Statistika Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) pokazuje kako se u posljednjih deset godina na hrvatskim cestama godišnje dogodi više od 45 tisuća prometnih nesreća pri kojima čak 20 tisuća sudionika pretrpi neku vrstu ozljede, a više od 300 osoba pogine.
S druge strane, međunarodna istraživanja pokazuju kako se polovica od ukupnog broja najtežih prometnih nesreća zapravo događa na manje od 10 posto prometne mreže, što pokazuje da itekako postoji direktna veza između prometne infrastrukture i rizika od prometne nesreće. Danas je, na sreću, stupanj razvoja znanosti i tehnologije ipak dostigao razinu na kojoj je moguće predvidjeti potencijalno opasne dijelove cesta, a time i smanjiti rizik. Hrvatska tvrtka Promet i prostor d.o.o. u suradnji sa zagrebačkim Geodetskim Fakultetom i Fakultetom prometnih znanosti, razvija upravo jedno takvo softversko rješenje koje uvelike olakšava pronalaženje potencijalno opasnih dionica na prometnicama. Riječ je zapravo o WebGIS platformi za upravljanje prostornim podacima komercijalnog naziva pipGIS, koja služi kao platforma na kojoj se po modelu transfera znanja i tehnologije na Fakultetu prometnih znanosti razvija sustav nazvan FPZiRAPCodingtool. Fakultet prometnih znanosti, kao jedan od 11 akreditiranih tehničkih partnera međunarodnog programa i projekta podizanja razine sigurnosti cestovnog prometa International Road Assesment Programme (iRAP), navedeni sustav koristi za inspekciju prometne infrastrukture koja se provodi vrlo detaljnim pregledom i analizom više od 90 elemenata na dionicama cesta, i to svakih 10 metara. Iz georeferenciranih video zapisa iRAP inspektori prikupljaju podatke koji se potom obrađuju te pomoću njih stvaraju predikcijski model vjerojatnosti događanja prometnih nesreća na promatranoj cestovnoj mreži. Kako je pojašnjeno u izvješću o razinama rizika na dionicama državne ceste D8 koji je izradio Fakultet prometnih znanosti, zahvaljujući razvijenoj metodologiji iRAP-a u konačnici se dobivaju lokacije dionica na kojima je potrebno provesti određene mjere sanacije kako bi se postojeća razina sigurnosti podigla na zadovoljavajuću razinu. Najznačajnije koristi su što se ozbiljnost prometne nesreće može značajno smanjiti ako se provedu odgovarajuće mjere u lancu čimbenika koji se javljaju prilikom nastanka i tijekom događanja prometne nesreće. Primarni cilj ovakvog pristupa je u stvari spriječiti najteža stradavanja kada je već došlo do pogreške vozača odnosno prometne nesreće.