Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Domaći mikropoduzetnici stvaraju nutritivno bogata rješenja koja unaprjeđuju prehranu u Hrvatskoj

Autor: Promo
01. prosinac 2025. u 07:55
Podijeli članak —

Neretvanska tvrtka Novallis proizvodi prirodne sokove GUUC, zagrebačka tvrtka Vesela motika proizvodi jedinstvene kapsule Only plants, a MAR&E experience design proizvodi HippoHop Immuno, dodatak prehrani za djecu u obliku bombona

U Hrvatskoj se iz godine u godinu pojavljuje sve više malih poduzetnika čije ideje nisu samo poslovno uspješne, nego i društveno i ekološki korisne. Među deset ovosezonskih dobitnika akceleracijskog programa Pokreni nešto svoje nalaze se GUUC, Only Plants i HippoHop – brendovi koji svojim inovacijama donose potencijal za stvarnu promjenu u prehrambenim navikama u zajednici.

Svjesni toga da je unos voća i povrća iznimno važan za zdravo funkcioniranje organizma, proizvode prirodne proizvode u obliku sokova, kapsula i bombona za djecu. Ovi projekti pokazuju da inovacija i društveni utjecaj ne moraju biti u suprotnosti, već da zajedno mogu kreirati snažan i mjerljiv efekt.

GUUC – prirodni sokovi iz doline Neretve

GUUC je brend koji je razvio Josip Tutavac iz tvrtke Novallis, a svojim prirodnim sokovima polako, ali sigurno zauzima deficitarnu nišu lokalnih proizvoda u HoReCa kanalu distribucije. Ono što GUUC izdvaja jest posvećenost kvaliteti i autentičnosti, svaki sok nastaje od svježeg voća i povrća iz doline Neretve, pažljivo odabranog i obrađenog prema tradicionalnim metodama, ali u skladu s najvišim standardima sigurnosti hrane.

Josip Tutavac

Primarni cilj GUUC-a je ponuditi nutritivno bogate, prirodne sokove, a pritom podržati lokalne poljoprivrednike i očuvanje poljoprivrednog krajolika. Brend snažno naglašava važnost održivog uzgoja i pravilnog skladištenja voća i povrća, educirajući poljoprivrednike o food safety standardima i pomažući im da unaprijede svoje proizvodne procese.

GUUC pokazuje kako lokalni proizvodi mogu odgovoriti na rastuću potražnju tržišta za autentičnim, zdravim i održivim proizvodima. U HoReCa kanalu, gdje su restorani i kafići sve više orijentirani na lokalnu i prirodnu ponudu, GUUC je postao pionir u promoviranju lokalnih sokova visoke kvalitete, pokazujući da je moguće spojiti poslovni uspjeh s društvenom i ekološkom odgovornošću.

Vesela Motika – mikrozelenje budućnosti

Tutavac kroz izradu i distribuciju prirodnih sokova povezuje tradiciju s kvalitetom, dok s druge strane pak, Sergej Lugović iz Vesele Motike povezuje tehnologiju s poljoprivredom. Vesela Motika bavi se istraživanjem i razvojem sustava za vertikalni uzgoj bilja i mikrozelenja, koji bi dugoročno doprinio sustavnom razvoju proizvodnje unutar gradova gdje nema mjesta za uobičajeni tip sadnje. Njihov inovativni proizvod Only Plants donosi mikrozelenje u kapsuli. Takav pristup omogućuje jednostavnu i nutritivno bogatu integraciju u svakodnevnu prehranu, posebno u urbanim sredinama gdje je dostupnost svježeg bilja ograničena. Kapsule djeluju kao prirodni podizač energije, a sadrže posebno uzgojene mlade biljke koje su pakirane u sušeni oblik. Obogaćene su mikrozelenjem rotkvice, mungo graha i suncokreta koji su bogati vitaminima C, B5 i B6.

Sergej Lugović

Vesela Motika pokazuje kako tehnologija može transformirati poljoprivredu i prehrambenu industriju, sustavi vertikalnog uzgoja štede prostor, smanjuju otpad i optimiziraju hranjive tvari u biljkama, dok Only Plants čini zdravu prehranu dostupnom i praktičnom za široki krug korisnika, dok su zasada kapsule prepoznate u krugu poslovnih ljudi koji nemaju vremena balansirati unos namirnica te kod roditelja djece koja ne vole jesti povrće.

HippoHop Immuno – prirodni voćni snack za djecu

Jedna od dobitnica programa Pokreni nešto svoje je i Ekaterina Šprajc iz tvrtke MAR&E experience design. Zajedno s kolegom Marijanom Sudićem, nakon dugogodišnjeg rada na razvoju novih proizvoda u velikim prehrambenim sustavima, razvila je HipoHop Immuno, prirodan dodatak prehrani za djecu u obliku voćnog snacka koji se distribuira kroz ljekarne. Svaka vrećica HipoHopa sadrži 100 grama čistog voća, bez dodanog šećera, želatine i konzervansa. Voće se prerađuje inovativnom tehnologijom koja čuva hranjive tvari i vlakna važna za zdrav probavni sustav i imunitet. HipoHop sadrži i probiotik Bacillus subtilis klinički ispitan na mikrobioti djece te 10 vitamina i minerala koji doprinose normalnoj funkciji imunološkog sustava. 

