Pomoću eDoktora mogli bi jednostavo i brzo dobiti zdravstvene usluge ne izlazeći iz doma

Autor: PD VL native tim , 10. travanj 2020. u 09:00
Direktor Fleksbita Tomislav Gligora (Foto: Marin Tironi/PIXSELL)

Fleksbit razvija aplikaciju u kojoj liječnik u izravnoj video i audio komunikaciji s pacijentom može procijeniti simptome i opće stanje pacijenta.

Globalna pandemija koronavirusa stavila je gotove sve zdravstvene sustave pod veliki pritisak. Liječnici i pacijenti ne osjećaju se više nigdje sigurno, a neke osnovne medicinske usluge postale su teško dostupne zbog straha od koronavirusne infekcije. Mnogi ljudi tako ostaju kući bez odgovarajuće medicinske skrbi. Tu se kao rješenje nameće moderna tehnologija koja može omogućiti pružanje medicinskih usluga na daljinu u realnom vremenu. To nije nikakva novost jer već diljem svijeta mnogi doktori komuniciraju pacijentima mailom ili Skypom, a mnoge tvrtke rade na razvijanju aplikacija koje će omogućiti brže, jednostavnije i efikasnije liječenje na daljinu. To su prepoznali i investitori tako da je telemedicina danas jedna od najbrže rastućih grana na svijetu. Potaknuti pojavom COVID-19 virusa, hrvatska tvrtka Fleksbit počela je intenzivnije raditi na svom pilot projektu eDoktor i završila je tehnološko rješenje koje uvelike može pomoći u prevenciji širenja koronavirusa. Do kakvog su to rješenja došli, koje sve ostale funkcionalnosti nudi platforma eDoktor i koje dobrobiti može donijeti liječnicima, pacijentima i čitavom zdravstvenom sustavu, upitali smo direktora Fleksbita Tomislava Gligoru.

Na koji način eDoktor može pomoći u suzbijanju koronavirusa?
I u doba pandemije koronavirusa ljudi imaju drugih zdravstvenih tegoba zbog kojih bi u normalnim okolnostima zatražili pomoć od svog liječnika. Zamislite da to možete bez odlaska u ordinaciju, iz udobnosti svog doma. U izravnoj video i audio komunikaciji s pacijentom liječnik može procijeniti simptome i opće stanje pacijenta, vidjeti eventualni osip ili drugi fizički simptom koji pacijent opisuje te odlučiti treba li pacijentu daljnja obrada te ga odmah, online, uputiti na daljnje pretrage, ili ako navedeno nije potrebno, propisati mu određenu terapiju. U svakom slučaju, online pregled smanjio bi gužvu u čekaonicama, što sigurno pomaže u suzbijanju koronavirusa među građanima, a također štiti i liječnike, koji su tako fizički izloženi manjem broju pacijenata od kojih im prijeti opasanost od zaraze.

Koliko je danas liječenje na daljinu zastupljeno u svijetu i omogućuje li to i vaša platforma?
Liječenje na daljinu već je uvelike zastupljeno u SAD-u, Velikoj Britaniji, te Australiji i Oceaniji. Aplikacije za pružanje zdravstvene skrbi razvijaju se već duže vrijeme, a od 2015. uočava se veliki rast ulaganja u razvoj upravo takvih aplikacija. Trendovi pokazuju da će takva ulaganja nastaviti rasti. Ova pandemija koronavirusa samo je potvrdila kako je nužno imati razvijenu aplikaciju poput eDoktora koja omogućuje upravo to, pružanje zdravstvenih usluga na daljinu. Ljudi se zbog korone boje otići liječniku, a nekima je zbog kroničnih tegoba pomoć stalno potrebna.
Primjerice ljudi sa psihičkim poremećajima bi bez problema mogli dobivati terapiju, djeca s poremećajima u govoru putem eDoktora bi lako mogla ostvariti uslugu logopeda na jednako učinkovit način. Pacijenti kojima je potrebna fizikalna terapija bi mogli vježbati od kuće uz stručan nadzor fizioterapeuta. Kod jednostavnih dijagnoza poput viroza, prehlada, bolova i slično ne bi bilo potrebno fizički odlaziti liječniku. Uz pomoć online konzultacija liječnik bi mogao procijeniti je li potreban odlazak na daljnju obradu i pacijenta bi odmah mogao uputiti na daljnju specijalistički obradu (vađenje krvi, UZV, RTG i slično). Naša platforma se bez problema može povezati i s postojećim e-uslugama kako bi omogućila brže i jednostavnije funkcioniranje cijelog zdravstvenog sustava.

