Spasonosno rješenje kako roditelji mogu cijeli dan biti konstruktivni s klincima

Autor: Sergej Novosel Vučković , 02. travanj 2020. u 22:00
'Teta' Iva Cvitešić Grgičak svakodnevno stavlja novi sadržaj

Cilj je potaknuti na “rad” tj. igru kod kuće imajući na umu kompetencije koje ovim aktivnostima djeca razvijaju.

Vikend je pred nama i djeci bi danas bio zadnji ‘radni’ dan tjedna u vrtiću ili školi. No, kako su sve odgojno-obrazovne ustanove zbog sprečavanja širenja koronavirusa zatvorene, klinci su kod kuće, izolirani od prijatelja i teta, te mogućnosti druženja u grupama, na parkiću ili igralištu.

Doma su im i roditelji, barem oni koji mogu, rade “na daljinu” i zaokupirani poslovnim obvezama nerijetko za potomke nemaju vremena koliko bi oni tražili. Našli su se odjednom u ulozi da ne znaju kako djecu usmjeriti i što im dati. Rješenja mnogi traže na internetu, a jedno od spasonosnih je na stranici vrticdoma.com.

Kreirala ju je Iva Cvitešić Grgičak, odgojiteljica u Dječjem vrtiću Potočnica na zagrebačkoj Trešnjevci, koja je dugo razmišljala o izradi svoje web stranice, no sad je imala, kaže, veliku intrinzičnu motivaciju, vremena i suprugovu podršku. Lansirala ju je na web platformi WordPress.

“Sve je jednostavno, lako se uhodati i koristiti, prvo sam se jedan dan zabavljala klikajući, istražujući funkcionalnosti i unoseći prve sadržaje. Drugi i treći dan sam izrađivala i unosila sadržaj te na kraju dana pustila stranicu u svijet”, kaže ‘teta Iva’. U pravi čas.

“Zanimanje odgojitelja je specifično jer kvalitetan odgojno-obrazovni rad zahtijeva socio-emocionalnu povezanost. Što su djeca mlađa, razina te povezanosti mora biti veća. Stoga, djecu svoje skupine smatram svojom ekipom, prijateljima. Zbog virusa, a pogotovo nakon potresa pitala sam se: Kako su moji malci? Što rade? Kako ovo proživljavaju? Željela sam im pružiti barem mali dio onog u vrtiću.

Igra i priče, osim odgojno-obrazovne komponente, na djecu djeluju opuštajuće i terapijski. Ponudom takvog sadržaja na internetskoj stranici mogu pomoći djeci i roditeljima kako bi što lakše i veselije prošli kroz ovu situaciju. Znanje i ideje treba dijeliti, a ovo mi se činilo kao najjednostavnije rješenje”, kaže nam 29-godišnja odgojiteljica i vanjska suradnica na kolegiju Uvod u metodiku hrvatskoga jezika i književnosti na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu.

Autorski radovi

Vrtić doma, kao i pravi vrtić, ima više kategorija, da ne kažemo soba: Roditeljstvo, Priče, Glazba, Slikovnice, Igrajmo se zajedno i Stihovi u Pokretu. Sve sadržaje Iva postavlja sama, ideje pronalazi u stručnoj literaturi. Članke za roditelje piše sama, ponekad preuzme i tekstove psihologinje Tamare Hubeny-Lučev. Objavljuje u digitalnom obliku i slikovnice, uz dopuštenje autora Andree Petrik-Huseinović i Kašmira Huseinovića i izdavačke kuće Hrvatska dječja knjiga.

“U kategoriji ​Roditeljstvo​ trudim se pisati i prenositi kvalitetne i korisne članke. ​Priče sadrže audio i audiovizualne priče i bajke. Trudim se birati sadržaj koji ima odgojno-obrazovnu vrijednost, ne onaj samo za zabavu. Slikovnice smatram važnom kategorijom jer mnogi su sad “osuđeni” na one kod kuće.

Uz neke sam snimila audio verziju, kako bi djeca, ako roditelji ne mogu čitati slikovnicu, mogla sama listati i slušati priču. U kategoriji ​Igrajmo se zajedno​ pripremam aktivnosti u kojima će zajedno uživati djeca i odrasli. Trudim se osmisliti i prilagoditi igre kućnom kontekstu, razmišljajući o materijalima i prostoru. ​Stihovi u pokretu​ su pjesme i priče uz pokret prstića, ruku ili cijelog tijela.

Glazbu koju sam odabrala je klasična i inače ju slušamo u skupini. Roditeljima sam ponudila uvod za svaku skladbu kako bi zainteresirali dijete te zajedno slušali glazbu na jedan drukčiji način. U vrtiću, prije dnevnog sna, djeca me traže “Vještice” tj. Fantastičnu simfoniju Hectora Berlioza, 5. stavak. Umjesto priče, slušaju glazbu. Sami proživljavaju, maštaju i vizualiziraju glazbu.

Zapaženi rezultati

Razmišljala sam kako potaknuti roditelje i djecu na “rad” tj. igru kod kuće imajući na umu kompetencije koje ovim aktivnostima djeca razvijaju”, objašnjava Iva. Inspiracije joj ne nedostaje, uostalom, i sama kaže: “ideje mi stalno padaju na pamet, stalno se bavim nečim novim”.

Svakodnevno stranicu osvježava novim sadržajem, čim se probudi zapisuje ideje i izrada kreće, radi se od kuće intenzivno. Takav trud i djelo su brzo zapaženi – u prva 24 sata stranica je pregledana 4115 puta uz 730 korisnika, a sada je dnevni prosjek 300 korisnika i 1500 pregleda. Roditelji već predlažu teme za koje bi bilo interesa obraditi ih, javljaju se Ivi i kolegice iz drugih vrtića…

“Roditelji su mi velika podrška, javljaju se s fotografijama djece u aktivnosti, svojih kućnih čudovišta, lijepim porukama… Sve mi je to vjetar u leđa pa vidim da to što radim ima koristi, da time pomažem djeci i roditeljima”, kaže Cvitešić Grgičak. Za korisnike Vrtića doma ima i dodatne savjete.

“Vrlo je izazovno balansirati između poslovnog i obiteljskog života u ovim trenucima. Svatko treba imati trenutke osame, ovisno o osobnosti, netko više, a netko manje.

Uz to, roditeljima je tijekom rada kod kuće potreban mir. Za te situacije sam pripremila sadržaj u kojem djeca mogu sama uživati. Audio i video priče, slikovnice, stihovi u pokretu, neke od igara… Zajedničke aktivnosti djece i roditelja, bile one životno-praktične aktivnosti poput kuhanja ručka i pospremanja stana ili osmišljena igra, trebaju biti u toploj i veseloj atmosferi.

Za zajedničko druženje pripremila sam aktivnosti koje roditelji mogu jednostavno provesti s materijalima u svom vlastitom domu”, poručuje Iva.

I kad se sve opet normalizira i ponovno se sretne sa svojima iz grupe V8, stranicu će nadograđivati, sve isključivo u svrhu edukacije.

Komentirajte prvi

New Report

Close