Poslovni vikend
Ploviti se mora

Vlasnik broda sretan je bezbroj puta godišnje…

Pomorska charter industrija u RH jedna je od najrazvijenijih u svijetu po broju registriranih plovila u charteru. I zato – nautika.

Tomislav Krasnec/VL
10. travanj 2025. u 22:00
Foto: Shutterstock

Kažu da je vlasnik broda sretan dvaput: prvi put kad kupi plovilo, a drugi put kad ga proda. Poanta uzrečice je: očito da je sve između prvog i posljednjeg čina zapravo gnjavaža. Ali ne vjerujte konvencionalnim mudrostima. Ili je to samo vic, urbana legenda, koja zvuči kao šaljiva verzija istine, ali – nije istina.

Vlasnik broda sretan je bezbroj puta godišnje. Ako zna uživati, ako zna iskoristiti sve čari plovidbe, i ako zna rasti i učiti pri svakoj prepreci ili izazovu na moru, onda je sretan praktički pri svakom isplovljavanju. I prvi, i sedmi, i 53. put, i – naravno – kad ga proda. Pa uloži u nešto bolje što plovi. Jer, ploviti se mora. Takav čovjek zna biti sretan i kad ne plovi: u tim trenucima mašta ili, kao vi sada, čita o plovidbi.

Za takvu čitateljsku publiku, i za sve one koji će tek postati zaljubljenici u plovidbu, Poslovni vikend od ovog broja nudi redovitu mjesečnu rubriku posvećenu nautici i svemu vezanom uz nautiku. Kupci, prodavači, proizvođači plovila, korisni savjeti, trendovi na Jadranu, nautički sajmovi, marine, vezovi, restorani dostupni samo nautičarima… – sve te teme i mnoge druge obrađivat ćemo, pronalaziti zanimljive priče, jer ploviti se mora. Pa i na stranicama Poslovnog vikenda.

Što rade poslovni ljudi i kreativni biznismeni kad dođe vikend? Uživaju ili rade, samo na drukčiji način? Od kojih je jedan upravo taj. Na pučini, na sidru, na vezu nekon kopnom nedostupnog restorana, ili u marini. U svom brodu ili jedrilici, ili u iznajmljenom plovilu, ili u poslovnoj floti koju nude u charteru.

Pomorska charter industrija u RH jedna je od najrazvijenijih u svijetu po broju registriranih plovila u charteru. Većina znalaca slaže se da smo kao zemlja ispred Grčke, Turske i Italije, ne samo po kvaliteti prirodnih ljepota, nego i po kvaliteti usluge i marina. U Poslovnom dnevniku, zajedno s našim čitateljima, želimo tome svemu posvećivati veću i stalnu pozornost. Pozivamo i vas da nam se javite sa zanimljivim pričama i idejama na redakcija@poslovni.hr.

Želimo osjetiti taj šum, ne samo valova, nego šum i šušur čitave nautičke scene u Hrvatskoj i šire, na Jadranu i Mediteranu. I u svijetu, zašto ne? Upravo se jedan mali hrvatski brodograditelj, tvrtka Colnago Marine vlasnika Luke Colnaga, vratio sa sajma Palm Beach International Boat Show na Floridi. Luka Colnago ondje je bio sa svojim modelom luksuzne sportske jahte C38. Možda je to i prvi put da neki mali hrvatski brodograditelj izlaže u Americi, što zaslužuje svu moguću podršku jer pokazuje da je i u grubim vremenima – a i u Europi i u Americi trenutačno je kriza u tom sektoru – imamo ljude koji se trude i dokazuju u izvrsnosti.

Mi mijenjamo noć za dan

Koliko puta vas je neplanirano uhvatio mrkli mrak pri plovidbi natrag u luku? Ili zbog duljeg uživanja u nekom restoranu, ili zbog dobro raspoložene ekipe na brodu. Ili jednostavno zbog toga što onaj štap u moru nikako nije dao smiriti strasti i adrenalin. I koliko puta ste tada pomislili kako bi bilo dobro imati nešto pomoću čega ćete i noću vidjeti kao danju?

Radar je dobro rješenje. Ali ima ljudi koji ga kupe, pa tek potom shvate da ga ne znaju baš komforno koristiti. Termalna, infracrvena kamera je drugo dobro rješenje. Ali… Moramo priznati da nas oduševljava Nightwave pomorska noćna kamera od Sionyxa, američke tvrtke specijalizirane za tehnologiju pretvaranja noći u dan, koja vam omogućuje da vidite daleko izvan ljudskog vida.

Sionyx surađuje s Ministarstvom obrane SAD-a i njihove se kamere ugrađuju u razne tipove modernog naoružanja. Ali ako ne možete čekati da Hrvatska vojska nešto od toga nabavi, najbolja šansa da u miru isprobate tu uzbudljivu tehnologiju pruža vam se zapravo uz Nightwave. Ona je analogna, nije IP kamera. Slika koju vidite je u boji, nije termalna kao kod infracrvenih kamera. Može se spojiti na uređaj koji ima analogni video ulaz ili bežično na mobitel ili tablet.

* Cijena: 2190 eura + PDV

Ultraširoki display s opcijom podjele ekrana po pola

Ljepota displaya je u tome što možete na pola ekrana imati, primjerice, sve podatke brodskog motora – potrošnju goriva, broj okretaja, ovisno o tome što je sve od senzora spojeno na motor(e) – a na drugoj polovici ekrana možete imati pomorsku kartu ili sonar za precizno lociranje ribe.

Ovo je Simradov NCX Ultrawide display, koji dolazi u verziji od 15 i od 12 inča. Puno je širi od ranijih NSX displaya proizvođača Simrada i, premda nudi isto što bi ponudila i dva displaya instalirana jedan pored drugog, izostanak te male pregrade između dva ekrana, odnosno osjećaj da je sve na jednom širokom ekranu, daje poseban osjećaj komotnosti i luksuza. Postoji i nešto što se zove CZone digital switching, što znači da na tom displayu možete konfigurirati razne digitalne tipke za, primjerice, paljenje svjetala, glazbe i slično.

Simrad se hvali da nitko nema takvu integraciju s Mercury motorima, a superiornu integraciju jamče i za motore Honda i Suzuki. Simrad NCX Ultrawide nije verzija za jedrilice, nego za motorne jahte, za “boating” kategoriju.

* Cijena: od 3148 eura za 12’ bez sonde do 3936 eura

New Report

Close