Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Smart Industry
Urbana mobilnost

Nova era željezničkog prometa pokrenuta domaćim znanjem i inovacijama

KONČAR neprekidno ulaže u razvoj novih tehnologija i proizvodnih kapaciteta u segmentu željeznica.

Autor: Native tim PD
15. srpanj 2025. u 22:00
KONČAREV baterijski vlak (BMV) premijerno predstavljen na sajmu InnoTrans 2024 u Berlinu, najvećem svjetskom sajmu transportne tehnologije/PD

Kroz svoju stoljetnu povijest, prožetu brojnim znanstveno-tehnološkim iskoracima i postignućima, KONČAR je izgradio najznačajniji dio elektroenergetske infrastrukture u široj regiji. Danas, jača i sposobnija nego ikad prije, ova perjanica domaće industrije slovi za jednog od najtraženijih europskih partnera za provedbu zelene tranzicije. Od samih početaka, od davne 1921. pa sve do danas, tvrtka je izrasla u globalno prepoznat sinonim za izvrsnost te zauzela položaj neospornog lidera u elektroenergetici, urbanoj mobilnosti, obnovljivim izvorima energije i digitalnim rješenjima.

S referencama na čak 130 tržišta diljem svijeta, KONČAR je također najveći hrvatski neto izvoznik, a konkurentnost tvrtke na području Europske unije, kao jednom od najzahtjevnijih i najkompetitivnijih svjetskih tržišta, posebno je došla do izražaja upravo kroz posljednjih nekoliko godina, uslijed rastuće potražnje za opremom i rješenjima u cilju dostizanja net zero scenarija.

U globalnoj utrci prema ugljičnoj neutralnosti važan doprinos dekarbonizaciji Europe pruža i Hrvatska koja, uz integraciju obnovljivih izvora energije i digitalnu transformaciju, važne iskorake ostvaruje i elektrifikacijom javnog prijevoza te modernizacijom željezničkog prijevoza održivim i zelenim rješenjima. Pritom u razvoju suvremenih rješenja za domaću urbanu mobilnost i infrastrukturu znanjem i iskustvom hrvatskih stručnjaka prednjače KONČAR – Električna vozila.

Moderna tehnologija

BEMV je opremljen za 100% električni pogon, punjiv iz kontaktne mreže ili punionica, uz suvremene značajke poput WiFi-ja, rampi za osobe s invaliditetom i prostora za bicikle.

Najsloženiji tehnološki proizvod domaće industrije

Zahvaljujući bogatoj tradiciji znanja i samostalnog razvoja, KONČAREVI visokotehnološki proizvodi i rješenja iz poslovnog područja urbane mobilnosti i infrastrukture predstavljaju sinonim za kvalitetu, inovativnost i pouzdanost. Jedan od oglednih primjera za to je upravo posljednja generacija modernih niskopodnih vlakova, koji ujedno glase kao najsloženiji hrvatski tehnološki proizvod te predstavljaju sinergiju znanja, sposobnosti i kompetencija domaćih stručnjaka.

U svibnju ove godine na hrvatske je tračnice izašao i jedan od najvećih noviteta u KONČAREVOM portfelju. Riječ je o baterijskom elektromotornom vlaku (BEMV), jednom od prvih ovakvih proizvoda u Europi koji pokreće 100% električni pogon, a energijom se opskrbljuje iz ugrađenih baterija, ali i kontaktne mreže. Budući da značajan dio hrvatskih pruga još uvijek nije elektrificiran, ovakav spoj tehnologija čini ga idealnim rješenjem za održiv i ugljično neutralan putnički prijevoz na duge relacije diljem Hrvatske, zahvaljujući mogućnosti prometovanja po elektrificiranim, ali i neelektrificiranim prugama.

BEMV je proizveden u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu koji se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. (NPOO). U sklopu projekta proizvedeno je šest punionica u kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula, ali i baterijski motorni vlak (BMV) koji se zajedno s pripadajućom punionicom u rujnu prošle godine premijerno predstavio na najvećem svjetskom sajmu transportne tehnologije, InnoTransu u Berlinu. Riječ je o putničkom vlaku koji pokreće isključivo baterijski pogon i namijenjen je prijevozu putnika na neelektrificiranim prugama.

Potpisnici ugovora, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave KONČAR – Električnih vozila Josip Ninić/PD

Hrvatska rješenja za modernu i zelenu mobilnost

Uz sve tehnološke mogućnosti koje omogućuju energetski učinkovito, okolišno prihvatljivo i u konačnici sigurno prometovanje ovih vlakova, KONČAR se pobrinuo i za najsuvremenije komforne značajke koje će putnicima omogućiti ugodnu vožnju i sofisticirano korisničko iskustvo. Naime, niskopodni BEMV opremljen je rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i toaletima prilagođenim ulasku osoba u invalidskim kolicima, a kompletan putnički prostor je pod video nadzorom. U prostoru za putnike postavljeni su monitori za prikaz video sadržaja, a putnicima je uz vizualne i audio najave kolodvora i stajališta u vlaku omogućen i besplatan pristup internetu (WiFi).

Vlak ima 157 sjedećih te 158 stajaćih mjesta i projektiran je za prosječnu dnevnu kilometražu do 480 km i prosječni dnevni rad do 18 sati. U prometu je moguće funkcionalno spajanje baterijskog elektromotornog vlaka s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime se osigurava veći kapacitet. Na neelektrificiranim prugama, BEMV uz pogon na baterije postiže maksimalnu brzinu od 120 km/h, dok na elektrificiranim prugama, uz napajanje iz kontaktne mreže, dostiže brzine do 160 km/h. Baterije se pritom mogu puniti iz kontaktne mreže ili na punionicama.

60

niskopodnih vlakova za HŽPP, KONČAR je isporučio do danas, te je najavio još 13 novih

Suradnja temeljena na kvaliteti, pouzdanosti i povjerenju

Posljednjih godina KONČAR je HŽPP-u isporučio preko 60 modernih niskopodnih vlakova, a nastavak kvalitetne suradnje u lipnju označilo je i potpisivanje novih ugovora o kupoprodaji pet novih elektrodizelskih vlakova, četiri baterijska elektromotorna i četiri baterijska vlaka te dvije nove punionice koje će biti postavljene u kolodvorima Lupoglav i Velika. Kako ističe predsjednik Uprave KONČARA, mr. sc. Gordan Kolak, ugovori za proizvodnju 13 novih vlakova nastavak su dugoročne suradnje s HŽPP-om u cilju stvaranja suvremenog, učinkovitog i održivog javnog prijevoza u Hrvatskoj.

“KONČAR neprekidno ulaže u razvoj novih tehnologija i proizvodnih kapaciteta u segmentu željeznica s ciljem jačanja domaće industrije i stvaranja konkurentnih proizvoda na europskom i globalnom tržištu. Ovaj projekt dio je šireg vala ulaganja u modernizaciju željezničkih vozila i infrastrukture u Hrvatskoj, koji će u godinama koje dolaze znatno promijeniti sliku javnog prijevoza te ga učiniti bržim, tišim, zelenijim i pristupačnijim”, poručio je Kolak. Pritom je zahvalio HŽ Putničkom prijevozu na ukazanom povjerenju te zaposlenicima KONČARA, osobito onima čiji predani rad izravno doprinosi uspješnoj provedbi ovakvih projekata, kao i svim partnerima koji pridonose njihovoj realizaciji.

* Sadržaj omogućio Končar

Autor: Native tim PD
15. srpanj 2025. u 22:00
Podijeli članak —

New Report

Close