Ne odgađajte obveze radom malo danju malo noću, poremetit ćete si ritam

Autor: Poslovni.hr , 05. travanj 2020. u 22:00
Jedno je raditi u svom ‘kreativnom kaosu’ i slobodi, a drugo je uvidjeti finese i granice za vlastitu kvalitetnu organizaciju i produktivnost

Važno je uvidjeti kako vi funkcionirate kao pojedinac i definirate što vam odgovara, a što ne – svoj ‘do and don’t do’.

Kad sam otvorila svoj obrt 2018. godine, jedan od izazova je definitivno bio rad od kuće. Prvo je prisutan osjećaj slobode. Napokon mogu raditi u svom miru, da mi u ured stalno ne ulaze kolege, ne moram se ‘šaltati’ s jedne teme na drugu.

Ne moram se buditi dva sata prije posla da bih stigla u ured, nema gubljenja živaca u prometnim gužvama. Ne moram se posebno urediti i obući poslovni outfit. Mogu slušati svoju glazbu, raditi gdje i kada ja želim. Ukoliko želim neki projekt raspisati u 22 sata navečer, jer se baš tada osjećam najkreativnije, mogu! To je sjajan osjećaj. Bitno je da se posao odradi i da je kvaliteta na nivou.

Voljela bih da svatko tko ovo čita osvijesti ove pozitivne strane situacije u kojima se sada nalazimo, kada smo svi primorani raditi od kuće. No, s vremenom sam uvidjela da sloboda ima drugo lice. Drugo lice se zove disciplina. Vrlo je lako izgubiti kompas i granicu između privatnog i poslovnog života u svoja četiri zida, posebice ako ste kreativci. Jedno je raditi u svom ‘kreativnom kaosu’ i slobodi, a drugo je uvidjeti finese i granice za vlastitu kvalitetnu organizaciju i produktivnost.

Naravno da je zgodno što možete usred radnog vremena skuhati ručak ili se odmoriti nakon jela, to su sve benefiti rada od kuće, no važno je uvidjeti način kako vi najbolje funkcionirate kao pojedinac i definirati što vama odgovara, a što ne – svoj ‘do and don’t do’.

Dugoročno gledano, jer ne znamo koliko će duga ova izolacija trajati, kaotičan rad od kuće ima posljedice za mentalno zdravlje i produktivnost odnosno opću kvalitetu života. Na mnogo stvari sada ne možemo utjecati, no možemo na svoj vlastiti mir i organizaciju.

Ukoliko ćete odgađati obveze i raditi malo po danu malo po noći, poremetit ćete si bioritam. Ukoliko ćete odlučiti u nizu satima gledati omiljenu seriju, jer vam je televizor i Netflix, baš vrlo zgodno, sasvim blizu računala, super, napravite to, udovoljite si, no ako usvojite tu naviku, sami sebi ćete napraviti više posla s prokrastinacijom i stvorit će vam se osjećaj nezadovoljstva zbog nagomilanoga posla, a malo vremena.

Kako upravljati danom, gdje boraviti i kad uzimati pauzu, a da se izbjegne disocijacija i zadrži učinkovitost

1. Imajte svoje jutro. Probudite se ranije, popijte kavu, lijepo se obucite. Rad u pidžami s raščupanom kosom u početku može dati osjećaj slobode, no produktivnost i posvećenost je često veća ukoliko se uredite. Jedno vrijeme sam radila u krevetu i kućnom ogrtaču, no uvidjela sam da sam mnogo brža i produktivnija ukoliko se ponašam ‘kao da idem na posao’. Idem iz spavaće sobe u radnu sobu. Često ćete imati video callove pa je stoga poželjno da ipak budete u ‘urednom kućnom izdanju’ 2. Nemojte raditi na kauču. Vaša kralježnica će vam biti zahvalna. Sada ionako ne možete otići na masažu da sanirate štetu učinjenu vašem tijelu od pogrbljenog položaja za laptopom. Odaberite i dobar stolac. 3. Nemojte usred rada na projektu odjednom krenuti odmrzavati frižider. To se zove disocijacija, dakle kad se ‘šaltate’ s jedne stvari na drugu. Budite ‘asocirani’ u projekt. Potpuno posvećeni samo tome što radite. Fokus. Radite na projektu dok niste završili što ste odredili za taj dan. Potom razmišljajte o frižideru, suđu i vešu kojeg treba oprati. To je vaše vrijeme ‘nakon posla’. 4. Ujutro ili navečer razmišljajte o tome što ćete kuhati i pripremite si namirnice ili skuhajte ručak, kako vas pauza za ručak ne bi potpuno odvratila od rada i uzela previše vremena. 5. Za ručak nakon kojeg nastavljate raditi, nemojte jesti ‘konkretnu’ masnu hranu ili bogatu ugljikohidratima. Nakon toga vam je vrlo često na pameti samo da idete „ubiti oko“ . 6. Power nap nije loš. Dapače, ima odličan benefit za rad. No, to je samo za disciplinirane odnosno one koji uistinu mogu odspavati samo 20 do 30 minuta. „Samo malo ću“ zna biti vrlo česta zamka u početku. Često se dogodi da se odspava dva sata, jede vam se slatko i potpuno ste izašli iz ‘radnog stanja’, teže se vratiti u maksimalan fokus i top motivaciju. 7. Pišite si zadatke i stavljajte kvačice pokraj njih kad posao odradite. Sada nema kolega i šefova koji će vas ohrabriti i pohvaliti. Oslonite se na sebe. Pohvalite se i nagradite. Kad vidite na papiru što sve taj dan uspjeli odraditi, osjećat ćete se super i motivirano za novi radni dan!

Autorica teksta je Martina Mršić

Komentirajte prvi

New Report

Close