Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
Auto & biznis

Na testu: Cupra Terramar 1,5 e-Hybrid

Obiteljski SUV sa sportskim štihom i učinkovitim hibridnim pogonom.

Autor: Mladen Milčić/VL
11. prosinac 2025. u 22:00
Na testu Cupra Terramar 1,5 e-Hybrid: Obiteljski SUV sa sportskim štihom i učinkovitim hibridnim pogonom/Mladen Milcic

Cupra je točno pet godina prisutna na našem tržištu kao posebna marka automobila pod okriljem VW grupacije. Cupra je bratska marka Seata, no odličnom strategijom i atraktivnom ponudom modela, prvi puta je ove godine prodano više automobila sa znakom Cupre od onih sa znakom Seata. U prvih devet mjeseci prodano je 245.300 Cupri i 194.200 Seata.

I u Hrvatskoj Cupri prodaja raste, u prvih 11 mjeseci registrirano je 963 vozila prema čemu je na 17. mjestu najprodavanijih automobilskih marki po prodaji novih automobila. Za usporedbu, u istom razdoblju lani registrirano je 529 Cupri. Nedavno je Cupra proslavila proizvedeno milijunto vozilo.

Sedam modela

Cupra u svom portfelju ima i sve više modela i trenutačno ih nudi sedam, a najnoviji u njihovoj ponudi jest predstavnik C-SUV segmenta Terramar, koji smo isprobali u hibridnoj izvedbi. Za razliku od Cuprinog bestselera Formentora koji je sportskiji i više spada u SUV-coupe segment, Terramar je sedam centimetara duži i šest viši, pa je i prostraniji. Dugačak je 452 cm, 186 cm je širok i visok 158 centimetara, dakle, prema proporcijama sličan VW Tiguanu s kojim dijeli platformu, a od kojeg se izdvaja nekonvencionalnijim, dinamičnijim i – možemo reći – emocionalnijim dizajnom.

Uz umjereniju nogu na gasu u hibridnom modu rada uz punu bateriju prosjek protrošnje je ispod 5 l/100 km.

Dapače, to i naglašavaju krilaticom: “Kreirana u Barceloni”, no Terramar se ipak proizvodi u Audijevoj tvornici blizu nas, u mađarskom Győru. No, španjolska vedrina u dizajnu im se ne može poreći pa Terramar izgleda moderno i privlačnije od većine konkurenata uz već prepoznatljive skulpturalne linije koje su postale dio Cuprina DNK. Prednji kraj inspiriran je izgledom nosa morskog psa, a atletske proporcije naglašene su dugim poklopcem motora.

Sportske proporcije prenose se s prednjeg dijela na bočne strane, s oštrim linijama koje se pomiču s prednje strane preko bočne strane kako bi pojačale osjećaj performansi SUV-a. Dok pogled prelazi na vanjski dizajn stražnjeg kraja Terramara, njegove široke proporcije daju SUV-u snažnu prisutnost uz integrirani i osvijetljeni Cupra logotip smješten središnje između stražnjih svjetala zajedno s osvijetljenim nazivom modela Terramar.

Unutrašnjost reinterpretira sportski duh s cockpitom usmjerenim na vozača, koji je poboljšan dizajnom središnje konzole. Digitalizacija je u središtu fokusa vozača s novodizajniranim HMI-jem implementiranim u digitalni cockpit od 10,25 inča, kao i u 12,9” infotainment sustav s retro osvijetljenim klizačem.

Pozicija za upravljačem je vrlo ugodna i komforna, uz zaista intuitivne komande s kojima se vrlo lako snalaziti okružene razigrano dizajniranom armaturom presvučenom finim materijalima. I na stražnjoj klupi će se putnici voziti komforno, dok prtljažnik od 450 litara pruža solidan prostor za pohranu.

U ponudi motorizacije su turbobenzinci 1,5 i 2,0 TSI uz blagohibridnu tehnologiju sa 150, 204 i 265 konjskih snaga (KS) te dva plug-in hibridna modela s 204 i 272 KS. Isprobali smo početni eHybrid, plug-in verziju s baterijom kapaciteta 19,7 kWh. To mu omogućuje da u normalnom tempu vožnje samo na struju prijeđe i više od 100 kilometara, a svakako je dovoljno za dnevne, pa i višednevne prosječne gradske vožnje. Baterija je kompatibilna s brzim punjenjem do 50 kW (DC punjenje) dok ste na putu ili kod kuće pomoću zidne kutije od 11 kW.

Opcija i na ‘čistu’ struju

Plug-in hibridni sustav sastoji se od 4-cilindričnog turbobenzinskog motora 1,5 TSI sa 150 KS koji, zajedno s električnim motorom od 85 kW s 330 Nm okretnog momenta, daje snagu sustava od 204 KS uz najveći okretni moment od 350 Nm, koja se prenosi na prednje kotače preko 6-stupanjskog DSG mjenjača. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 8,3 sekunde, a krajnja brzina 215 km/h. Vrlo svrsishodno je i što se karakter Terramara može prilagoditi različitim načinima vožnje: Comfort, Performance te Individual.

O dinamičnosti vožnje će ovisiti i potrošnja, a uz umjereniju nogu na gasu u hibridnom modu rada uz punu bateriju prosjek je ispod 5 l/100 km. A tu je, dakako, spomenuta mogućnost vožnje na čistu struju. Potrošnja je umjerena i kad se baterija isprazni i kad se vozi samo na benzin uz prosjek u rasponu od 6 l/100 km na autocesti do oko 8 l/100 km u gradskoj vožnji. Uz to, Terramar je vrlo dobar i na autocesti za duga putovanja.

Cijena Terramara s početnim benzincem kreće od 39.474 eura, dok e-hybrid starta na 47.845 eura. Testni model uz dodatnu opremu košta 51.668 eura.

Autor: Mladen Milčić/VL
11. prosinac 2025. u 22:00
Podijeli članak —

New Report

Close