Kakve benefite eDoktor donosi pacijentima i liječnicima te cjelokupnom zdravstvenom sustavu?
eDoktor donosi velike prednosti i liječnicima i pacijentima, posebno pacijentima koji žive na otocima ili u ruralnim, slabo naseljenim mjestima kojima je i inače liječnička skrb teže dostupna.
Uslugom eDoktora smanjile bi se gužve u čekaonicama, što je sada u doba pandemije nužno da se zaštite građani i liječnici od zaraze, a opet omogući liječnički pregled. Građanima liječnička skrb postaje dostupnija, usluga brža i jeftinija, a obrada efikasnija. Stvaranjem ”e-kartona” pacijenta olakšalo bi se i ubrzalo postavljanje dijagnoze, određivanje terapije i sl. jer bi liječnici mogli na jednom mjestu dobiti uvid u cjelokupno stanje pacijenta. Koristeći platformu, liječnici bi mogli bolje planirati svoje vrijeme te bi im pristup pacijentima bio daleko jednostavniji i brži, a također lakše bi se mogli konzultirati u složenijim slučajevima, čak i tijekom neke složene operacije koja zahtijeva liječnike različitih specijalnosti. Smanjila bi se birokracija i olakšalo davanje uputnica i naručivanje što bi sigurno smanjilo troškove, liste čekanja i podiglo cijeli standard zdravstvenog sustava.

Koje medicinske usluge bi se mogle pružiti putem vaše aplikacije?
Mogućnosti primjene e-Doktora su stvarno široke. Posebno je primjenjiv u obiteljskoj medicini, pedijatriji, uslugama logopeda, psihijatara, fizijatara i fizioterapeuta, dermatologa…
eDoktor omogućava i konzultacije primjerice kirurga tijekom složenije operacije s drugim kolegama, a također istovremeno specijalizanti mogu učiti prateći online tijek operacije. Učitavanjem nalaza pretraga koji su dostupni putem e-kartona svim specijalistima uključenim u obradu pacijenta, olakšava se i ubrzava postavljanje dijagnoze. Također postoji mogućnost i grupne terapije, gdje liječnik može provoditi terapiju istovremeno s više pacijenata, što je korisno kod grupnih psihoterapija, u liječenju alkoholizma i drugih ovisnosti. Kao što vidite područja primjene i poboljšanja koja u liječenju donosi eDoktor uistinu su jako velike.

Direktor Fleksbita sa svojim timom (Foto: Marin Tironi/PIXSELL)

Možete li ukratko opisati kako bi pacijent došao do tražene usluge ili savjeta liječnika?
Korištenje aplikacije eDoktor je stvarno jednostavno. Potrebni su vam računalo i pristup internetu.
Nakon registracije korisničkim imenom i lozinkom pacijent unosi osnovne informacije o sebi i svom zdravstvenom stanju. Nakon toga odabire liječnika i rezervira svoj termin. Tako zapravo može jednim klikom na odabranog liječnika s njim ostvariti izravan audio i video kontakt te zatražiti pomoć. Jednostavno i brzo zar ne?

U kojoj ste trenutno fazi razvoja platforme i na kakvoj tehnologiji se zasniva?
Što se samog razvoja platforme tiče pri kraju smo s pripremom pilot faze projekta gdje smo pokrili sve osnovne funkcionalnosti koje bi aplikacija nudila. Sada je na redu faza testiranja u stvarnom životu s pravim liječnicima i pacijentima. Paralelno prikupljamo savjete, zahtjeve i informacija s različitih strana kako bi mogli nastaviti razvoj i ispuniti očekivanja svih potencijalnih korisnika.
Naš sustav eDoktor temelji se na vrlo mladoj tehnologiji naziva webRTC (eng. Web Real Time Communications) koja omogućava audio i video pozive u okviru web stranica. Ta vrsta tehnologije ima veliku prednost jer ne zahtijeva instalacije dodatnih paketa niti aplikacija na računalo, a moguće ju je koristiti iz gotovo svih danas korištenih web preglednika. Važno je napomenuti da je kompatibilna i može se koristiti i s mobilnih uređaja poput pametnih telefona i tablet računala što znači da uslugu liječnika možete dobiti bez obzira gdje se nalazite.

Ima li već interesa za eDoktor i tko su vaši potencijalni investitori?
Interes je zaista velik, u kontaktu smo s privatnim poliklinikama, kao i s nekim liječnicima opće prakse, ali naša želja je uključiti što je moguće više profesionalaca kako bismo sustav oblikovali prema njihovim željama, tako da ovim putem pozivam sve zainteresirane za suradnju da nam se jave nam email: info@fleksbit.hr.

Sadržaj omogućio Fleksbit

New Report

Close