Poslovna 2021.
Slobodan Školnik, predsjednik Uprave Emmezete

S vraćanjem vjere u turizam, živnut će i promet naše branše

Da bi se trgovina u segmentu namještaja i opreme za stanovanje vratila na razine iz 2019. privatni investitori trebaju početi ponovno ulagati u turističke kapacitete.

Slobodan Školnik, predsjednik Uprave Emmezete
08. prosinac 2020. u 09:09
Foto: Marko Prpić/PIXSELL

Da bi se trgovina u segmentu namještaja i opreme za stanovanje vratila na razine iz 2019. privatni investitori trebaju početi ponovno ulagati u svoje kapacitete. U vrijeme kada pišemo ove prognoze situacija s pandemijom još je nestabilna i teško je predvidjeti utjecaj na gospodarstvo u sljedećih 12 mjeseci. Bez obzira na neizvjesnost optimist sam i predviđam brz oporavak turizama i trgovine.

Hrvatsko gospodarstvo izrazito je ovisno o turističkom sektoru te osobnoj potrošnji. Bez obzira na trenutnu krizu, osobna potrošnja će još dugo imati pozitivan trend temeljen na rastu BDP-a i broja zaposlenih.

Osobna potrošnja u Hrvatskoj – u segmentu neprehrane ima značajan udio koji se ne odnosi na „potrošnju“ u klasičnom smislu nego na takozvane „mikro investicije“, dakle nabavku opreme za kuće i apartmane za iznajmljivanje. Cijeli taj park nekretnina treba svake godine održavati i svakih nekoliko godina opremati dodatnom opremom. Ciklus opremanja „privatnog smještaja“ bio je značajno poremećen početkom 2020. kada su poduzetnici u turizmu shvatili da će zbog pandemije sezona biti znatno slabija, osobito u priobalnom području.

U proljeće, dakle na samom početku pandemije, predvidio sam da će turistička sezona 2020. ipak dostići barem 50% u usporedbi s 2019., a sada znamo da je mogla biti i znatno bolja da se još bolje upravljalo s epidemiološkim mjerama tijekom same sezone. Hrvatska ima enormne prednosti pred drugim mediteranskim destinacijama jer je takozvana auto destinacija. Turisti iz Italije, južne Njemačke, Austrije i istočne Europe osjećaju se i u ovakvoj pandemijskoj situaciji sigurno u Hrvatskoj jer znaju da u roku nekoliko sati mogu biti ponovo kod kuće. Da bi se trgovina u segmentu namještaja i opreme za stanovanje vratila na razine iz 2019. godine privatni investitori trebaju početi vjerovati u turističku sezonu 2021. i ponovno ulagati u svoje kapacitete. Stigne li cjepivo i vlade zemalja u EU , a ne samo u Hrvatskoj, nauče još bolje upravljati pandemijom, vjerujem da ćemo do veljače 2021. imati optimističan pogled na predstojeću turističku sezonu.

New Report

Close