Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
Investicijski ciklus

Riječka Brajdica dobila nove dizalice, ulaganje vrijedno 35 milijuna eura

Oprema terminalu omogućuje prihvat najvećih kontejnerskih brodova i povećanje kapaciteta.

Autor: Poslovni dnevnik
11. prosinac 2025. u 22:00
Nove obalne dizalice projektirane su prema operativnim potrebama riječkog kontejnerskog središta, uz dodatna konstrukcijska jačanja koja će omogućiti pouzdan rad u uvjetima rasta prometa/Goran Kovačić/PIXSELL

Dva nova Super Post Panamax kontejnerska mosta predstavljena su u četvrtak na terminalu Brajdica, čime je tvrtka Jadranska vrata zaključila ključnu fazu investicijskog ciklusa vrijednog 35 milijuna eura. Riječ je o opremi koja terminalu omogućuje prihvat najvećih kontejnerskih brodova te osigurava modernizaciju i znatno povećanje operativnog kapaciteta.

Nove dizalice, najnovije generacije i proizvedene po posebnoj specifikaciji ZPMC-a, projektirane su prema operativnim potrebama riječkog kontejnerskog središta, uz dodatna konstrukcijska ojačanja koja će omogućiti pouzdan rad u uvjetima rasta prometa.

Stižu i dvije dizalice

Stigle su krajem studenoga brodom Zhen Hua 25, a nakon iskrcaja priključene su na električnu mrežu i trenutačno prolaze završna tehnička ispitivanja. Potpuna integracija u rad terminala očekuje se do kraja godine.

Prema objavljenim podacima, nove dizalice imaju dohvat prema moru od 67,5 metara i prema kopnu od 14 metara, visinu dizanja od 71 metar te maksimalno opterećenje od 75 tona. S podignutom granom dosežu gotovo 135 metara, čime zadovoljavaju zahtjeve najnovije generacije kontejnerskih brodova koji plove Mediteranom i Jadranom.

Za najnoviju generaciju kontejnerskih brodova

S podignutom granom dizalice dosežu gotovo 135 metara, čime zadovoljavaju zahtjeve najnovije generacije kontejnerskih brodova koji plove Mediteranom.

Ulaganje ne završava time: u narednim tjednima Brajdica će dobiti i dvije hibridne RTG dizalice za manipulaciju teretom na skladišnim površinama. Hibridni sustav pogona trebao bi donijeti bitne uštede goriva te smanjiti emisije, što investiciju pozicionira i u okvir zelene tranzicije lučkog poslovanja.

Izvršni direktor AGCT-a Emmanuel Papagiannakis istaknuo je da novi obalni mostovi predstavljaju važnu prekretnicu u kontinuiranoj modernizaciji terminala. Prema njegovim riječima, oprema će omogućiti brži i učinkovitiji rad, povećanje ukupnih kapaciteta te potpunu spremnost za servisiranje najvećih brodova u regiji. Nadolazeće hibridne dizalice dodatno će pridonijeti smanjenju emisija i jačanju riječkog koridora kao ključnog ulaza prema tržištima srednje i jugoistočne Europe.

Strateška ambicija

Važnost ulaganja naglasio je i ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa, podsjetivši da je razvoj terminala dobio snažan zamah nakon sklapanja strateškog partnerstva Luke Rijeka i ICTSI-ja 2011. godine. Samo u posljednjih pet godina, kroz projekte financirane iz CEF-a, u Brajdicu je uloženo 52,9 milijuna eura. Izgrađen je novi intermodalni terminal za vlakove, moderniziran ranžirni kolodvor, proširen tunel Sušak te povećana dubina mora uz obalni zid s 11,6 na 16,5 metara, čime je omogućeno pristajanje većih brodova na cijeloj dužini operativne obale.

AGCT posluje kao javno-privatno partnerstvo u kojem međunarodni operater ICTSI drži 51 posto udjela, dok 49 posto pripada Luci Rijeka. Novi investicijski ciklus potvrđuje stratešku ambiciju Brajdice da se učvrsti kao jedno od najvažnijih kontejnerskih čvorišta sjevernog Jadrana i šire regije. 

Autor: Poslovni dnevnik
11. prosinac 2025. u 22:00
Podijeli članak —

New Report

Close