Klijenti danas očekuju brze rezultate i skoro pa trenutno rješenje poslovnog izazova

Autor: PD VL native tim , 29. listopad 2023. u 22:00

Željko Tandarić, član Uprave za operacije u Omega software, o velikom međunarodnom priznanju Scruma.

Na portalu Scrum.org prije nekoliko dana objavljena je studija slučaja o implementaciji scrum metodologije u Omega softveru. Sama činjenica da je Omega prepoznata kao primjer dobre prakse, i to od međunarodnih kolega, veliko je priznanje i potvrda, da osim što su na dobrom putu, da su i na samom tehnološkom i metodološkom vrhuncu u razvoju programskih rješenja.

O studiji koja se može downloadati s Omeginih stranica i priznanju Scruma, međunarodne organizacije koja okuplja desetke sveučilišta i stotine drugih partnera i ustanova širom svijeta, a koje prakticiraju i educiraju desetke tisuća developera scrum metodologiji razvoja programskih rješenja, razgovarali smo sa Željkom Tandarićem, članom Uprave za operacije u Omega software d.o.o.

Što je Scrum?

Scrum je agilna metodologija razvoja softvera. Prevedeno, to znači da si danas malo tko može dopustiti dugotrajni razvoj gdje će se uložiti veliki novac a rezultati vidjeti tek za godinu-dvije, klijenti danas očekuju brze/agilne rezultate i skoro pa trenutno rješenje njihovog poslovnog izazova.

Scrum svoje korijene vuče iz ragbija, gdje postoji mali tim koji se samoorganizira i cilj je u sprintu doći s jednog kraja igrališta na drugo, a u tom sprintu se članovi tima međusobno nadopunjuju. Scrum sprintovi u razvoju softvera, ovisno o projektu mogu trajati tjedan, dva ili više, te na kraju svakog ciklusa naš klijent ima produkcijski spremnu aplikaciju. U sljedećem sprintu nadodajemo nove funkcionalnosti, rješavamo probleme koje smo pronašli u prethodnom sprintu i optimiziramo proces.

Svaki od sprintova ima svoj konkretni cilj i očekivanu funkcionalnost, tijekom sprinta evidentiramo i sve one funkcionalnosti koje želimo realizirati u nekom od budućih sprintova, a na kraju svakog sprinta napravimo i pogled unazad da ocijenimo što smo napravili, gdje smo eventualno pogriješili i koje prilike smo propustili – sve s ciljem da sljedeći sprint bude još uspješniji.

Tko i kada ga koristi? Zašto bi klijent inzistirao na korištenju Scruma?

Rekao bih da s pozicije našeg klijenta postoje dvije temeljne karakteristike korištenja scrum metodologije.

Prva je svakako brzina, ako imate poslovni problem i angažirate Omegu, u mogućnosti smo isporučiti prvu radnu verziju programskog rješenja vrlo brzo, često u tjednima – što znači da prvu vrijednost možete početi eksploatirati vrlo brzo, iako je rješenje još uvijek u razvoju. Potom, po završetku svakog sprinta dopunjujemo funkcionalnosti i usavršavamo aplikaciju.

Drugo, i to je vjerojatno najbitnije, svaki scrum sprint se događa s apsolutnim fokusom i koncentracijom na potrebe našeg klijenta. Komunikacija s našim klijentom je kritični sastojak uspjeha, a to znači da pažljivo slušamo, prepoznajemo najbolje prakse i specifičnosti potreba naših klijenata, te ih potom integriramo u aplikativno rješenje. Klijent na taj način dobije funkcionalnosti koje su mu potrebne, u trenutku kada su mu potrebne.

Koji je efekt takvog pristupa?

Osim što korisnik počne prve koristi od našeg rješenja crpiti još u ranim fazama razvoja, ključna karakteristika je da tijekom razvoja možemo mijenjati ili prilagođavati ciljeve. Naši klijenti posluju na složenom i brzo mijenjajućem tržištu pa se sukladno tome ponekad mijenjaju i prioriteti, u takvom okolnostima potrebno je prilagoditi i razvoj programskog rješenja. To znači da smo maksimalno usklađeni s potrebama klijenta, te da se sva energija razvoja investira upravo u one dijelove poslovnog problema kojima je potrebno rješavanje. Vremena kada smo projektirali softversko rješenje, te ga potom implementirali za godinu-dvije u času kada klijent shvati da mu je cijelo vrijeme u stvari bilo potrebno nešto drugo su odavno iza nas. Takav pristup je dobar i za našeg klijenta, ali i za Omegu.

Kako klijenti reagiraju na agilni razvoj?

Naša iskustva su odlična. Komunikacija s klijentom je kontinuirana, te je klijent uključen u sve faze razvoja, sprintevi su razmjerno kratki, svima su poznati ciljevi i na kraju svakog razvojnog ciklusa i mi i klijent vidi jasne rezultate našeg rada.

Takav pristup podiže zadovoljstvo naših korisnika, pomaže nam da s njima razvijemo otvorenu komunikaciju, da raspravljamo o idejama koje možda ne bi došle do izražaja i u konačnici razvijemo programsko rješenje koje doista rješava poslovni problem na najbolji mogući način u najkraćem mogućem vremenu uz minimalnu investiciju, a da crpimo maksimalnu vrijednost za klijenta.

Koristi li Omega software Scrum i za svoje potrebe?

Naravno, agilna metodologija je u samoj srži našeg poslovanja već godinama. Krenuli smo sa “Scrum za scrum” projektom gdje smo scrum metodologijom implementirali scrum na svim razinama poslovanja.

To znači da smo krenuli u proces agilne transformacije kao tvrtka, a umjesto udaljenih i apstraktnih ciljeva imali smo vrlo konkretne i mjerljive rezultate koji su se nalazili na bliskom vremenskom horizontu i koji su usklađeni sa svim dnevnim obvezama koje kontinuirano imamo prema našim klijentima u pogledu razvoja i podrške.

Implementacija scrum metodologije nam je pomogla da razvijamo još bolja rješenja za naše klijente, da ih isporučimo brže, da budemo efikasniji a to znači i za naše klijente povoljniji pa je stoga priznanje kroz ovu međunarodno priznatu studiju slučaja zasluženo ali istovremeno i očekivano.

New Report

Close