Istraživanja HZJZ-a pokazuju kako otprilike dvije trećine djece u Hrvatskoj ne jede voće svaki dan, što HipoHop čini posebno relevantnim u kontekstu stvaranja zdravih prehrambenih navika. Osmišljen je kao odgovor na poznate izazove roditelja: djeca često ne jedu voće, stalno traže nešto slatko, a dječji dodaci prehrani često dolaze u obliku gumenih bombona koji sadržavaju šećer, želatinu ili aditive, pri čemu smiju dobiti samo jedan dnevno pa, kad požele još, nastaje ona dobro poznata mala kućna drama. HipoHop taj jaz premošćuje tako što spaja ozbiljnost funkcionalnog dodatka prehrani s činjenicom da je u potpunosti napravljen od voća, u praktičnom obliku bombona.

Djeca HipoHop doživljavaju kao slatkiš, dok roditeljima nudi jednostavnu opciju za bolji unos voća te nutritivno bogatu alternativu klasičnim slatkišima i uobičajenim suplementima za imunitet. HipoHop tako pokazuje kako se inovacije u hrani mogu iskoristiti za razvoj proizvoda koji djeci olakšavaju usvajanje zdravijih navika, a roditeljima pojednostavljuju svakodnevne odluke o prehrani.

Marijan Sudić i Ekaterina Šprajc

Program koji daje vjetar u leđa projektima koji stvaraju društvenu vrijednost

Pokreni nešto svoje kroz ovakve primjere dokazuje da je moguće spojiti poslovni uspjeh s pozitivnim društvenim i ekološkim utjecajem. Dobitnici programa ne razvijaju samo vlastite projekte, već potiču cijelu zajednicu na promjene, pokazujući da su održivost i društvena odgovornost temelj suvremenog poduzetništva.

O projektu Pokreni nešto svoje:

Pokreni nešto svoje je akceleracijski program podrške mikropoduzetnicima. Program podržava inovativne i društveno odgovorne poduzetnike u Hrvatskoj, a financijski ga podržava Philip Morris Zagreb, dok ga provodi ACT Grupa iz Čakovca. Cilj programa je osnažiti impact poduzetnike koji, osim poslovnog uspjeha, doprinose pozitivnim društvenim i ekološkim promjenama. Program pruža financijsku i mentorsku podršku malim poduzetnicima i start-upovima čiji projekti donose inovativna i održiva rješenja za društvene i ekološke izazove te pritom stvaraju pozitivan društveni utjecaj. Kolektivni pozitivan utjecaj programa kontinuirano raste, što potvrđuje i rast društvenog povrata programa. On iz godine u godinu raste, a u prošloj je godini tako stvoreno 4,48 eura društvenog dobra na svaki uloženi euro. Program se provodi već devetu godinu zaredom, a ukupna vrijednost i ovogodišnje podrške koju osigurava Philip Morris Zagreb premašuje 90.000 eura, što uključuje bespovratna sredstava te mentorsko-edukativni program. Podrška pritom ne staje na financijama i mentorstvu, PMZ kontinuirano ulaže u promociju poduzetnika kroz medijske kampanje, sudjelovanja na konferencijama i drugim događanjima, čime se osigurava dodatna vidljivost i jačanje društvenog utjecaja. O kakvom je ekstenzivnom mentorskom programu riječ, govori i podatak da je samo u sklopu prošlogodišnjeg ciklusa sudionicima pruženo više od 420 sati mentorstva, i to putem individualnog rada te grupnih radionica. „Impact poduzetnici pokreću održive promjene u društvu jer svojim rješenjima odgovaraju na važne društvene izazove i pritom stvaraju gospodarsku vrijednost. Ipak, na tom putu često se suočavaju s izazovima i neočekivanim preprekama. Ovim programom želimo im pružiti podršku kako bi lakše ostvarili svoje ideje i ostvarili pozitivan učinak u zajednici“, istaknula je Dijana Najjar Raškaj, rukovoditeljica komunikacija tvrtke Philip Morris Zagreb i koordinatorica projekta. „U 2024. godini svaki uloženi euro u program donio je 4,48 eura društvenog dobra, što potvrđuje njegov snažan učinak. Kvaliteta prijava iz godine u godinu raste, a raznolikost i izvrsnost projekata iz brojnih područja čine odabir izuzetno zahtjevnim. Ipak, i ove smo godine odabrali deset izvanrednih poduzetnika čiji projekti imaju potencijal ostvariti stvarnu promjenu“, izjavila je Ana Brigović, voditeljica podrške poduzetnicima i poslovnog razvoja te koordinatorica projekta iz ACT Grupe.

Autor: Promo
01. prosinac 2025. u 07:55
Podijeli članak —

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close