Premium segment automobila, u koji prije svih na našem tržištu ubrajamo njemački luksuzni kvartet Audi, BMW, Mercedes i Porsche, nije poseban samo po kvaliteti svojih vozila, već i po brendiranju svojih marki. Tu spadaju razne manifestacije i sponzorstva, najčešće vezana uz motorsport i općenito sport, ali i uz umjetnost, kulinarstvo… Svaki od njih ima i posebno odjeljenje koje organizira “driving experience” događanja u različitim okolnostima – na trkaćoj stazi, snijegu i ledu, vožnje po znamenitim cestama i slično.
Audi je ove jeseni pripremio poseban Audi Premiere driving experience na kojem smo imali priliku voziti nekoliko vrlo značajnih noviteta proizvođača iz Ingolstadta poput novog Audija A6 u limuzinskoj i karavanskoj verziji (Avant), potpuno električni A6 e-tron, novi A5 u limuzinskoj i Avant varijanti i nove generacije SUV modela Q5 i Q5 Sportback, ali smo i premijerno vidjeli i sjeli u novu generaciju modela Q3.
Potpuno električni Audi A6
Audi je u punom zamahu, ove godine kao na traci stižu njihovi novi modeli na tržište pa je ova vožnja, uz gastronomski predah posjetom dva vrhunska hrvatska restorana nagrađena Michelinovom zvjezdicom – Korak na Plešivici i Boškinac na Pagu – bila odlična prilika za isprobavanje novih Audijevih modela.
Audi je najprodavaniji premium proizvođač automobila u Hrvatskoj posljednjih 15 godina, što je, kako je istaknuo direktor marke Audi za Hrvatsku Vladimir Lipovac, jedinstven slučaj na europskom tržištu. I ove je godine prodaja odlična, u prvih devet mjeseci registrirano je 2153 novih Audija, 157 više nego u istom razdoblju lani.

Najprije sjedamo u novi potpuno električni Audi A6 Sportback e-tron quattro s najvećom snagom od 428 KS i dosegom od 655 km s jednim punjenjem baterije kapaciteta 100 kilovat sati. Prvi put u svom popularnom modelu A6 Audi nudi potpuno električni pogon, a bešumna vožnja je impresivna. Do stotke stiže za 5,4 s, a maksimalna brzina je limitirana na 210 kilometara na sat. Prosječna potrošnja jest 16,2 kilovat sati, što znači da bi bez problema trebao bez dopunjavanja uz normalnu vožnju trebao stići od Zagreba do Splita. Početna cijena A6 E-trona je 56 tisuća eura za verziju sa 286 konjskih snaga i stražnjim pogonom, dok za A6 e-tron quattro s 428 KS treba izdvojiti 80.397 eura.
Novi Audi Q5 smo već imali priliku isprobati, a sada smo vozili i kupeovsku Sportback verziju, i to u za naše tržište vjerojatno najpoželjnijoj verziji TDI quattro s 2-litrenim dizelskim motorom s blagohibridnim sustavom s 204 konjskih snaga i 7-stupanjski automatski mjenjač. U odnosu na klasični SUV Q5, Q5 Sportback krasi dinamičniji dizajn uz karakteristični zakošeni kraj i elegantne linije, no i dalje s izdašnim prtljažnikom od 515 litara. Druga generacija Q5 Sportbacka dolazi uz vrhunsku multimediju s panoramskim zaslonom i opcijskim suvozačkim zaslonom. Dizelski motor uz 400 Nm okretnog momenta suvereno krstari autocestom, ali i zavojitim cestama, a pritom je vrlo štedljiv s prosječnih 6,4 l/100 kilometara. Početna cijena je 62.686 eura.

Poslovna limuzina
Još impresivnija na autocesti je deveta generacija Audijeva sinonima poslovne limuzine – novi A6. Uz električnu e-tron verziju, isprobali smo je i u plug-in e-hybrid quattro varijanti s 367 konjskih snaga (5,3 s do stotke i 250 km/h). No, plug-in hibridni A6 je sjajan i u jutarnjoj zadarskoj prometnoj gužvi gdje vozi samo na struju, ekološki i štedljivo. U trenutačno najsnažnijoj verziji s konvencionalnim motorima stoji od 79.367 eura, dok se uz 2-litreni benzinac sa 204 konjske snage može kupiti od 62.578 eura. Vozili smo i vrlo atraktivan novi Audi A5 u Sportback i Avant varijanti. Nasljednik popularnog A4 modela pokreću moderni benzinski i dizelski motori uz blagohibridnu tehnologiju te u e-hybrid verziji, a kupiti se mogu već za 45.819 eura (Avant od 48.067 eura).

Na press konferenciji u novom zadarskom hotelu Hyatt Regency koji je otvoren u svibnju ove godine i dijelom smješten u obnovljenoj zgradi povijesne tvornice Maraske predstavljena je i službeno otkrivena nova treća generacija kompaktnog SUV-a Q3, koja je upravo stigla na naše tržište po početnoj cijeni od 45.400 eura.
Moderniji i atraktivniji izgled krase novi Q3 koji uživo izgleda veće i robusnije, iako je dužinom od 453 centimetra samo 4,5 centimetara duži od prethodnika uz isti međuosovinski razmak od 268 centimetara. Tako je ostao vrlo kompaktan i praktičan za gradsku vožnju uz veću prostranost u unutrašnjosti i prtljažnik od 488 litara. Dolazi u SUV i kupeovskoj Sportback varijanti.

Novi model Audi Q3
Dizajn novog modela Audi Q3 još je emotivniji. Široka prednja maska i elegantno sužena glavna svjetla dosljedno su integrirani u aerodinamički koncept. Stražnji dio krase opcijska digitalna OLED stražnja svjetla, dopunjena kontinuiranom LED svjetlosnom trakom i osvijetljenim prstenovima. Na prednjem dijelu nalaze se digitalna Matrix LED glavna svjetla koja, prvi put u modelu Audi Q3, koriste mikro LED modul koji omogućuje visok stupanj individualizacije i prilagodljive funkcije osvjetljenja visoke rezolucije.
Veliko područje na instrumentnoj ploči, takozvani Softwrap, proteže se od vrata cijelom širinom instrumentne ploče i naglašava horizontalni raspored za maksimalan osjećaj prostora. Panoramski zaslon s 11,9” kombiniranim instrumentom i 12,8” MMI dodirnim zaslonom čini takozvanu digitalnu pozornicu.
Dolazi uz benzinske i dizelske motore s mild-hybrid tehnologijom i plug-in hibrid s električnim dosegom do 119 kilometara. Osnovni model je Audi Q3 SUV 1,5 TFSI sa 150 konjskih snaga, 4-cilindrični benzinac s blagohibridnom tehnologijom koji košta 45.400 eura. Najsnažnija ICE verzija je 2,0 TFSI quattro sa 265 konjskih snaga. Početni dizelaš 2,0 TDI sa 150 KS stoji 48.600 eura, a plug-in hibrid s ukupno 272 konjske snage od 49.700 eura.