Jadransko more, jedno od najzagađenijih u Europi, suočava se s ozbiljnim ekološkim izazovima. Problem Jadrana je u tome što je malen, plitak i poluzatvoren te okružen kopnom, odakle dolazi najviše otpada, mahom plastike. Kako bi podigao svijest o važnosti očuvanja Jadranskog mora i educirao građane, posebno mlade, Telemach Hrvatska, kao inovativan i društveno odgovoran poslodavac, kroz projekt Sretno more pokazao je da angažman zaposlenika i primjena vlastitih tehnoloških rješenja mogu donijeti konkretne i mjerljive pomake u zaštiti okoliša. U suradnji s Digitalnim inovacijskim HUB-om (DIH) Innovamare i Institutom Ruđer Bošković, Telemach je pokrenuo ovu inicijativu s ciljem edukacije i konkretne akcije. U tri organizirane ekološke akcije, u Zadru, Krilu Jesenice i Rovinju iz mora je izvađeno više od četiri tone otpada, a educirano je 130 učenika završnih razreda Osnovne škole.
Zaposlenici kao pokretači promjena
Posebnu snagu projektu dali su zaposlenici Telemacha, koji su se u velikom broju uključili kao volonteri. Njihova angažiranost pokazuje da se vrijednosti kompanije ne zadržavaju na papiru, već se žive na terenu. Aktivnim sudjelovanjem u akcijama čišćenja podmorja, djelatnici su pokazali da Telemachov angažman nije samo doprinos zajednici, već i snažan izraz vrijednosti koje tvrtka njeguje kao poslodavac. Ovakvi projekti potiču osjećaj ponosa među zaposlenicima, jačaju njihovu pripadnost i dodatno pozicioniraju Telemach kao odgovornog i poželjnog poslodavca koji svojim djelima inspirira.

“Odgovornost prema okolišu nije samo naša obveza, već i prilika da iskoristimo resurse koje imamo kako bismo odgovorili na izazove današnjice. Ponosni smo što, zajedno s partnerima i našim kolegama, gradimo održiviju budućnost”, izjavio je Igor Duić, direktor Korporativnih komunikacija Telemacha.
Zaposlenici koji su sudjelovali ističu kako su ovakvi projekti neprocjenjivi jer ujedinjuju profesionalne vještine, osobne interese i osjećaj doprinosa višem cilju.
“Zahvalan sam Telemachu što mi je omogućio da nakon dužeg vremena ponovno zaronim i učinim dobro djelo”, rekao je Tomislav Musić, voditelj Službe partnerske mreže i direktne prodaje.
“Ovo je bila odlična prilika da spojimo hobije s većim dobrom”, dodao je Zvonimir Rukelj, regionalni voditelj maloprodaje.

Bruno Škugor, inače koordinator voznog parka, koji je upravljao dronom, istaknuo je kako mu je iskustvo bilo posebno: “Na fakultetu sam se prvi put susreo s uređajima koji rade po sličnom principu, tako da sam iskoristio znanje od prije i spojio ugodno s korisnim.”
Tehnologija koja mijenja pravila igre
Središnji alat u projektu je Faust V, prvo hrvatsko autonomno plovilo koje koristi Telemachovu 5G mrežu za upravljanje i prikupljanje podataka u stvarnom vremenu. Plovilo, nazvano po Faustu Vrančiću, opremljeno je senzorima, AI kamerama i naprednom tehnologijom koja omogućuje precizno skeniranje morskog dna. Zahvaljujući brzoj i pouzdanoj 5G vezi, ronioci imaju točne informacije o lokaciji otpada i mogu djelovati brže i učinkovitije.

Projekt Sretno more tako nije samo primjer ekološke akcije, već i primjena tehnologije u službi zajednice. To je još jedan dokaz da inovacije ne postoje same zbog sebe, već da trebaju biti usmjerene na rješavanje stvarnih problema.
Kultura koja inspirira
Sretno more nastavak je Telemachove dugogodišnje predanosti održivosti: od doniranja dronova vatrogascima za nadzor šuma, preko pošumljavanja opožarenih područja, do edukativnog projekta Tko to tamo prlja, kojim je educirao više od 10.000 djece. No, ono što ovaj projekt posebno izdvaja je unutarnja mobilizacija i motivacija zaposlenika da preuzmu aktivnu ulogu u stvaranju održivijeg svijeta.
Telemach svojim pristupom jasno pokazuje da se reputacija poslodavca ne gradi kroz kampanje i slogane, već kroz stvarna djela, angažirane timove i ljude koji vjeruju da njihov posao može imati dublji smisao, onaj koji nadilazi isključivo poslovne ciljeve.