Poslovna 2022.
Kristjan Staničić

Održivim razvojem do potpunog oporavka hrvatskog turizma

Tijekom 10 mjeseci ove godine u našoj je zemlji ostvareno gotovo 83 milijuna turističkih noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od 54 posto.

Kristjan Staničić
09. prosinac 2021. u 22:00
Foto: Marko Todorov/Cropix

Pri kraju smo još jedne izazovne godine obilježene pandemijom, ali i godine u kojoj smo ponovno dokazali da se znamo nositi s poteškoćama. Zadržali smo poziciju najuspješnije i najsigurnije turističke destinacije Mediterana.

Tijekom 10 mjeseci ove godine u našoj je zemlji ostvareno gotovo 83 milijuna turističkih noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od 54 posto, dok u odnosu na isto razdoblje 2019. godine navedeno predstavlja visokih 77 posto rezultata ostvarenih u noćenjima.

Rezultat je to dobre suradnje i komunikacije svih dionika u turizmu, odnosno turističkog sektora s jedne strane te Vlade i svih javnih institucija s druge. Tomu treba pridodati i brojne promotivne aktivnosti, kampanje te kontinuiranu komunikaciju s emitivnim tržištima, što je jedna od ključnih zadaća HTZ-a.

Kada govorimo o ciljevima u 2022., usmjerit ćemo se prema zadržavanju pozitivnih trendova, odnosno na onim aktivnostima koje će hrvatskom turističkom sektoru omogućiti potpun oporavak i povratak na predpandemijske razine. Naglasak će biti na sigurnosti, digitalizaciji, ali i na daljnjem održivom razvoju turizma. Podsjećam da su u tijeku procesi izrade Strategije razvoja održivog turizma do 2030. godine, ali i Strateškog marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma koji će se temeljiti upravo na održivim načelima.

Novi marketinški plan tako će definirati marketinšku strategiju, kanale komunikacije, ali i dati smjernice za novi krovni komunikacijski koncept, koji će odrediti posve drukčiju komunikacijsku strategiju na globalnom tržištu.

Preciznije rečeno, u idućoj ćemo godini najveći naglasak imati na brendiranju Hrvatske kao sigurne turističke zemlje koja svoj turistički razvoj temelji na sinergiji i balansu ekoloških i ekonomskih te društvenih resursa. S ciljem dugoročne dobiti moramo istovremeno čuvati našu prirodu i okoliš te razvijati turizam po mjeri domicilnog stanovništva koje od njega mora imati društvene i ekonomske koristi.

U svakom slučaju, pred nama je još jedna zahtjevna godina, a s oporavkom drugih destinacija koje se vraćaju na turističko tržište naša borba za svakog gosta postaje još intenzivnija.

Međutim, dosadašnji rezultati daju nam vjetar u leđa i optimizam te ćemo upravo zbog toga nastaviti isticati sigurnost, dobru pripremljenost i organiziranost, visoke higijenske standarde, prirodnu očuvanost, povjerenje, odličnu prometnu povezanost i kvalitetu ponude kao glavne prednosti Hrvatske.

Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice

New Report

Close