Iznenadit ćete se koji su se proizvodi više i na koji način kupovali za vrijeme epidemije

Autor: PD VL native tim , 08. svibanj 2020. u 14:39
woman engineer looking at various information in screen of futuristic interface.

Zbog promjene životnog stila tvrtke moraju pronaći nove načine kako se povezati s kupcima.

Online trgovina već je bila u stalnom porastu, ali s milijardama ljudi koji su ostali u svojim domovima tijekom pandemije uzrokovane virusom COVID-19, rast je dobio novi zamah na svjetskoj razini. Takav način kupovanja postao je dijelom novog životnog stila i imperativ bilo kakve sigurnosti.

Online kao imperativ
Navike kupovine smo modificirali te danas namirnice kupujemo iz naslonjača. Zahvaljujući softveru koju su proizveli Emarsys i GoodData, omogućen je uvid u rast e-trgovine tijekom dana pandemije. Između 29. ožujka i 12. travnja, online ponuđači u SAD-u i Kanadi povećali su narudžbe s oko 55% na 76% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Trgovci na malo podijelili su istu sudbinu, a internetske narudžbe rasle su i do 90%.
U zapadnoj i srednjoj Europi vlada ista situacija, a trgovci su zabilježili porast narudžbi s 52% na 76% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Ovakve brojke ne iznenađuju, a razlog tome su restrikcije i stanje svijesti zbog kojeg potrošači izbjegavaju potencijalno izlaganje u fizičkim trgovinama.
Ovo je stvarnost i u Hrvatskoj, a kako bismo razumjeli promjene u navikama kupaca kojima svjedočimo posljednjih tjedana, u Gfk analizirali su 20 milijuna košarica kupljenih u razdoblju od 24.2.2020. do 15.3.2020. i usporedili s usporediva 3 tjedna u 2019.godini. Hrvati su potrošili 300 milijuna kuna više na hranu, piće, osobnu njegu i kućnu kemiju. Najveći dobitnik je, očekivano, online format u kojem je potrošnja rasla čak 51%.

Giganti profitiraju
Amazon je iskoristio većinu koristi od ove izvanredne potražnje za internetskim namirnicama. Jedna istraživačka tvrtka otkrila je da je Amazon najbolji izbor za one koji najmanje jedanput na tjedan kupuju namirnice online. Vodeći se tim parametrima procijenjeno je da će upravo ova situacija pomoći ovom internetskom gigantu da se trostruko poveća od 2019. do 2023. godine.
Walmart također ima koristi od ovakve potražnje za namirnicama. Aplikacija Walmart Grocery 5. travnja dosegla je prvo mjesto na ljestvici aplikacija za kupovinu u SAD-u i nadmašila je čak i Amazon za 20%.
Osim prehrambenih potrepština, došlo je i do ubrzane kupovine sportske odjeće, opremu za fitness i opreme za hobi kako bi pokušali ostati u formi i zaposliti se kod kuće.
ACI Worldwide, pružatelj rješenja za plaćanje, izvijestio je da potrošači za vrijeme karantene kupuju i elektroniku, namještaj te uređaje kojima podržavaju posao, komunikaciju, školu i zabavu. Popularne su i kupovine dekoracija te dodataka za dom. Tvrtka je priopćila da je volumen transakcija za kućne proizvode i namještaj u ožujku 97% veći u odnosu na ožujak prošle godine. Na popularnosti je dobio i “uradi sam” koncept, a u ožujku je prodaja materijala za takvu akciju skočila za 136% u odnosu na prošli ožujak. Kada je riječ o kupovini za uređivanje vrta prodaja je skočila za 163% u odnosu na isto vremensko razdoblje.

Novi poslovni modeli
Za mnoge tvrtke ovo će postati nova norma poslovanja te je izazov, dakle, sada poduzeti korake za prilagodbu – evoluirati poslovne modele i graditi sustave koji neće samo opstati, već i napredovati u novom poslovnom krajoliku
U ovom udaljenom svijetu, možda se niti jedna industrija ne suočava s većim izazovima od maloprodaje. Kako su kupci sve više prisiljeni naručivati robu putem interneta, treba voditi računa o ovom novom obrascu ponašanja. On je uvjetno dijelom novog životnog stila koji je rezultat upravo pandemije. U tom slučaju, poželjnim se čini investirati u online trgovinu.

Zajedno s revidiranom maloprodajnom industrijom, tvrtke moraju preispitati kanale preko kojih se povezuju sa svojim kupcima.

Ovdje je poslovni cilj diverzifikacija izvora prihoda i stvaranje novih mogućnosti za prihod. Na primjer, neki proizvođači (kao što su Otis Elevator i Michelin Tyres) vade podatke koje već imaju kako bi izgradili čitave nove sustave ponude pretplate na usluge koje nadopunjuju i poboljšavaju njihovu tradicionalnu prodaju proizvoda.

Dosezanje kupaca
U međuvremenu, za druge tvrtke pronalaženje novih načina za dosezanje kupaca nije samo dobra stvar, to je nužna potreba. Primjerice, turistička industrija posljednjih je tjedana teško pogođena, a u prethodnom razdoblju nerijetko je počivala na turističkim i putničkim agencijama. Može se dogoditi da te tvrtke ne opstanu, a u novom okruženju, putničke tvrtke moraju dokučiti kako da izgrade odnose izravno sa svojim kupcima, kako ne bi izgubili prihod niti poremetili iskustvo rezervacije koje njihovi kupci očekuju.
No, kao i kod korisničkih usluga, isporuka besprijekornog iskustva izravnog kupca zahtijeva sofisticiranu tehnološku infrastrukturu. Uspješne tvrtke ovdje će analizirati svaki korak u postupku prodaje i isporuke kako bi otkrile gdje i kako mogu učiniti više za svoje kupce.
Svi traže rješenja koja će im omogućiti da ostanu u kontaktu s korisnicima te budu u tijeku s podacima koji se mijenjaju jednako brzo kao i svijet oko nas. Angažiranost bez odgovarajućih alata i razumijevanja trenutnih trendova više nije moguća.
Upravo s ciljem razjašnjavanja ove tematike SAP organizira webinar gdje će biti riječ o pouzdanim alatima za e-trgovinu koji omogućuju uspostavljanje sigurnog okruženja.

Sadržaj omogućio SAP

New Report

Close