Organizacija posla od kuće
Uvjeti za lakšu izvedbu

‘Zasad sve funkcionira sjajno, nije nevažno da šef kolegama šalje smirujuće poruke’

Kao veliki proizvođač baš ne možemo organizirati rad od doma, no bit će moguć za dio zaposlenika, kažu iz Rascoa.

Marta Duić
23. ožujak 2020. u 14:00
Svaki nadređeni odgovorno razdjeljuje zadatke i u svakodnevnoj je komunikaciji sa svojim timom/ IGOR KRALJ/PIXSELL

Kako su se na model rada od kuće prilagodile kompanije s proizvodnom komponentom te osiguranja i institucije koje su i dalje na raspolaganju za sve potencijalne probleme saznali smo od tvrtki Rasco, Garmin, Wiener osiguranje i Hrvatske poljoprivredne komore (HPK).

Objasnili su nam i kako su se pripremali za rad od kuće, koliko je za neke trajala prilagodba, kako su zaposlenici prihvatili novi model poslovanja te kako su zaštitili svoje zaposlenike koji i dalje rade u poslovnicama. Rasco još uvijek radi po redovnom radnom vremenu i u normalnom rasporedu smjena.

“Nažalost, kao veliki proizvođač, nismo u mogućnosti organizirati rad od kuće za većinu zaposlenika, no imamo planove koji će nam omogućiti djelomičnu aktivnost kroz rad od kuće, no samo na ograničenom broju mjesta kod kojih je to moguće. Već niz godina u našem poslovanju koristimo alate koji nam olakšavaju komunikaciju i vođenje projekata pa vjerujem da će se naši zaposlenici brzo prilagoditi na rad od kuće ako do njega dođe. No to ne mijenja činjenicu da bi zastoj imao drastične posljedice, kao i za svaku proizvodnu kompaniju”, objašnjava Ivan Franičević, predsjednik Uprave kompanije Rasco, proizvođača komunalne opreme koji znatan dio proizvodnje i izvozi.

Bez otkazivanja narudžbi

Već mjesec dana maksimalno štite svoje zaposlenike, na razini cijele kompanije su rasporedili detaljne upute, ograničili ulaz na područje kompanije te pojačali dezinfekciju svih prostora.

“Sva inozemna putovanja smo odgodili smo na neodređeno vrijeme, a unutar Hrvatske sveli samo na najnužnija. Sastanke s partnerima iz inozemstva smo odgodili na neodređeno, s partnerima iz Hrvatske smo ograničili sastanke uživo samo na najnužnije. Većina sastanaka s vanjskim partnerima sad se održava online. Rasco je proizvodna kompanija koja proizvodi vrlo specifičan tip strojeva: čistilice za ceste, posipače, ralice za snijeg, kranske kosilice, softverska rješenja. U sklopu ove krize nije bilo povećanja potražnje za našim proizvodima, no isto tako do ovog trenutka nismo imali značajnijih otkazivanja narudžbi”, poručuje Franičević.

Čolić

Sve IT ‘ remote’ veze su provjerene prije desetak dana te su nabavljene dodatne ERP licence.

Zaposlenici Garmina zasad još uvijek ne rade od kuće, ali su zatvoreni za klijente. Kako kaže Neven Čolić, direktor Garmina Hrvatska, već imaju razrađene scenarije koje će aktivirati prema razvoju situacije, a higijenska situacija u tvrtki je dignuta na najvišu razinu.

“Većina zaposlenika ima prijenosna računala i svi oni mogu raditi od kuće. Sve IT ‘ remote’ veze su provjerene prije desetak dana te su nabavljene dodatne ERP licence. Očekivali smo tu mogućnost i pripremili se. Jedini izazov je skladište, pakiranje robe i isporuka kurirskim službama, to se ne može raditi od doma. No, nabavljena su specijalna odijela, rukavice, naočale te dezinficijensi kako bi skladište ipak funkcioniralo”, objašnjava Čolić i napominje kako će sastanke održavati putem Skypea.

Ipak, kaže da očekuju pad prodaje jer distribuiraju artikle konzumne elektronike.

“Veliki je pad potražnje, a prodaja se seli na web, ali ne u takvoj količini da bi mogla pokriti nedostatak kupaca u trgovinama”, poručuje Čolić.

