Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
Automobilska recenzija

Luksuzni poslovno-obiteljski SUV s odličnim blagohibridnim dizelašem

Na testu Audi Q5 TDI Quattro.

Autor: Mladen Milčić/VL
17. listopad 2025. u 10:29
Dimenzijama je novi Q5 ostao vrlo sličan prethodniku, dugačak je 471,7 cm (+ 3,5 cm), širok 190 cm i visok 164,7 cm/Igor Kralj/PIXSELL

SUV automobili su preuzeli primat u prodaji novih vozila općenito, a to je još izraženije kod premium automobila. Stoga ne čudi da je već godinama u Audijevu portfelju najprodavaniji model srednje veliki luksuzni SUV Q5. Tako je bilo i lani. Bez obzira na to što je druga generacija bila na zalasku i očekivala se nova, treća, Audi je prodao blizu 300 tisuća modela Q5. Na drugome je mjestu limuzina A6 koja zaostaje za više od 50 tisuća prodajnih jedinica.

Sad je stigao i novi Q5, koji donosi još moderniji izgled, napredniju tehnologiju, bolju sigurnost, učinkovitije pogonske sustave…

Razvijen je na novoj Audijevoj platformi Premium Platform Combustion (PPC) koja zbog svoje fleksibilnosti omogućuje predstavljanje velikih modela visokog tehničkog standarda u različitim segmentima. Osim u klasičnoj SUV verziji, Q5 dolazi i u SUV-coupe izdanju Sportback, a birati se mogu benzinski i dizelski motori uz blagohibridnu (MHEV) tehnologiju te plug-in e-hybrid verzije.

Bogat paket opreme

Nova platforma je namijenjena vozilima na konvencionalni pogon s uzdužno ugrađenim termičkim motorima, a benzinci i dizelaši dolaze opremljeni visoko učinkovitom tehnologijom MHEV plus. Novi električni sustav od 48 V MHEV plus podržava motor na izgaranje i smanjuje emisije ugljika, istovremeno povećavajući performanse i udobnost tijekom vožnje. Također, manevriranje i parkiranje je moguće samo na struju.

Na testu smo isprobali SUV model Q5 TDI quattro, s turbodizelskim MHEV motorom snage 204 KS i pogonom na sve kotače u S line razini opreme.

Dimenzijama je novi Q5 ostao vrlo sličan prethodniku, dugačak je 471,7 cm (+ 3,5 cm), širok 190 cm i visok 164,7 cm, što je 1,7 cm niže od druge generacije što mu daje ponešto dinamičniji izgled. Međuosovinski razmak je ostao istovjetan – 181,9 cm. Prtljažnik je volumena 520 litara, a sa spuštenim naslonima stražnjih sjedala 1473 l. Prednji kraj ostavlja samouvjeren dojam, budući da su svi definirajući elementi dizajna postavljeni jednu razinu više nego u prethodnom modelu. Sportska, široka Singleframe rešetka postavljena je visoko te je okružena vertikalnim, funkcionalnim zračnim zavjesama.

Pravi tehnološki luksuz vlada u kabini novog Audija Q5. Osim precizne izrade
i na dodir finih i kvalitetnih materijala, tu je i multimedijska digitalna pozornica/Igor Kralj/PIXSELL

Snažno izbočena i skulpturalno oblikovana glavna svjetla stvaraju oštar izgled, a prepoznatljiva Singleframe rešetka, koja uz S-line paket opreme dolazi u phantom crnoj boji, uz krom antracit okvir, a u mat crnoj boji je i saćasta rešetka na stražnjem dijelu. Posebna pozornost posvećena je svjetlima koja donose aktivni digitalni svjetlosni potpis koji se stvara interakcijom algoritma s 15 segmenata koji se zatamnjuju gore i dolje. Na testnom automobilu sve je to, uz doplatna prednja svjetla Matrix u LED tehnologiji za kratka i duga svjetla, dnevna svjetla, pokazivače smjera. Svaki far ima LED module gdje se uključivanjem, isključivanjem i zatamnjivanjem LED dioda svjetlosni snop prilagođava okolnim uvjetima i u svakom trenutku optimalno osvjetljava put.

Uz jedinstvenu i atraktivnu Sakhir zlatnu metalik boju koja se doplaćuje 1342 eura Q5 izgleda dojmljivo i privlačno. Pravi tehnološki luksuz vlada u kabini novog Audija Q5. Osim precizne izrade i na dodir finih i kvalitetnih materijala, tu je i prava multimedijska digitalna pozornica (Digital Stage), kako je Audi naziva. U središtu je tanki zakrivljeni samostojeći panoramski zaslon OLED tehnologije koji se sastoji od 11,9-inčnog Audi Virtual Cockpit u boji visoke razlučivosti s digitalnim prikazom instrumenata i 14,5’’ zaslon osjetljiv na dodir. Mogu se birati različiti prikazi, a upravljanje je funkcijama je jednostavno i fluidno. Dodatno, uz doplatu, tu je i dodatni zaslon dijagonale 10,9’’ koji putnici mogu koristiti tako da ne ometaju pozornost vozača jer tada iz vozačke pozicije nije vidljiv. Vrlo praktična značajka je stražnja klupa koja se može pomicati po dužini i nagibu.

Uz doplatu, testni Q5 bioje opremljen i vrhunskim audio sustavom Bang&Olufsen za premium zvučni užitak. Na listi dodatne opreme mnogo je značajki koje su oplemenile luksuzni osjećaj u kabini i ugodnu vožnju poput S-line paketa detalja, ambijentalnog osvjetljenja gotovo svakog kutka kabine, head-up zaslona koji projicira važne informacije poput navigacije na vjetrobransko staklo, čitavog niza naprednih sustava pomoći vozaču, a za sjajnu udobnost u svim režimima vožnje i podlogama tu je i zračni ovjes (doplata 1917 eura) koji omogućuje spuštanje stražnjeg dijela vozila do 50 mm i dizanje do 45 mm.

Napredni dizelski motor

U današnjoj sve većoj ponudi hibridnih pogonskih sustava pravo je zadovoljstvo isprobati tehnološki napredni dizelski motor koji, doduše, ima blagohibridnu pomoć. Klasični turbodizelski 2.0 TDI motor razvija snagu od 204 KS i okretni moment od 400 Nm pri 1750 o/min, uz quattro pogon na sve kotače i 7-stupanjski S tronic automatizirani mjenjač s dvije spojke. Pogonski generator razvija dodatni moment do 230 Nm i do 24 KS snage, a MHEV sustav omogućuje pokretanje motora i opskrbu baterije kapaciteta 1,7 kWh strujom rekuperacijom, kao i električnu vožnju malim brzinama, rasterećuje dizelski motor i pomaže u smanjenju potrošnje goriva. MHEV sustav djeluje neprimjetno, a dizelaš je vrlo tih i uglađen, no vrlo potentan. Do stotke Q5 stiže za 7,4 s, a maksimalna brzina jest 226 km/h. Potrošnja je pritom štedljiva, od 6 do 7 litara u prosjeku u kombiniranim uvjetima.

Cijena modela Q5 2,0 TDI quattro je 60.252 eura, dok uz zaista luksuznu premium dodatnu opremu testni primjerak stoji 97.687 eura.

Autor: Mladen Milčić/VL
17. listopad 2025. u 10:29
Podijeli članak —

New Report

Close