Zeleni plan – prilika za hrvatsko gospodarstvo
Signify

Nakon UN-ova priznanja Signify postavio ambicioznije ciljeve za održivost

Održivost je integrirana u svrhu postojanja tvrtke, a borba protiv klimatskih promjena im je dio strategije.

PD VL native tim
20. studeni 2020. u 08:00
Martina Šimić Baranović, direktorica hrvatske podružnice Signifyja/ROBERT ANIĆ/PIXSELL

Signify je neosporivo najveća svjetska tvrtka u rasvjeti, a osim što su predvodnik u svojoj industriji, odlučili su postati predvodnik i u održivom poslovanju.

Martina Šimić Baranović, direktorica zagrebačke podružnice Signifyja čije je sjedište inače u Nizozemskoj, ističe kako je održivost integrirana u svrhu postojanja tvrtke, a borba protiv klimatskih promjena im je dio strategije. U pitanju je borba koju su počeli još 2015. godine u vrijeme Pariškog sporazuma kada je na vladama bilo da donesu svoje zelene planove.

˝Svaka vlada zna da je za zeleni plan izuzetno važna uloga privatnog sektora. Odmah smo te 2015. godine shvatili svoju odgovornost i preuzeli ulogu da donesemo ‘bolje svjetlo’ i pomognemo održivijoj budućnosti svijeta.

Kao dio našeg programa održivosti „Brighter Lives, Better World“ jedan od glavnih ciljeva bio nam je postati ugljično neutralna tvrtka do 2020. To uključuje poništavanje emisije CO2 proizvedene u industrijskom poslovanju, uredskom poslovanju, logistici i poslovnim putovanjima˝, objašnjava Šimić Baranović.

Izazov je logistika

U industrijskom poslovanju transformaciju su započeli koristeći nezavisne vanjske suradnike kako bi napravili ocjenu stanja, a zatim su kroz godine izveli niz projekata energetske efikasnosti kako bi tvornice smanjile potrošnju energije. Druga bitna transformacija u industriji bila je smanjenje upotrebe sirovina koje imaju visok potencijal zagrijavanja zemlje i zamjena s onim manje štetnima.

˝U uredima Signifyja diljem svijeta uveli smo fleksibilan rad kako bi smanjili količinu prostora koji koristimo, a za maksimalnu efikasnost uveli smo pametne sustave rasvjete i grijanja. Logistika je velik izazov jer imamo tvornice diljem svijeta od kojih proizvode ili sirovine dopremamo do naših korisnika.

70

posto su smanjili ugljični otisak kompanije u deset godina

To smo vidjeli kao priliku za poboljšanje i uveli smo kontrolu efikasnosti logističkih procesa. Tri su glavna područja kojima smo se bavili: fokus na smanjenje logističkih operacija u procesu, odabir logističkih sredstava, ali i tvrtki koje su najmanje štetne po okoliš te uz posebnu pažnju na transport putem oceana˝, ističe Šimić Baranović

Zadnji proces koji su imali u fokusu je poslovno putovanje, a smanjenje poslovnih putovanja radili su kroz dva modela od kojih jedan uključuje ciljeve odnosno ograničenja postavljena prema svakom odjelu tvrtke Signify, pri čemu moraju ocijeniti važnost i hitnost putovanja da bi putovanje bilo odobreno.

˝Drugi model zovemo efikasni radni modeli, a podrazumijeva alate koji omogućuju rad s bilo kojeg mjesta bez potrebe putovanja. Tijekom ove godine, s obzirom na pandemiju, i naši su suradnici aktivnije počeli koristiti ‘virtualni rad’ pa je to i nama olakšalo putovanje prema cilju ugljične neutralnosti˝, kaže Šimić Baranović te objašnjava kako unatoč svim ulaganjima, još nisu došli do punog ostvarenja cilja.

Projektima do cilja

Napominje kako su preostale emisije CO2 proizvedene njihovim poslovanjem odlučili kompenzirati kroz projekte koji umanjuju CO2 na neki drugi način. Počeli su financirati projekte poput zaštite šuma u Zimbabweu, projekta solarne energije u Indiji, hidroelektrana u Kini, vjetroelektrane u Indiji, riječne hidroelektrane u Vijetnamu te sadnje šuma u Kolumbiji, kojima mogu dobiti ugljične kredite. Svaki ugljični kredit je certifikat koji odgovara smanjenju emisije jedne tone CO2.

˝Izazova ima puno, ali mislim da su oni posebno izraženi kada ste jedan od predvodnika, vjerujem da će tvrtkama koje tek započinju sa zelenim planovima biti puno lakše. Naš je prvi izazov bio znanje i iskustvo koje u sličnim tvrtkama nije postojalo.

Otvaraju se pitanja kako pristupiti mjerenju i tko će nam u tome biti partner, kako postaviti ciljeve da oni budu ostvarivi, a ne ugroze vaše poslovanje, kako pronaći prave off-setting projekte, te kako to sve spojiti u stvarnom vremenu. Drugi veliki izazov su troškovi. Trošak investicije u energetsku efikasnost nam se vratio kroz uštede električne energije, pa to ne smatram problemom, ali trošak kvalitetnijih sirovina ili skupljeg procesa proizvodnje često znači i skuplji proizvod koji je teško opravdati na tržištu.

Mislim da je to jedan od najvećih problema tvrtkama i tu su ključni predstavnici javnih tijela koji kroz zelene planove, ali i svoje redovno poslovanje i javnu nabavu, moraju postaviti standarde kvalitete i održivosti˝, smatra Šimić Baranović.

Trud prepoznao i UN

Signify je tvrtka čiji je trud prepoznat na međunarodnoj razini. Naime, UN im je dodijelio nagradu za borbu protiv klimatski promjena „2020 UN Global Climate Action Award“.

˝Europa ima cilj postati ugljično neutralna 2050. godine, a na tom su putu potrebni predvodnici koji imaju znanja, mogućnosti i vodstvo kako bi napravili prve korake i svojim primjerom pokazali put. Signify je nagradu dobio u kategoriji ‘Climate Neutral Now’ za postizanje ugljične neutralnosti već u 2020. godini, ali i za daljnje ciljeve izvrsnosti prema kojima idemo.

UN je istaknuo da smo u deset godina smanjili ugljični otisak više od 70%, a naglašen je i naš prijelaz na obnovljive izvore energije kao posebno vrijedan doprinos. No naše putovanje ovdje nije gotovo. Donijeli smo novi plan ‘Introducing Brighter Lives, Better World 2025’ gdje postavljamo ciljeve da udvostručimo pozitivan utjecaj na okoliš i na ljude.

Plan ima četiri cilja – udvostručiti brzinu ostvarenja ciljeva iz Pariškog sporazuma postavljenih za tvrtke te prihode iz ‘kružnih’ proizvoda kao i inovacije koje doprinose kvalitetnijem životu, kao i udvostručiti svoj doprinos programima različitosti i uključivosti˝, poručuje za kraj Martina Šimić Baranović.

* Sadržaj omogućio Signify Croatia

New Report

Close