Od svog dolaska u Hrvatsku 2001. godine, METRO je postao prepoznatljiv lider na HoReCa tržištu i pouzdan partner malim trgovcima, hotelima, restoranima te poslovnim i institucionalnim klijentima. Danas s deset veleprodajnih centara diljem Hrvatske, METRO nije samo centar kupovine nego i mjesto gdje ljudi žele raditi, graditi karijere i razvijati svoje talente. Dugogodišnja prisutnost, stabilnost poslovanja i kontinuirano ulaganje u zaposlenike osigurali su mu reputaciju poželjnog poslodavca.
Autentično vodstvo i osnaživanje zaposlenika
U srcu METRO-ove HR strategije su ljudi i kultura. Kao što je Ana Josipović, direktorica People & Culture odjela, istaknula na Change Makers konferenciji, autentično vodstvo i osnaživanje zaposlenika temelji su dugoročnog uspjeha. Lideri METRO-a inspiriraju timove kroz jasno definiranu viziju i dosljednost u svakodnevnim odlukama, pokazujući da motivacija i lojalnost ne proizlaze iz savršenstva, nego iz autentičnosti. Zaposlenici prepoznaju i cijene kada lideri vjeruju u svoju misiju, a to se reflektira u stabilnom, prijateljskom i inkluzivnom radnom okruženju koje METRO njeguje.
Osnaživanje zaposlenika ključni je element METRO-ove kulture. Kroz transparentne procese zapošljavanja i kontinuirane razvojne programe, svaki član tima dobiva prostor za inovacije, preuzimanje odgovornosti i učenje iz pogrešaka. Praksa “Zajedno u različitostima” primjer je kako se u METRO-u inkluzivnost i različitost pretvaraju u snagu – interkulturalne radionice omogućuju zaposlenicima iz različitih zemalja da se osjećaju prihvaćeno i fokusiraju na sličnosti, a ne razlike. Time se gradi kultura međusobnog poštovanja i zajedništva, što potvrđuju i polugodišnja istraživanja zadovoljstva zaposlenika.
Stabilnost, benefiti i razvoj karijere
METRO je poslodavac koji kombinira stabilnost i fleksibilnost. Zaposlenici primaju plaću redovito prvog dana u mjesecu i imaju pristup brojnim pogodnostima: dva slobodna dana tjedno, dodatke za otežane uvjete i prekovremeni rad, jubilarne nagrade, božićnicu i uskrsnicu, pokrivene troškove prijevoza, naknadu za topli obrok, popust u trgovinama te razne wellbeing aktivnosti. Istovremeno, kompanija razumije potrebe novih generacija, stoga nudi fleksibilnost u rasporedu, razvoj karijere, edukacije i timska druženja koja grade osjećaj zajedništva.
Priznanja poput certifikata Equal Pay, Poslodavac Partner i Future Resilience potvrđuju da METRO-ove HR strategije daju stvarne rezultate. Nisu cilj same nagrade, već motivacija za daljnji razvoj. Strategija se temelji na četiri stupa: zapošljavanje i employer branding, razvoj i zadržavanje zaposlenika, sustavi plaća i benefita te jednakost, raznolikost i uključivost. Ovi principi omogućuju METRO-u da ostane atraktivan poslodavac unatoč izazovima na tržištu rada i niskoj nezaposlenosti.
Spremnost na budućnost rada
METRO aktivno priprema svoje timove za budućnost rada. Digitalizacija procesa, optimizacija FTE, uvođenje AI alata u HR i poslovanje te kontinuirano prilagođavanje novim trendovima omogućuju kompaniji da ostane agilna. Lideri budućnosti, kako je naglasila Ana Josipović, brzo se prilagođavaju promjenama, grade kulturu osnaživanja i motiviraju timove da u krizama vide priliku te aktivno oblikuju budućnost. Takav pristup povezuje HR i poslovanje, osiguravajući da razvoj zaposlenika i poslovni rezultati idu ruku pod ruku.
U METRO-u razvoj karijere nije puka fraza – talent management je integralni dio poslovne strategije. Zaposlenici prolaze kroz lokalne i globalne programe, a kompanija traži predane, strastvene i ponosne ljude koji vole svoj posao. Transparentni onboarding i kontinuirani razvoj novih vještina osiguravaju da svi zaposlenici postanu dio tima i osjećaju da njihovo mišljenje vrijedi. METRO Hrvatska je primjer poslodavca koji uspješno balansira stabilnost i inovativnost, sigurnost i fleksibilnost, tradiciju i modernost. Kroz autentično vodstvo, osnaživanje zaposlenika i kontinuirano ulaganje u HR prakse, METRO gradi organizaciju spremnu za budućnost – mjesto gdje ljudi žele rasti, učiti i doprinositi. Stabilnost, inkluzivna kultura i naglasak na inovacije čine METRO liderom u HoReCa sektoru, ali i u vođenju ljudi i kreiranju radnog okruženja koje inspirira i osnažuje svakoga tko je dio tima.