Učenje, nema druge. Pojačat ćete osjećaj svoje moći, razviti nove ideje za posao

Autor: Martina Mršić , 27. travanj 2020. u 12:58
Velik broj ljudi doma odrađuje smanjen opseg posla i ima - viška vremena, kaže Martina Mršić

Učenje nisu samo knjige i online edukacije, već video razgovori i izmjene iskustava, osluškivanje stručnjaka…

Pročitala sam nedavno jedan tekst u kojemu žena koja radi od kuće s dvoje male djece, pomalo posprdno govori o svima koji su karantenu odlučili iskoristiti za edukaciju; slušaju predavanja s Harvarda, uče finski jezik i upisali su online trening zumbe.

Blago vama, kaže ona! Ja imam veću gužvu nego ikad. Na nogama sam od jutra do mraka i legnem strgana u krevet svaku noć i ne pada mi na pamet u pola noći učiti finske riječi. Posve to razumijem. Ova karantena za svakoga je drugačija.

No, velik broj ljudi nalazi se u svojim domovima, odrađuje smanjen opseg posla i ima – viška vremena. Ako rade u sustavu, možda su im projekti na stand by i odrađuje se samo ono što se sada može odraditi. Upisuju razne edukacije i treninge da i dalje imaju osjećaj korisnosti i kontrole nad svojim životom.

Smišljanje novih strategija

Ako su poduzetnici, višak vremena ih posebno boli. Situacija je neizvjesna. Nitko ne zna kako će se stvari dalje razvijati. Sam si sebi šef i razmišljaš što dalje. Hoće li te klijenti moći plaćati? Koji proizvod ćeš ponuditi u izmijenjenim uvjetima rada, jer zbog mjera ne možeš nuditi svoje dosadašnje fokus usluge? Kako ćeš se prilagoditi? Nemaš iza sebe veliki sustav, Upravu, nitko ti ne čuva leđa.

Osjeća se ‘stanje alarma’, da ne kažem panike, među poduzetnicima. Smišljaju se nove strategije, koje su, pak, podložne promjenama iz dana u dan. Pokušava se predvidjeti razvoj poslovanja uz očigledno jedinu konstantu – tehnologiju. Ako ste poduzetnik, sigurno ste već počeli ili ste u fazi ispitivanja kako funkcioniraju platforme za grupne razgovore poput Zooma.

Proučava se i uči o korištenju proširene stvarnosti, chat botova… I inače sam pobornik cjeloživotnog učenja, no posebno sada, dok je sve oko nas tako neizvjesno, edukacija postaje jedan od načina kako, bez uljepšavanja, ne poludjeti u karanteni, preuokviriti ovaj period u glavi kao svojevrstan ‘pit stop’ i učenjem utri put za dalje. Pod učenjem ne mislim samo na knjige, online edukacije, već i na online video razgovore i izmjene mišljenja i iskustava, osluškivanje stručnjaka kako će život izgledati.

Posebice ako je vaša niša marketing. Naravno da će komunikacija biti drugačija, ako sjedimo po novim pravilima u avionu i ako sam odlazak u kafić, restoran ili kod frizera izgleda kao epizoda iz Black Mirrora (ako slučajno niste pogledali seriju, evo još jedne preporuke za karantenu, savršeno tematizira utjecaj razvoja tehnologija na ljudsko ponašanje).

Bezbroj je izvora i izbora

Svaka čast mamama i svima koji grcaju od obiteljskih obveza i uloga odgojiteljica, domaćica, kuharica, supruga i direktorica i svim muškarcima u istim žongliranjima uloga, no svi dijelimo jedan osjećaj – da nemamo kontrolu, da želimo najbolje iskoristiti ovo vrijeme i osjećaj bespomoćnosti usred vrlo jasne činjenice da se svijet mijenja, bili vi teoretičar zavjere ili pak teoretičar Zemljinog čišćenja i evolucije svijesti. Bez obzira na to, jedno stoji. Kod kuće ste. Nema nam druge- UČENJE.

Koliko god možemo. Pojačat ćemo svoj osjećaj motivacije za rad u ovim neizvjesnim vremenima i osjećaj vlastite moći, a počet će nam padati na pamet i nove ideje za posao. Sada su svi pod kapom društveno odgovornog poslovanja otvorili svoje resurse i postoji bezbroj izvora gdje se mogu besplatno čitati knjige, prisustvovati online edukacijama, koje ne traju danima, već jednu večer, formirane su da budu kratke, jasne i koncizne.

Pratite poslovne medije, ‘refreshajte’ znanje marketinga, upišite online seminar…

  1. Čitam news analitičke stručne članke, predviđanja stručnjaka, ne oslanjam se na šumu neprovjerenih informacija i česta „iskaljivanja“ mase na društvenim mrežama.
  2. Surfam i pratim strane poslovne medije, sada je važna razmjena znanja, iskustva, pratiti i istraživati inozemne studije slučaja.
  3. Na LinkedInu pratim stručne medije, njihove edukacije, ljude iz struke, ali i općenito hrvatsku poslovnu zajednicu.
  4. Upisala sam dvije online edukacije o digitalnom marketingu, uvijek treba refreshati znanje i vidjeti što se novo događa u niši.
  5. Upisala sam i online tečaj iz područja osobnog razvoja, tehnike motivacije i mindfulnessa, jer me već godinama zanima i bavim se osobnim razvojem. Smatram da je to dodana vrijednost u mom core businessu – marketingu. Što je to čime bi vi mogli obogatiti svoj core business, što vas zanima? Guglajte i sigurno ćete naći kakav ononline seminar na tu temu. S osobnim razvojem ne možete pogriješiti, jer je to način kako bolje voditi sebe, pa i druge.
  6. Čitam dvije knjige koje su dosad skupljale prašinu pokraj kreveta jer sam uspijevala pročitati samo par stranica prije spavanja. Jedna je o prodaji, druga o samopoštovanju kao odlici u poslovnom kontekstu i utjecaju na poslovno odlučivanje.
  7. Napokon sam sjela i otovorila prezentaciju projekta o kojem sanjam već mjesecima. Uvijek su bile važnije neke druge stvari, jer ‘to sada ne donosi novac’, riječ je on tipu projekta zvanog ‘sporovoz’ kojeg tek treba raspisati i pokrenuti, a to što je uvijek pao na ljestvici prioriteta mi je počelo stvarati frustraciju. Sad više nema šale!
  8. Dogovaram što više online video druženja da imam što više prakse u video komunikaciji
Komentirajte prvi

New Report

Close