‘U opskrbnom lancu e-račun donosi do 10% digitalizacije’

Autor: PD VL native tim , 03. veljača 2021. u 21:58
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Veći dio je automatizacija čitavih procesa s razmjenom podataka.

Editel, jedan od vodećih međunarodnih pružatelja rješenja za digitalnu transformaciju poslovanja među organizacijama, svojim klijentima uvelike olakšava taj segment poslovanja. Riječ je o tvrtki koja uspješno posluje u brojnim zemljama i to zahvaljujući uredima u Zagrebu, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Poljskoj i Austriji, gdje je i njezino sjedište. S brojnim partnerima pokrivaju regiju CEE i Balkan, a više od 40 godina iskustva na tržištu i stručnost jamče uspješnu provedbu mnogih projekata digitalne transformacije.

Cjelovita rješenja za sve sektore

Posebice su fokusirani na EDI rješenja (Electronic Data Interchange) za automatizaciju procesa u opskrbnim lancima, a preko njihova servisa eXite® nude sveobuhvatnu uslugu počevši od konzultacija za digitalnu transformaciju procesa prema najboljim međunarodnim praksama i standardima, pa do praktičke primjene i usluga koje su za to potrebne. Tvrtka je to koja nudi brojna rješenja, od integracije s lokalnim PIS korisnicima, razmjene digitalnih podataka s EDI komunikacijom, web rješenja za male i srednje poduzetnike, rješenja za e-Račun pa sve do digitalnog arhiviranja i praćenja poslovnih procesa.

˝Implementacija e-računa umjesto papirnog računa u opskrbnom lancu je manji dio koji doprinosi digitalizaciji i automatizaciji poslovnih procesa. Moja je procjena tek do deset posto. Veći dio je automatizacija čitavih procesa s razmjenom još ostalih informacija, podataka, izvještaja, statusa, sinkronizacijom matičnih podataka, planiranjem, itd. koja puno više doprinose sniženju troškova, smanjenju zaliha, manjoj administraciji, točnosti, ubrzanju procesa te većoj dinamici i odgovoru na potrebe tržišta ili zahtjeve javne uprave˝, ističe Božidar Bajsič, direktor operacija u tvrtki Editel Adria.Baš zato se njihova cjelovita rješenja koriste u procesima u svim vrstama lanaca opskrbe, posebice u FMCG-u, logistici, HoReCa segmentu, farmaciji, automobilskoj industriji, bankarstvu, ali i u svim drugim područjima gdje se elektroničko poslovanje može primijeniti. Njihovi su klijenti multinacionalne kompanije, ali i velike domaće kompanije koje obično žele rješenja koja pokrivaju širi horizont njihovih potreba i koja su međunarodno primjenjiva.

Implementacija u Atlantic grupi

Na listi njihovih korisnika u Hrvatskoj trgovini su Bipa, Boso, Crodux, dm, Kaufland, KTC, Modiana, Spar, Studenac, grupacija Čakovečki mlinovi, OBI, Hervis, a putem njihovih partnera i Lidl, Metro te članice grupacija Fortenova. Od proizvođača i distribucije to su Atlantic grupa, Beiersdorf, Coca Cola, Dukat/Lactalis, Heineken, Henkel, Podravka, Saponia, Vindija, u HoReCa segmentu Falkensteiner, Medora, Valamar, u farmaciji Medika, ljekarne te mnogi drugi.

Kako im je suradnja s Editelom olakšala poslovanje s e-računima objasnila je Mirjana Jerinić, direktorica razvoja IT poslovnih rješenja u Atlantic Grupi. Suradnja između Atlantic Grupe i Editela počela je prije četiri godine, s radom u Austriji i Hrvatskoj te dijelom u Srbiji. Kako je Atlantic Grupa prisutna na različitim tržištima u regiji, u devet zemalja unutar i izvan regije, to uključuje i austrijsko tržište i potragu za adekvatnim partnerom koji može pokriti potrebe i uvjete koji su stizali s europskom Direktivom. Ta Direktiva predviđa obvezu spremnosti za zaprimanje računa u elektroničkom obliku za sve javne naručitelje poput tijela državne uprave, jedinica regionalne i područne samouprave, javnih poduzeća i ostalih oblika javne administracije. Kada su 2019. godine tvrtke dobile rok za obavezno slanje eRačuna prema javnim naručiteljima, prema Zakonu o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, to se odnosilo i na Atlantic Grupu koja je u to morala uključiti pet svojih kompanija. Tada je Editel, zahvaljujući timu IT i financijskih stručnjaka, uspješno implementirao eRačun u Atlantic Grupi. Zadovoljni su, ističe Mirjana Jerinić, suradnjom koja im je olakšala i ubrzala posao. “Danas svi često spominju digitalizaciju koja je u praksi puno složenija, s time da je unutar toga potrebno uključiti treću stranu, odnosno kupce i dobavljače. Upravo Editel ima široku mrežu kontakata, posebno kod treće strane, što nam olakšava i ubrzava poslovanje”, navodi Jerinić.

Osvrnula se pritom i na uštedu koja se, kaže, ne odnosi samo na novac, odnosno ispis računa i uštedu papira te zaštitu okoliša, nego i na to da se manje ukucavaju računi. Tako se, ističe, smanjuje mogućnost pogrešaka jer je kroz eRačun sve zapisano u sustavu, što im je posebno važno i u neželjenim i na sreću rijetkim situacijama poput primjerice isporuke pogrešnih proizvoda, što uključuje i trošak transporta i nezadovoljstvo kupaca. “S obzirom na to da Atlantic Grupa distribuira širok portfelj od nekoliko tisuća proizvoda, Editelova usluga eRačuna nam je zaista pomogla i olakšala posao”, zaključila je Mirjana Jerinić.

Sadržaj omogućio Editel

New Report

Close