U Hrvatskoj se iz godine u godinu pojavljuje sve više malih poduzetnika čije ideje nisu samo poslovno uspješne, nego i društveno i ekološki korisne. Među deset ovosezonskih dobitnika akceleracijskog programa Pokreni nešto svoje nalaze se GUUC, Only Plants i HippoHop – brendovi koji svojim inovacijama donose potencijal za stvarnu promjenu u prehrambenim navikama u zajednici.
Svjesni toga da je unos voća i povrća iznimno važan za zdravo funkcioniranje organizma, proizvode prirodne proizvode u obliku sokova, kapsula i bombona za djecu. Ovi projekti pokazuju da inovacija i društveni utjecaj ne moraju biti u suprotnosti, već da zajedno mogu kreirati snažan i mjerljiv efekt.
GUUC – prirodni sokovi iz doline Neretve
GUUC je brend koji je razvio Josip Tutavac iz tvrtke Novallis, a svojim prirodnim sokovima polako, ali sigurno zauzima deficitarnu nišu lokalnih proizvoda u HoReCa kanalu distribucije. Ono što GUUC izdvaja jest posvećenost kvaliteti i autentičnosti, svaki sok nastaje od svježeg voća i povrća iz doline Neretve, pažljivo odabranog i obrađenog prema tradicionalnim metodama, ali u skladu s najvišim standardima sigurnosti hrane.

Primarni cilj GUUC-a je ponuditi nutritivno bogate, prirodne sokove, a pritom podržati lokalne poljoprivrednike i očuvanje poljoprivrednog krajolika. Brend snažno naglašava važnost održivog uzgoja i pravilnog skladištenja voća i povrća, educirajući poljoprivrednike o food safety standardima i pomažući im da unaprijede svoje proizvodne procese.
GUUC pokazuje kako lokalni proizvodi mogu odgovoriti na rastuću potražnju tržišta za autentičnim, zdravim i održivim proizvodima. U HoReCa kanalu, gdje su restorani i kafići sve više orijentirani na lokalnu i prirodnu ponudu, GUUC je postao pionir u promoviranju lokalnih sokova visoke kvalitete, pokazujući da je moguće spojiti poslovni uspjeh s društvenom i ekološkom odgovornošću.
Vesela Motika – mikrozelenje budućnosti
Tutavac kroz izradu i distribuciju prirodnih sokova povezuje tradiciju s kvalitetom, dok s druge strane pak, Sergej Lugović iz Vesele Motike povezuje tehnologiju s poljoprivredom. Vesela Motika bavi se istraživanjem i razvojem sustava za vertikalni uzgoj bilja i mikrozelenja, koji bi dugoročno doprinio sustavnom razvoju proizvodnje unutar gradova gdje nema mjesta za uobičajeni tip sadnje. Njihov inovativni proizvod Only Plants donosi mikrozelenje u kapsuli. Takav pristup omogućuje jednostavnu i nutritivno bogatu integraciju u svakodnevnu prehranu, posebno u urbanim sredinama gdje je dostupnost svježeg bilja ograničena. Kapsule djeluju kao prirodni podizač energije, a sadrže posebno uzgojene mlade biljke koje su pakirane u sušeni oblik. Obogaćene su mikrozelenjem rotkvice, mungo graha i suncokreta koji su bogati vitaminima C, B5 i B6.

Vesela Motika pokazuje kako tehnologija može transformirati poljoprivredu i prehrambenu industriju, sustavi vertikalnog uzgoja štede prostor, smanjuju otpad i optimiziraju hranjive tvari u biljkama, dok Only Plants čini zdravu prehranu dostupnom i praktičnom za široki krug korisnika, dok su zasada kapsule prepoznate u krugu poslovnih ljudi koji nemaju vremena balansirati unos namirnica te kod roditelja djece koja ne vole jesti povrće.
HippoHop Immuno – prirodni voćni snack za djecu
Jedna od dobitnica programa Pokreni nešto svoje je i Ekaterina Šprajc iz tvrtke MAR&E experience design. Zajedno s kolegom Marijanom Sudićem, nakon dugogodišnjeg rada na razvoju novih proizvoda u velikim prehrambenim sustavima, razvila je HipoHop Immuno, prirodan dodatak prehrani za djecu u obliku voćnog snacka koji se distribuira kroz ljekarne. Svaka vrećica HipoHopa sadrži 100 grama čistog voća, bez dodanog šećera, želatine i konzervansa. Voće se prerađuje inovativnom tehnologijom koja čuva hranjive tvari i vlakna važna za zdrav probavni sustav i imunitet. HipoHop sadrži i probiotik Bacillus subtilis klinički ispitan na mikrobioti djece te 10 vitamina i minerala koji doprinose normalnoj funkciji imunološkog sustava.
Istraživanja HZJZ-a pokazuju kako otprilike dvije trećine djece u Hrvatskoj ne jede voće svaki dan, što HipoHop čini posebno relevantnim u kontekstu stvaranja zdravih prehrambenih navika. Osmišljen je kao odgovor na poznate izazove roditelja: djeca često ne jedu voće, stalno traže nešto slatko, a dječji dodaci prehrani često dolaze u obliku gumenih bombona koji sadržavaju šećer, želatinu ili aditive, pri čemu smiju dobiti samo jedan dnevno pa, kad požele još, nastaje ona dobro poznata mala kućna drama. HipoHop taj jaz premošćuje tako što spaja ozbiljnost funkcionalnog dodatka prehrani s činjenicom da je u potpunosti napravljen od voća, u praktičnom obliku bombona.
Djeca HipoHop doživljavaju kao slatkiš, dok roditeljima nudi jednostavnu opciju za bolji unos voća te nutritivno bogatu alternativu klasičnim slatkišima i uobičajenim suplementima za imunitet. HipoHop tako pokazuje kako se inovacije u hrani mogu iskoristiti za razvoj proizvoda koji djeci olakšavaju usvajanje zdravijih navika, a roditeljima pojednostavljuju svakodnevne odluke o prehrani.

Program koji daje vjetar u leđa projektima koji stvaraju društvenu vrijednost
Pokreni nešto svoje kroz ovakve primjere dokazuje da je moguće spojiti poslovni uspjeh s pozitivnim društvenim i ekološkim utjecajem. Dobitnici programa ne razvijaju samo vlastite projekte, već potiču cijelu zajednicu na promjene, pokazujući da su održivost i društvena odgovornost temelj suvremenog poduzetništva.