Škoda je prema prodaji novih automobila već treću godinu najprodavaniji proizvođač u Hrvatskoj. Octavia je nedodirljivo njihov najprodavaniji model i godinama lider na cjelokupnom tržištu, a ove je godine u prvih pet mjeseci Škodin najveći SUV Kodiaq, koji je lani stigao na tržište u svojoj drugoj generaciji, drugi najtraženiji model češke marke. S više od 600 registracija Kodiaq je prestigao i popularne manje SUV modele Kamiqa i Karoqa te kompakte Scalu i Fabiju, a u prvih pet mjeseci deseti je najprodavaniji model na našem tržištu. Nova generacija Kodiaqa donosi još veću prostranost, robusnija je, modernija i puna high-tech rješenja. Prvi put, osim s naprednim benzinskim motorima i tradicionalno najtraženijim modernim dizelašima, dolazi i uz plug-in hibridni pogon. I upravo smo plug-in hibridni model, Kodiaq iV 1.5 TSI DSG PHEV, imali priliku testirati, a baš se taj model nudi uz akcijsku cijenu u povodu 130 godina Škode i pri kupnji se može uštedjeti 4700 eura.
Opremljen PHEV sustavom
Dizelaši su još uvijek uvjerljivo prvi izbor u D-SUV klasi velikih SUV automobila, no plug-in hibridi u tom su segmentu sve popularniji. Pogotovo od kada dolaze s većim baterijama koje podržavaju brzo DC punjenje pa s punom baterijom mogu prijeći više od 100 km na struju, a baterija se može napuniti na brzom punjaču za manje od pola sata. Oba ta zahtjeva Kodiaq, opremljen PHEV sustavom, zadovoljava pa možemo reći da je ispunio osnovnu svrhu plug-in hibrida, a to je da se uobičajene dnevne vožnje koje velika većina vozača obavlja unutar 100 kilometara mogu odvoziti samo na struju, što je ekološkije i jeftinije te da se u slučaju potrebe hitnog punjenja baterije to može brzo obaviti. Dakako, alternativa za dulja putovanja bez dopunjavanja baterija je vožnja samo uz benzinski motor. Nova generacija Škode Kodiaq dolazi uz mišićaviji, robusniji i upečatljiviji izgled od svog prethodnika. Kodiaq je i u prvoj generaciji bio velik i prostran, a sada je još prostraniji, narastao je za šest centimetara u dužinu, nudeći više prostora za putnike i prtljagu. Ukupna duljina iznosi 475,8 cm, dok je međuosovinski razmak od 279,1 cm ostao istovjetan. No, povećan je obujam prtljažnika koji prima do čak 910 litara u varijanti s pet sjedala (Kodiaq dolazi i u varijanti sa sedam sjedala s prtljažnikom obujma 340 l kad se treći red sjedala koristi). Naš testni PHEV model sa pet sjedala zbog baterija ima obujam prtljažnika od 745 litara (proširivo do 1945 l), što je i dalje među vodećima u klasi. Poboljšana je i aerodinamika pa je sada cd koeficijent otpora zraka samo 0,282, što također smanjuje potrošnju goriva. Novost je i najnovija generacija LED Matrix prednjih svjetala i sustav dinamičke kontrole šasije.

Dizajn novog Kodiaqa naglašen je preoblikovanim poklopcem motora s redizajniranim Škodinim logom s mat Unique Dark Chrome završetkom i prepoznatljivom šesterokutnom rešetkom koja se može osvijetliti s 14 svjetlosnih elemenata koji tvore svjetlosnu traku između prednjih svjetala, što izgleda vrlo efektno. U kabini je, očekivano, vrlo komotno, kako na prednjim, tako i na stražnjim sjedalima, gdje je zaista prostrano i za visoke ljude. Uz bogatu opremu Selection plus koja se nudi kao početna oprema za PHEV model serijski dolazi paket interijera Loft u crno sivoj boji s presvlakama sjedala od tkanine kojom je presvučen i dio komandne ploče. Kodiaq sada dolazi uz središnji Infotainment kao samostojeću jedinicu, pregledan je i jednostavan uz dijagonalu od 10 inča (13” je opcija), a uz njega je standardan 10-inčni virtualni kokpit s poboljšanom grafikom i nizom informacijskih funkcija.
Zanimljivo rješenje koje pojednostavljuje korištenje su Smart Dials rotacijske tipke ispod središnjeg zaslona. Višenamjenskim kontrolama može se upravljati okretanjem i pritiskom. Kombinacija haptičkih i digitalnih kontrola, odnosno dodirnih elemenata za rukovanje sa zaslonom u boji od 32 mm omogućuje jednostavan pristup različitim funkcijama vozila i infotainment sustava. Zgodno i praktično. Škoda i dalje nudi mnoga Simply clever rješenja pa, osim već ikoničnog kišobrana u vratima i strugalice za led, sada nudi i ventilirani Phone Box koji omogućuje induktivno punjenje dva smartphonea istovremeno snagom od 15 vata.

Plug-in hibridni pogonski sklop 1.5 TSI DSG PHEV sastoji se od 4-cilindričnog turbobenzinskog motora 1.5 TSI snage 150 KS koji, zajedno s električnim motorom od 85 kilovata (116 KS), daje ukupnu snagu sustava od 204 KS uz najveći okretni moment od 350 Nm, koja se prenosi na prednje kotače preko 6-stupanjskog DSG mjenjača. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 8,4 s, a krajnja brzina 210 km/h.
Električni domet
Bez obzira na masu od gotovo 1900 kilograma, u svim režimima vožnje velikan Kodiaq živahno se pokreće. Potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima samo s benzinskim motorom (ICE) je 5,9 l/100 km. Nova, prilično velika visokonaponska litij-ionska baterija za hibride kapaciteta 25,7 kilovata omogućuje čisto električni domet do 117 kilometara po WLTP ciklusu. Sjajno, ako bateriju redovno punite i vozite se samo na struju, a za dulja putovanja tu je i mogućnost punjenja baterije na 50 kilovata DC punjačima za brzo punjenje (od 10 do 80% 25 minuta). Cijena osnovne verzije plug-in hibridnog Kodiaqa Selection Plus 1.5 TSI DSG PHEV kreće od 44.596 eura, no uz akcijsku cijenu je mnogo prihvatljivijih 39.987,50 eura (uz dodatnu opremu u testnom modelu 43.142,50 eura).