U vrijeme kada se obilježava dvije godine rada Stop Shop u Vinkovcima Uprava ovog retail parka u Hrvatskoj, koji je tijekom godina postao prepoznatljiv i po broju objekata jedan od vodećih lanaca, održala je u Vinkovcima prvi ‘media brunch’. Bila je to jedinstvena prilika da se prisjetimo početaka ovog lanca retail parkova u Hrvatskoj, ali i čujemo više o planovima za budućnost.
“Stop Shop brend na hrvatsko tržište je ušao krajem 2018. s tim da su prvi naši maloprodajni parkovi izgrađeni u Osijeku i Valpovu. Do danas imamo otvoreno 17 lanaca u Hrvatskoj, ali će ta brojka do kraja godine biti povećana za još dvije lokacije – Ivanec i Novu Gradišku. S ta dva retail parka Stop Shop postat će najveći maloprodajni lanac u Hrvatskoj”, najavio je Joško Piteša, upravitelj operacija za Hrvatsku.
Ugovori već potpisani
Međutim, tu nije kraj jer se tijekom 2026. godine očekuje otvaranje još pet Stop Shop retail parkova i to u Samoboru, Kninu, Sinju, Bjelovaru i u Kutini. Radit će se i na proširenju parka u Vinkovcima koji je već sada sa svojih više od 10.000 kvadrata najveći takav u Hrvatskoj. Prema najavama, vinkovački objekt bit će proširen za dodatnih 3700 kvadrata površine gdje će biti smješteno pet novih brendova koji će obogatiti ponudu tog lanca u Vinkovcima. Piteša ističe da su ugovori već potpisani, ali da ne želi za sada govoriti o tome dok ne započnu radovi.
“Stop Shop je brend maloprodajnih parkova koji predstavlja jasnu alternativu prenatrpanim, često skupim, trgovačkim centrima u gradu. Radi se o maloprodajnim parkovima koji uključuju privlačne i praktične lokalne dobavljače, a prostiru se na područjima koja obuhvaćaju od 30 tisuća do 150 tisuća stanovnika te imaju raznoliku ponudu proizvoda, ali i usluga. Usredotočeni smo na gradove srednje veličine i organizacije lokalne opskrbe”, u nekoliko rečenica pojasnio je Piteša politiku tog brenda.
O tome o kolikom i kakvom poslu se radi govori i podatak da, ovisno o veličini, izgradnja stoji između 10 i 15 milijuna eura. U Hrvatskoj je do sada otvoreno 17 takvih objekata s tim da ih je još nekoliko u pripremi što samo ukazuje da je taj svjetski brend retail parkova do sada u Hrvatsku uložio značajna sredstva. Treba dodati i da su već osigurana sredstva za planirane nove objekte. Politika tvrtke je takva da se s radovima kreće bukvalno od ledine i kupovine zemljišta, preko osiguravanja svih potrebnih dozvola i borbe s birokracijom, do unificiranog i prepoznatljivog retail parka.
S tim se ‘bori’ 30-ak ljudi koji u sjeni pripremaju projekte i rješavaju sve probleme. Negdje je to lakše, ali ponegdje i izazovno s nizom neplaniranih problema. Kada pak dođe do otvaranja, nitko o tome više ne razmišlja jer se Stop Shopovi sažive s okolinom dok u isto vrijeme doprinose rastu broja zaposlenih. U prosjeku, u svakom od objekata radi stotinjak osoba, a kako ih je do sada 17 otvoreno to znači da je u prodavaonicama tog retail centra u Hrvatskoj zaposleno oko 1700 osoba, najvećim dijelom žena.
Posluju u devet država
“Planirano je da do 2027. ili najkasnije 2028. godine dođemo do brojke od 28 Stop Shopova u Hrvatskoj. Odluku o tome hoćemo li dalje ići u širenje, odlučit će centrala tvrtke. Ono što je nama važno je da tvrtka pozitivno posluje i da imamo osigurana sredstva za nove projekte. Velika prednost je i što imamo 60-ak stabilnih zakupaca koji nas prate i koji su također zadovoljni. Međutim, i kada izgradimo objekt i pustimo ga u rad, i dalje pratimo njegov rad i poslovanje pa po potrebi nešto dodajemo ili mijenjamo”, rekao je Piteša.
Dodaje i kako će se izgradnja i rad novih Stop Shopova temeljit na visokim ESG standardima tako da će ukupno 150 tisuća metara kvadratnih fotonaponske opreme biti ugrađeno na lokacijama čime će se uvelike povećati vlastita proizvodnja obnovljive energije u skladu s novom strategijom nulte stope štetnih emisija. U nastojanju poticanja elektromobilnosti u gradovima, na većini lokacija dostupne su stanice za punjenje električnih vozila.
Uređenje zelenih površina koje okružuju maloprodajne parkove bit će usredotočeno na biološku raznolikost i odražavati trenutne pilot projekte za iskorištavanje servisne vode i stvaranje urbanih šuma. Posebno napominju da se svi njihovi retail parkovi grade u suradnji s hrvatskim građevinskim tvrtkama – izvođačima radova. Retail brend Stop Shop prisutan je u devet država Europe gdje posluje 160 objekata. Uz trenutnih 17 objekata u Hrvatskoj, u Srbiji i Sloveniji posluje po 14.
“U okviru ponude koju nude zakupci Stop Shop maloprodajnih parkova mogu se pronaći artikli različite namjene – odjeća, obuća, kućne potrepštine, oprema za djecu, artikli za kućne ljubimce, namještaj i sl. Objedinjujemo kvalitetu i pristupačnu kupovinu na jednom mjestu, omogućavajući građanima opušteno iskustvo kupovine koje im daje dovoljno vremena za uživanje i obavljanje drugih svakodnevnih aktivnosti. Ono što je nama važno je da su naši objekti postali prepoznatljivi među građanima i da su postali dio njihove nezaobilazne svakodnevice”, zaključio je Piteša.