Smart Industry
Napredak

Digitalna transformacija pogonjena inovacijama

Inovacije i transformacija ključne su za promjene koje će imati pozitivan utjecaj na poslovanje.
Goran Marković
18. kolovoz 2021. u 22:00
Foto: Pixabay

Jesu li inovacije i transformacija pomodne riječi u današnjem poslovanju i zašto su važne?

Naravno da jesu, ali su neophodne ukoliko želimo ostvarivati napredak. Za oba termina je zajedničko: znače promjenu. Zahvaljujući njima moguće je implementirati promjene koje će imati pozitivan utjecaj na poslovanje i na ekosustav koji ga okružuje.

Naime, uspješna transformacija ima utjecaj na svaki aspekt poslovanja, a jedan od ključnih elemenata je kako primijeniti inovacije za realizaciju proizvoda i usluga koje će zadovoljiti potrebe krajnjih korisnika, koje se mijenjaju gotovo svakodnevno.

Zahtjevi kupaca, korisničko iskustvo koje očekuju, te same poslovne vrijednosti drugačije su u digitalnom poslovanju, a pandemijska godina ukazala je na činjenicu brzih promjena i potreba brzih prilagodbi tim promjenama. Tko je bio digitalno spreman prije pandemije, ostvario je nesmetani rad i uspjeh.

Oni koji su uskočili u digitalizacijski proces spremni na izazove također su nastavili poslovati. Za prevladavanje ovog izazova bitno je primijeniti sljedeća načela za transformaciju proizvoda i usluga:

  • S podacima do novih tržišta: mogu li podaci koje prikupljate postati poluga za nove poslovne prilike;
  • Transformacija proizvoda: pronalazak novih poslovnih modela koji kombiniraju fizičke proizvode sa digitalnim;
  • Kupce pretvoriti u partnere: pronaći zajedničke interesne/dodirne točke između kupaca i vas u digitalnom svijetu;
  • Spajanje proizvoda i stvaranje nove vrijednosti: stvaranje nove vrijednosti spajanjem postojećih proizvoda ili u kombinaciji sa partnerom koji već nudi transformirane proizvode;
  • Poticaj zaposlenicima i partnerima: važno je sjetiti se kako niste sami u ovom pothvatu već cijeli eko sustav može pomoći sa inicijativama i idejama u ostvarivanju željenih ciljeva.

Osam ključnih elemenata inovacija kao formule za uspjeh prema McKinsey & Company/Shutterstock

Ideje, znanje i inovacije – pokretači kompetitivnih prednosti, unatoč kriznim vremenima

Upravljanje inovacijama podrazumijeva neprekinuto djelovanje i upravljanje tijekom cijelog životnog ciklusa, od kreiranja do komercijalizacije inovacije.

Kvalitetno upravljanje inovacijama omogućit će održivi strateški razvoj tvrtki. Dok će strukturirano upravljanje inovacijama osigurati podizanje organizacijske kulture, podizanje razine znanja, uvođenje discipline i transparentnosti provođenja novih ideja u organizaciji kao i sinergiju svih internih procesa koji prate tijek razvoja, od začetka ideje do njezine realizacije.

Posljedično, kontinuiranim unaprjeđenjem kvalitete proizvoda i poslovnih procesa unutar organizacije unaprjeđuje se i poslovanje tvrtke i postiže konkurentnost na tržištu.

Inovacije u kriznim vremenima

Goran Marković

Razumijevanjem izazova, ali i mogućnostima koje krizna vremena donose, posebice kroz pandemijsko i post potresno razdoblje, organizacije su imale priliku provjeriti vlastite potencijale. Većina organizacija u kriznim vremenima fokusira se na održavanje poslovnog kontinuiteta, što je logičan korak, dok su ulaganja u inovacije minimalizirana.

Međutim, povijest je pokazala, uključujući i reakcije na svjetski izazovnu 2020. godinu kako su organizacije, koje su u prošlim kriznim vremenima ulagale u inovacije, u post kriznim vremenima imale značajan rast i izvrsne poslovne pokazatelje.

Kako potaknuti organizacije na put inovacija?

McKinsey & Company je još 2015. godine dao preporuke kako pristupiti oporavku, a koje će u značajnoj mjeri povećati vrijednost dobivenu iz inovacijama potaknutog rasta.

Kako bi iz krize izašli kao lideri, organizacije se mogu osloniti na osam ključnih elemenata inovacija kao formule za uspjeh (vidi grafiku gore).

Kako upravljati inovacijama?

Uspješno provođenje sustava za upravljanje inovacijama pitanje je internih procesa (koji u poslovnim procesima s korisnicima daju bit proizvoda ili usluge) i preduvjet je za stvaranje novih vrijednosti za same korisnike, organizacije i svakog zaposlenika.

Uz jasno definiranu stratešku odrednicu za upravljanje inovacijama, odgovornost, osim na menadžmentu, leži i na zaposlenicima koji imaju pravo i dužnost dokumentirati svako poboljšanje proizvoda, usluge ili procesa kroz sam sustav.

U skladu s inovacijskom vizijom i strategijom, organizacija treba provesti detaljan inovacijski proces koji pokriva sve relevantne korake od prikupljanja informacija o prilikama i problemima do uspješnog lansiranja na tržište.

Inovacijski proces razlikuje se od organizacije do organizacije, ali postoje i mnogi zajednički aspekti integracije nazvani „inovacijski dimnjak“ koji su grafički prikazani u grafici dolje.

Shematski prikaz procesa upravljanja inovacijom (tzv. Inovacijski dimnjak)/PD

Kako bi centralizirano pratili napore u ostvarivanju željenih promjena, u InfoDomu su razvili sustav za upravljanje inovacijama iKNOWation. Riječ je digitalnoj platformi koja uspostavlja sinergiju između internih procesa koji prate tijek razvoja inovacije, od začetka ideje do njezine realizacije, jačajući na taj način inovacijsku kulturu organizacija i samih zaposlenika.

Platforma, osim što transformira poduzeće na mnogim razinama te obuhvaća kompletan „inovacijski ekosustav“, ujedno osigurava organizacijama kvalitetnu pohranu i dijeljenje znanja i ideja unutar organizacije.

Ideje će prestati biti samo ideje, ukoliko je organizacijsko okruženje motivirajuće i potiče zaposlenike na suradnju, stvaranje inovacijske kulture koja njeguje inovativnost i izvrsnost. Kroz iKNOWation svaka ideja postaje inovacija.

* Sadržaj omogućio Infodom

New Report

Close