Treba stvoriti uvjete da zadržimo mlade i pripremiti ih za stvari koje dolaze

Autor: Lucija Špiljak , 05. listopad 2021. u 22:02
Na trećem panelu govorilo se o manjku stručnjaka, odlasku mladih i načinima kako se to može ublažiti, Foto: Matija Habljak / Pixsell

Nedostaje stručnjaka pa su tvrtke primorane uvoziti ih iz drugih zemalja.

Tema treće i ujedno zadnje panel rasprave konferencije Smart Industry 2021 u organizaciji Poslovnog dnevnika bila je Smart kadar kao preduvjet za Smart Industry.

Programski direktor GlobalLogic Hrvatska Joško Rogulj kaže da su otvorenost, prilagodljivost, meke i interkulturalne i vještine te dobri i zdravi međuljudskih odnosi među najvažnijim vještinama u kompaniji. Pritom, kaže, nastoje prenositi znanje među zaposlenicima kako bi stvorili kvalitetan kadar.

Osvrnuo se i na obrazovni sustav, a smatra kako je obrazovnim institucijama zahtjevno pratiti razvoj industrije s obzirom na brzi napredak tehnologije i promjene trendova.

“Moramo se približiti jedni drugima. Imamo sve više suradnji s tehničkim fakultetima u Zagrebu i Varaždinu, i te su se institucije dobro otvorile prema poduzetnicima. Konkretno, otvorili smo prostor za firme gdje mogu organizirati kolegije na kojima se raspravlja o aktualnim temama, novim tehnologijama. Organiziramo vježbe i uvodimo mlade ljude u novu tehnologiju s kojom će se susresti za koju godinu. Smatram da je potrebno stvoriti ekosustav, prihvatiti ljude i preoblikovati ih za ono što tvrtki treba. Često već i sami studenti imaju dobru ideju, no nemaju je gdje razviti i patentirati”, rekao je Rogulj.

Edukacija zaposlenika

Direktorica LeverUP Consultinga Daria Kulikova naglasila je da je potrebno podržati poduzetnički mindset među mladima, razviti sustav mentorstva i centre koji podržavaju mlade startupe. Smatra da bi s digitalnim vještinama trebalo početi i prije srednje škole.

“Često se žalimo da nedostaje kadra u IT industriji dok ona često ovisi o muškarcima, a trebala bi se poticati ravnopravnost, dati ženama priliku. Nisu samo programeri IT industrija, riječ je o više područja. Međutim, danas je lakše nego ikada naučiti programske jezike, ali se onda postavlja pitanje je li to kvalitetan kadar i odgovara li mindsetu tvrtke. U Hrvatskoj u obrazovnom sustavu nedostaje interdisciplinarnog pristupa. Uz to kao narod previše uzimamo k srcu ako ljudi odu van, umjesto da razmislimo o tome kako postati zemlja u kojoj se nešto zanimljivo događa, da ljudi izvana dođu k nama”, istaknula je.

Veliki izazov je naći dobar kadar u IT industriji, smatra Davor Kovačec, direktor i osnivač tvrtke Xylon. Mijenja se, kaže, način rada, ali i zahtjevi za zaposlenike jer pametna industrija nosi izazove u kojima su potrebne nove vještine.

“Natječaji, radionice i nagrade samo su dio naše suradnje s fakultetima u Zagrebu. Međutim, primijenjena znanja ne uče se na faksu, već u firmi. Bilo bi dobro raditi što više na edukaciji vlastitih zaposlenika. Smatram da je teško pronaći kadar, primjerice malo je inženjera, a po meni je rješenje uvoz stručnjaka iz zemalja koje imaju manji standard nego mi. Druga je pak situacija da je neka zanimanja teško naći u Hrvatskoj, npr. stručnjaka za system marketing. Vjerujem da će nove generacije mijenjati u karijeri više radnih mjesta i kompanija, ali i zanimanja s obzirom na to da će nastajati nova”, rekao je Kovačec.

S time se slaže i Marko Stojaković, Chief revenue officer u tvrtki Make IT Easy, koji smatra da ćemo spremni dočekati novu eru i izazove s dobrim novim kadrovima.

“Trebamo razvijati kadrove. To dosad nismo kao država radili i sada ih trenutno nemamo ovdje, već ih moramo uvoziti. Nadam se da to neće još dugo biti slučaj, veliki je to izazov. Profesori su rekli da je prvi korak zadržati, uvesti, zbrinuti, i tako možemo očekivati da ono u što ulažemo neće otići. Ako ćemo uvoziti radnu snagu, možemo zadržati novac koji odlazi van”, smatra Stojaković.

Kreativnost i inovacije

Bosch Grupa u svijetu danas zapošljava više od 400.000 ljudi prema podacima iz 2018. godine, a Balint Rehak, Digitalization Market Development Manager u Bosch Rexroth, kaže kako u kompaniji njeguju poduzetnički mindset među zaposlenicima. Pritom nude kontinuiranu edukaciju i napredak, i to ne samo za zaposlenike već i za klijente i partnere.

“Ovo je jedno dugo putovanje. Na tržištu, posebno tijekom pandemije, Bosch je kao velika kompanija bio atraktivan, ljudi su ga vidjeli kao sigurno mjesto gdje mogu ostvariti svoj put. Surađujemo s različitim sektorima, fakultetima i državom. Po završetku fakulteta mladi često već imaju bazičnu ideju što žele stoga znamo odakle krenuti, a zatim slijede treninzi i mentorstvo, interno i s partnerima. Uvijek pokušavamo omogućiti ljudima da razviju svoju kreativnost i inovacije. Ljudi otvorenog uma s poduzetničkim mindsetom dobrodošli su u Bosch”, zaključio je Rehak.

Komentirajte prvi

New Report

Close