Više od polovice kompanija nema jasnu strategiju kako postići rast poslovanja

Autor: PD VL native tim , 16. ožujak 2023. u 07:00
Prva generacija Strategy in Action programa izazvala je veliki interes hrvatskih poduzetnika/PD

Kreće druga generacija programa koji promiče poduzetnike i otvara pristup kapitalu.

Živimo u neizvjesnom, promjenjivom i složenom svijetu u kojem stalni poremećaji nameću izazove i najambicioznijim organizacijama u definiciji vlastite strategije. Istraživanja pokazuju da samo 51% najvišeg menadžmenta može navesti tri glavna strateška prioriteta vlastite organizacije, a taj se postotak smanjuje s niže rangiranima u organizacijskoj hijerarhiji.

Mnoge organizacije nemaju jasnu predodžbu o tome što žele postići, kako će to postići i do kada, a čak 67% organizacija ne uspijeva uspješno provesti svoje strategije. Za izradu strateških planova, kao i za aktiviranje i izvršavanje često je potrebno puno vremena i truda, s varijabilnim ishodima i stopama uspjeha.

Jelušić Kašić

Bitno je pružiti podršku i edukaciju tvrtkama koje strateški promišljaju pristupiti tržištu kapitala sa željom financiranja svog budućeg poslovanja.

Jačanje hrvatskih poduzetnika
“Strategy in Action” (SiA) pomaže vodećim timovima malih i srednjih poduzeća sukreirati, aktivirati i provoditi strategiju svoje organizacije, izgraditi strateške planove za rast i skalabilnost, pomoći otvoriti pristup kapitalu, stvoriti prilike s investitorima te ih pripremiti za izlazak na burzu.

SiA je program koji predstavlja ključni element ELITE programa Londonske burze, a poslovna škola COTRUGLI ekskluzivni je distributer SiA programa za područje jugoistočne Europe uz snažno strateško partnerstvo s Privrednom bankom Zagreb, EBRD-om i Zagrebačkom burzom.

“Drago mi je da se Privredna banka Zagreb d. d. priključila promociji inicijative Strategy in Action u suradnji s COTRUGLI Business School, Zagreb Stock Exchange i EBRD s ciljem da se pruži odgovarajuća podrška i edukacija firmama koje strateški promišljaju pristupiti tržištu kapitala sa željom financiranja svog budućeg poslovanja, a pri čemu je posebno bitno osigurati kvalitetu korporativnog upravljanja koju zahtijevaju investitori na tržištu kapitala.

Vedrana Jelušić Kašić

Izlazak na tržište kapitala jedan je od načina kako tvrtke mogu ojačati svoju financijsku poziciju i kapitalnu bazu za buduće projekte i širenje svog poslovanja. Jačanjem hrvatskih poduzeća, posebno segmenta malih i srednjih, jačamo i otpornost i konkurentnost našeg gospodarstva”, izjavila je Vedrana Jelušić Kašić, članica Uprave Privredne banke Zagreb.

Prva generacija Strategy in Action programa izazvala je veliki interes hrvatskih poduzetnika, a deset domaćih tvrtki imalo je priliku iskusiti i proći kroz program end-to-end. Jedan od njih je i Igor Drašković, predsjednik Uprave i većinski vlasnik tvrtke DRACO, koji nam je otkrio svoje dojmove koncepta programa, prednosti programa za poslovanje njegove tvrtke te kako program može pomoći i drugim poduzetnicima.

“Za program Strategy in Action saznali smo preko COTRUGLI poslovne škole. Najavili su uvodnu radionicu o strategiji koja nam se činila zanimljiva, ali nismo bili upoznati s cijelim SiA programom. Već na prvoj radionici vidjeli smo koristi, jer je SiA program uspio povezati poznate koncepte iz formuliranja strategije u integralni program koji traži konkretne inpute i daje konkretne korake za realizaciju strategije”, kaže Drašković te objašnjava da im je glavni predavač dr. Davide Sola, jedan od kreatora SiA programa, svojim iskustvom i praksom dao dodatan razlog za nastavak sudjelovanja u programu.

Drašković

SiA uspješno povezuje sve komponente formuliranja strategije u jednu kohezivnu cjelinu i jasno komuniciranje vizije, misije i glavnih ciljeva kompanije.

Kao ključne prednosti prolaska kroz program Drašković ističe: “Mislim da je glavna korist upravo povezivanje svih komponenti formuliranja strategije u jednu kohezivnu cjelinu i jasno komuniciranje vizije, misije i glavnih ciljeva kompanije prema internoj organizaciji i tržištu. Svaki korak formuliranja strategije tjerao nas je da preispitamo temeljne postavke, što je na kraju rezultiralo kvalitetnim dugoročnim promišljanjima i ciljevima.”

Igor Drašković

Povećanje konkurentnosti
Strategy in Action je ključna komponenta londonskog ELITE programa pa smo sugovornika pitali kako se program može primijeniti za domaće poduzetnike i tvrtke, odnosno što im može pomoći u poslovanju na domaćem tržištu.

“Svaka domaća kompanija koja je ambiciozna i razmišlja o rastu može imati koristi od ovog programa koji je destilat najboljih poslovnih praksi s razvijenih tržišta. Hrvatske firme koje žele razvijati poslovanje izvan granica naše domovine, na kompetitivnom europskom i svjetskom tržištu, moraju se uspoređivati s najboljima”, kaže Drašković te objašnjava da su i njihova konkurencija mahom svjetske korporacije tako da im jasna strategija omogućuje da se s njima uspješno nose na domaćem tržištu.

Nakon završenog programa, predsjednik uprave DRACO, otkriva da im je sljedeći korak implementacija postavljene strategije kroz cijelu organizaciju, spuštajući korporativne ciljeve kroz odjele te razmatranje opcija o financiranju sljedećeg velikog iskoraka u razvoju firme.

Osvrnuo se i na činjenicu da sve više kvalitetne radne snage odlazi u inozemstvo. “Dijelimo sudbinu svih firmi u Hrvatskoj pa tako i nas pogađa nedostatak kvalitetnog kadra. Dodatni problem je što je industrijska proizvodnja u Hrvatskoj imala prekid od dvadesetak godina pa nedostaje i stručnog znanja, naročito u kemijskoj proizvodnji. No, unatoč izazovima ipak uspijevamo privući kvalitetne ljude, jer smo prepoznati kao kvalitetna kompanija”, zaključuje Drašković.

Kako biste saznali više o SiA programu, kliknite ovdje.

* Sadržaj omogućio Cotrugli

U tvrtki DRACO slijedi implementacija postavljene strategije kroz cijelu organizaciju/PD

New Report

Close