Napredni sustavi za podršku vozačima postaju uobičajeni poput sigurnosnog pojasa

Autor: Promo , 04. listopad 2021. u 22:02
Foto: CHV

Zadatak pasivnih sustava je smanjiti posljedice nesreće kada je ona neizbježna, dok je zadatak aktivnih sustava pokušati spriječiti nesreću.

Sustavi pasivne sigurnosti namijenjeni smanjenju rizika ozljede i smrtnih slučajeva sudionika u prometu već su godinama dobro poznati vozačima. To su, primjerice, sigurnosni pojas, zračni jastuci te izvedba i oblik karoserije vozila.

Ono što u vozilima postaje sve češće, a vozači dijelom još nisu posve upoznati s načinom djelovanja i dobrobitima korištenja, su napredni sustavi za podršku vozaču, odnosno napredni sustavi za pomoć pri upravljanju vozilom (ADAS).

Zadatak pasivnih sustava je smanjiti posljedice nesreće kada je ona neizbježna, dok je zadatak aktivnih sustava pokušati spriječiti nesreću.

Poznatiji aktivni sustavi su, primjerice, sustav protiv blokiranja kotača (ABS) i sustav kontrole

proklizavanja (ASR/TCS), ali u novijim automobilima možemo naći puno više korisnih sustava.

Provjerite je li vaše vozilo opremljeno elektroničkim programom stabilnosti (ESP), koji se uključuje u slučaju kad vozilo ulazi u oštri zavoj, prilikom gubitka stabilnosti, i koči jedan od kotača kako bi stabilizirao vozilo. Također, moguće je da vaš automobil opremljen sustavom automatskog kočenja (AEB), kojem je cilj smanjiti brzinu vozila prije sudara ili ga izbjeći, ako vozač ne reagira samostalno.

Među značajnijim sustavima su još sustav zadržavanja vozila u prometnom traku (LKA), sustav nadzora mrtvog kuta (BSA), sustav prepoznavanja prometnih znakova (TSR) te sustav za upozoravanje vozača u slučaju pospanosti (DDD).

Potonji, primjerice, prati vrijeme od zadnjeg pokretanja i aktivnosti vozača te se na temelju različitih parametara daje upozorenje vozaču da vrati koncentraciju na vožnju i/ili o potrebi za stankom. Više informacija o svim sustavima potražite na https://www.cvh.hr/gradani/savjeti-za-vozace/literatura/.

New Report

Close