Od doma, i bez odlaska na tržnicu, do šunke, jaja, kolača preko društvene mreže

Autor: Marta Duić , 08. travanj 2020. u 22:00
Od korisnika slove kao najuređenija grupa, svi članovi sve informacije mogu naći na jednom mjestu

Društvene su se mreže pokazale kao idealan alat za promociju proizvoda i usluga, interes za radom postoji.

Facebook grupu Autentika – volim domaće grupa koju ste možda već zamijetili na Facebooku, kreirala je početkom veljače Željka Balja, diplomantica turizma koja se već godinama bavi marketingom te promocijom proizvoda i usluga, a i vodi blog Autentika.

Premda su tržnice u nekim gradovima ponovno otvorene ili će biti do Uskrsa nakon višetjedne obustave rada, grupe poput ove dostavljaju domaću hranu i proizvode do kućnog praga što je mnogima danas ključno.

Transparentnost kao imperativ

Odakle ideja, kako povezuje proizvođače i potrošače, koje planove ima i što je najtraženije iz ponude otkrila je Željka Balja. Ona grupu vodi volonterski.

“Inspiraciju sam dobila od nekih postojećih raznovrsnih grupa koje nisu bile tematski uređene i administrirane pa im preglednost nije bila dobra. Zapravo su grupe dosad bile mnoštvo informacija u kojima ne možeš pronaći iste sekunde to što trebaš. Kad sam zamijetila da bi stvari s Covidom-19 mogle biti ozbiljnije što se tiče mjera predostrožnosti i da će svaka informacija kako doći do svježih namirnica biti dragocjena, odlučila sam vrijeme kod kuće iskoristiti i pomoći proizvođačima i kupcima. Kreirala sam grupu Autentika – volim domaće i odlučila je od samog početka administrirati i tematski opredijeliti s nazivima proizvoda tj. kategorizacijom radi lakšeg snalaženja. U grupi je oko 170 renomiranih proizvođača iz svih krajeva Hrvatske, obiteljsko poljoprivrednih gospodarstava, udruga, obrtnika i ostalih proizvođača te nešto online trgovina voćem i povrćem”, objašnjava Balja.

U pomoć joj je priskočila i mlada Slavonka Andreja Vidović koja je kreirala vizualni identitet grupe koja trenutačno broji više od 7600 članova, i kako kaže Balja, ta brojka raste iz sata u sat.

“Od korisnika slovimo kao najuređenija grupa, a organizirana je tako da svi članovi sve potrebne informacije mogu pronaći na jednom mjestu. To su sve informacije vezane za željeni/traženi proizvod, proizvođača, cijenu proizvoda, kontakt osobe, način dostave i lokacije dostave”, kaže Balja.

Imaju 20 do 30 upita dnevno za dostavu na određeno područje/regiju ili upite za neki proizvod koji ne mogu pronaći u kategorijama i temama. Svi se vrlo dobro snalaze te koriste tražilicu i teme te prema pravilniku grupe i sami kontaktiraju proizvođače koji im najbolje mogu odgovoriti.

“Pazim da i sama svakodnevno komuniciram s proizvođačima te ažuriram potrebne informacije, primjerice da su prebukirani ili da nekog od proizvoda više nemaju na raspolaganju. Nije nam cilj stvoriti masovnu grupu koju nećemo moći administrirati već nam je cilj zadržati kvalitetu grupe i transparentnost informacija među svim članovima. Svaki dan nam stižu pohvale putem poruka, poziva ili objava. Moram priznati svi se pridržavaju pravilnika jer cijene moj doprinos i vrijeme koje ulažem u grupu i na tome sam im zaista zahvalna”, ističe Balja.

Najtraženijeg proizvoda nema jer se traži gotovo sve što imaju u grupi. Svakodnevno se traži svježe povrće i voće, mliječni proizvodi, orašasti plodovi, a sad su aktualni upiti za ribe, jaja, šunke, domaće kolače…

“Na početku kao kupac sam već imala svoju manju listu OPG-ova koji imaju zaista dobre i kvalitetne proizvode pa sam ih objavila kao preporuku uz sve potrebne informacije. Kako je grupa rasla, proizvođači su se počeli javljati sami, a nakon toga su se uključili i članovi s iskustvima i preporukama”, kaže Balja. Objašnjava kako su se susreli i s dobrim proizvođačima putem videopoziva, koji su objasnili situaciju da bi rado plasirali svoje proizvode kupcima do vrata, ali da još čekaju propusnicu.

“Proizvođači iz udaljenijih krajeva su se organizirali da dostavnim službama pakete šalju do vrata kupaca, a neki su u potrazi ili su već angažirali dodatne vozače s propusnicom kako bi stigli odgovoriti na brojne upite, najčešće su to taksisti i ostali profesionalni prijevoznici. Zadnjih dana uveliko pomažu i liste OPG-ova koje su objavili pojedini gradovi na svojim stranicama, a mi smo ih prenijeli u grupu kako bi im vidljivost bila veća. Možemo zaključiti da 50% njih sami pronađemo, a 50% su preporuke članova ili objave proizvođača˝, objašnjava Balja te napominje da bi proizvođačima puno pomoglo da korisnici budu spremni preuzeti narudžbu na dostavni dan.

U pripremi stranica

Naime, od proizvođača je dobila informacije kako je veliki problem što mnogi ljudi misle da su jedini, ne javljaju se na pozive pa ih proizvođači čekaju, traže parking ispred kuća i zgrada gdje ih nema, što komplicira priču.

“Društvene su se mreže pokazale kao idealan alat za promociju proizvoda i usluga. Putem ankete u grupi vidjela sam da interes za nastavkom rada grupe itekako postoji pa sam u pripremi i s drugim dodatnim aktivnostima i istoimenom Facebook stranicom. Hoće li moja usluga koja je potpuno besplatna biti i zapravo posao, teško je sad reći”, kaže Željka Balja.

Komentirajte prvi

New Report

Close