U Wiener osiguranju od pretprošlog tjedna svi roditelji s djecom mlađom od 12 godina, zaposlenici stariji od 60 ili oni koji u kućanstvu imaju kroničnog bolesnika mogu raditi od kuće.

Od prošlog ponedjeljka svi zaposlenici koji imaju službena računala i osigurane uvjete za rad od kuće mogu iskoristiti to pravo, tako da to trenutačno čine gotovo svi. Uz to, organizirali su dežurne zaposlenike u uredima i poslovnicama te ondje nema više od dvoje ili troje ljudi. Zasad su svi iz Uprave i menadžmenta koji se osjećaju zdravo još na poslu, uz povećane mjere opreza i bez grupnih sastanaka.

“Zasad sve funkcionira sjajno, trudimo se konstantno komunicirati sa svim zaposlenicima preko službenih internih kanala, dijelimo korisne informacije konstantno s menadžmentom tvrtke koji onda organizira zaposlenike u svojoj organizacijskog jedinici. Najveći izazov nam je bio sa zaposlenicima koji nisu imali alate za ‘home office’, no uspjeli smo. Sastanke smo optimizirali, sve što je moguće rješavamo telefonski ili mailom, a ako je sastanak zaista nužan i neodgodiv, preporuka je da mu ne prisustvuje više od dvoje ljudi, da je prostorija dobro prozračena, da su zadovoljeni visoki higijenski uvjeti i da sastanak traje što je kraće moguće”, objašnjavaju iz Wiener osiguranja.

Napominju kako je zaposlenicima najvažnije bilo znati kako će se organizirati te da pravovremeno od nadređenih dobiju jasne upute uz smirujuće poruke.

“Svaki nadređeni odgovorno razdjeljuje zadatke i u svakodnevnoj je komunikaciji sa svojim timom. Puno smo truda uložili zadnjih dana kako bi korporativna komunikacija zaista bila na nivou te kako bi se zaposlenici, klijenti i partneri osjećali maksimalno sigurno, koliko god je to moguće u ovoj situaciji u kojoj smo svi zajedno”, kažu iz osiguravatelja.

“Ovim putem želimo apelirati na sve građane i naše klijente da se na odlazak u poslovnicu odluče samo ako je nužno i neizbježno. Većinu poslova rješavamo putem maila, telefona ili web stranice na kojoj nudimo alate i za prijavu štete i za informacije o proizvodima i za plaćanje premije”, poručuju iz Wiener osiguranja.

Za poljoprivrednike dostupni

S druge, pak strane, institucije poput Hrvatske poljoprivredne komore (HPK) i dalje rade normalno. Kako nam objašnjavaju, oni su mali sustav koji nema veliki broj zaposlenih pa su se lako organizirali i dalje su dostupni članicama.

“HPK ima 19 odbora podijeljenih po sektorima i u stalnom smo kontaktu putem e-maila i telefona s predsjednicima svih odbora kako bi pratili situaciju na terenu. Prošlog petka smo na kriznoj sjednici usvojili prijedlog mjera kako bi se olakšala sadašnja situacija i normalna opskrba stanovništva hranom. Poručili smo kako je potrebno napraviti analizu čega Hrvatska ima dovoljno i što napraviti u slučaju usporavanja trgovine (uvoz i izvoz)”, kažu iz HPK i poručuju kako su svi sastanci na međunarodnoj razini odgođeni.

Ističu kako svakodnevno dobivaju upite i odgovaraju na dileme domaćih proizvođača. Brine ih transport roba, samoizolacija vozača od 14 dana, pristup sjemenu, sadnicama, krmnoj smjesi, lijekovima, herbicidima i ostalim potrepštinama iz poljoapoteka, muči ih kretanje jer neki, poput pčelara, imaju sezonu u kojoj moraju ići u pčelinjake i puštati pčele na ispašu.

“Ova  situacija je dobra prilika da ozbiljno razmislimo o tome kako da povećamo samodostatnost u proizvodnji hrane, a vjerujemo i da je prilika da i država pojedine sektore koji su na koljenima kroz različite mjere i potporu revitalizira i podigne jer je ovo prilika koja pokazuje da moramo razmišljati o prehrambenoj suverenosti”, poručili su iz HPK.

New Report

Close