Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
Auti & biznis

Pravi luksuz u gradskom SUV automobilu uz odličan ekološki hibridni pogon

Na testu Lexus LBX 1.5 HEV Relax Advanced.

Autor: Mladen Milčić/VL
19. srpanj 2025. u 17:30
Lexus je prije svega poznat po velikim luksuznim limuzinama i jednako takvim SUV-ovima, a ovaj je iskorak u gradsku klasu SUV automobila japanski proizvođač učinio u prvome redu zbog europskih kupaca/PD

Gradski uvjeti vožnje donose u prvi plan sasvim drukčije značajke od, primjerice, vožnje na autocesti. Mnogi su automobili zbog toga konstruirani kao kompromis između dimenzija koje su primjerene gradskim prometnicama i ugodne i sigurne vožnje na brzim cestama.

Pri tome, zaista vrlo malo takvih modela spada u luksuznu klasu, a upravo je takav Lexus LBX, najnoviji predstavnik Toyotina premium brenda i njihov najmanji automobil u povijesti koji spada u trendovski B-SUV segment. Lexus je prije svega poznat po velikim luksuznim limuzinama i velikim luksuznim SUV automobilima, a ovaj je iskorak u gradsku klasu SUV automobila japanski proizvođač učinio u prvome redu zbog europskih kupaca.

Dakle, ako želite i u gradskoj vožnji biti cool i ne odreći se luksuznih značajki koje Lexus nesumnjivo nudi, tu je sada LBX. Na tržištu baš i nema mnogo konkurencije budući da Mercedes i BMW ne nude tako male SUV modele, a Audijev predstavnik u tom segmentu Q2 prestaje se proizvoditi iduće godine i njemački proizvođač ne planira nasljednika.

Karakteriziraju ga mišićavi prošireni lukovi stražnjih kotača i kratki prevjesi pa izgleda sportski/PD

Adut za gradsku vožnju

LBX je zapravo više crossover nego pravi SUV, što mu i bolje pristaje kao pravom gradskom blago povišenom šminkeru. Dugačak je 419 centimetara, uz međuosovinski razmak od 258 cm, što znači da se s lakoćom probija kroz gradsku gužvu i parkira na često skučena gradska parkirališna mjesta na koja bi s limuzinom ili većim SUV modelom bilo mnogo teže parkirati. Uz odignutost od tla od 17 centimetara, s lakoćom svladava rubnjake na koje smo se u gradskom prometu često primorani penjati, a opet nije previsok za dinamičniju vožnju. No, LBX se nudi, osim s prednjim pogonom, i uz AWD pogon na sva četiri kotača (doplata 2000 eura), i to u gotovo svim verzijama opreme, osim u početnoj.

Cijena LBX-a u današnjim uvjetima jedan je od njegovih aduta jer se Lexus LBX uz početnu opremu može kupiti za 31.500 eura.

Jednostavno, LBX je skrojen za one koji automobil koriste većinom u gradskoj vožnji, no, uvjerili smo se, sasvim se ugodno u njemu voziti i na dulja putovanja. Još jedan adut za gradsku vožnju je hibridni sustav u kojem Toyota ima gotovo 30-godišnje iskustvo izrade i pravi je lider na tržištu, a u gradskim uvjetima vožnje hibridni sustav najviše dolazi do izražaja sa svojom štedljivom vožnjom. Iako LBX platformu dijeli s Toyotom Yaris Cross, ne bismo rekli da se radi samo o luksuznijoj izvedbi Toyotina B-SUV automobila. Bez obzira na to što je i hibridni pogonski sustav sličan, u Lexusu je 6 KS snažniji, LBX je ima niže težište i u vožnji je bitno drukčiji od Toyotina modela. Dakako, najvidljivije su razlike u izgledu, vanjštine i unutrašnjosti.

Osim s prednjim pogonom, dolazi i uz AWD pogon na sva četiri kotača (doplata 2000 eura), i to u gotovo svim verzijama opreme/PD

Izgled LBX-a je atraktivniji, pravi je šminker, a karakterizira ga mišićavi prošireni lukovi stražnjih kotača i kratki prevjesi pa, bez obzira na povišenu karoseriju, izgleda sportski. U interijeru uz opremu Relax i dodatnim paketom Advanced nudi pravi premium osjećaj za volanom. Presvlake od fine svjietlo smeđe kože ne prekrivaju samo sjedala, već i komandnu ploču i obloge vrata. Sve površine su mekane na dodir i završna obrada je filigranski precizna. Ispred vozača je 7-inčna instrumentna ploča, dok je u sredini kokpita 9,8-inčni multimedijski zaslon.

Sustav sa samopunjenjem

Na stražnjoj klupi mjesta ima solidno s obzirom na segment kojem LBX pripada, a prtljažnik prima 432 litre i može se proširiti do 994 litre. LBX pokreće nova generacija Lexusova hibridnog električnog sustava sa samopunjenjem koji sadrži kompaktan i lagan 1,5-litreni trocilindrični motor. Glavne komponente hibridnog sustava podvrgnute su znatnom redizajnu, uključujući mjenjač-diferencijal i upravljačku jedinicu snage, kako bi se poboljšala učinkovitost, smanjili gubici, uštedjela na težini i smanjila veličina.

Prtljažnik prima 432 litre i može se proširiti do 994 litre/PD

Tu je i nova bipolarna nikal-metal-hidridna (NiMH) baterija s niskim otporom i visokim učinkom koja omogućuje dodatnu potporu električnom motoru pri ubrzavanju i proširuje mogućnost potpuno električne vožnje automobila. Maksimalna izlazna snaga potpunog hibridnog sustava iznosi 136 konjskih snaga s najvećim okretnim momentom od 185 Nm.

I zaista, LBX hibridni sustav pokreće s lakoćom, do stotke stiže za 9,2 s, a maksimalna brzina je 170 km/h. Starta se uvijek na struju, a u gradskoj vožnji pri malim brzinama ćete i najčešće voziti samo na struju pa je potrošnja u takvoj vožnji zaista niska – ide i ispod 4 l/100 km, osim ako papučicu gasa ne stišćete do kraja kad se momentalno pali benzinski motor. S druge strane i vožnja na autocesti je sasvim solidna, bez problema se drži tempo normalne vožnje, a LBX je i na većim brzinama iznimno stabilan. Na autocesti je potrošnja na 130 km/h oko 6,5 l/100 km.

Presvlake od fine svijetlo smeđe kože ne prekrivaju samo sjedala, već i komandnu ploču i obloge vrata/PD

Sve to uz sjajne vozne karakteristike jer ovjes je podešen tako da pruža i zabavu u vožnji otvorenom cestom, ali bez prevelikog utjecaja na udobnost koja je vrhunska.

Audio sustav Mark Levinson

Cijena LBX-a u današnjim uvjetima jedan je od njegovih aduta jer se Lexus LBX uz početnu opremu može kupiti za 31.500 eura. Testni je model bogatije opremljen, što uključuje, između ostalog, i 18” alu naplatke, automatsku dvozonsku klimu, head-up zaslon, navigaciju, električno podesivo sjedalo vozača, kožna i grijana prednja sjedala, premium audio sustav Mark Levinson s 13 zvučnika, sustav kamera za parkiranje od 360 stupnjeva i ambijentalno osvjetljenje. Cijena tako opremljenog LBX-a je 40.915 eura.

LBX hibridni sustav pokreće s lakoćom, do stotke stiže za 9,2 s, a maksimalna brzina je 170 km/h/PD

Autor: Mladen Milčić/VL
19. srpanj 2025. u 17:30
Podijeli članak —

New Report

Close