjem i agilnim razvojem strategije, smatra poslovni direktor CADCAM Grupe Drago Cmuk. “Svjesne su da ne postoji nikakav značajan posao koji može obaviti pojedinac – svaka vrijednost dolazi od timskog rada koji je stvara. Takav način rada zahtjeva digitalnu kulturu: visoko motivirane zaposlenike koji imaju povjerenje, ovlasti i odgovornost za inoviranje i uvođenje promjena. Radi se otvorenim kulturama sklonim eksperimentiranju, gdje su zaposlenici slobodni pogriješiti i brzo krenuti dalje, ali moraju imati adekvatno mentorstvo. Takav je pristup u jugoistočnoj Europi dosta rijedak, no uz ispravan strateški pristup, ostvariv je i donosi sjajne rezultate jer su na ovim prostorima ljudi jako kreativni”, ističe Cmuk i nadodaje kako je najveći izazov ‘little knowledge’, odnosno mišljenje managementa da sve razumiju i sve mogu ‘sami’, tj. s internim stručnjacima. “Oni jesu stručnjaci u svojem području, ali često nisu svjesni da je ‘digital’ područje za sebe i da postoje alati i rješenja koja mogu napraviti daleko više nego što oni misle da je moguće. Iz toga slijedi i potreba važnosti izrade digitalne strategije uz pomoć vanjskih konsultanta odnosno eksperata, kako bi se kreirala prava digitalna strategija i definirali koraci realizacija u tom procesu. To je ključan uvjet za efikasnu i uspješnu digitalnu transformaciju”, kaže Cmuk.

* Sadržaj omogućio CADCAM

New Report

Close