Zeleno gospodarstvo
‘Dugo putovanje’

Hrvatska najgora u EU po udjelu OIE u prometu

Obnovljivi izvori energije u prometu EU dosegli su 9,6 posto, cilj je do 2030. dohvatiti 29 posto.

Borivoje Dokler
02. ožujak 2024. u 08:06
Foto: ZELJKO HLADIKA/PIXSELL

Prema nedavno objavljenim podacima Eurostata, udio obnovljivih izvora energije u prometu u EU 2022. godine dosegao je 9,6 posto. To je povećanje od 0,5 postotnih bodova u odnosu na 2021. (9,1%), ali još uvijek 0,7 postotnih bodova ispod najviše dosegnute razine u 2020. godini (10,3%).

To znači da je potreban veliki napor kako bi se ispunio cilj od 29 posto postavljen za 2030. godinu Direktivom EU 2023/2413 o promicanju korištenja energije iz obnovljivih izvora.

Ova Direktiva također nudi državama mogućnost da postignu drugačiji cilj: smanjenje intenziteta stakleničkih plinova u prometu od najmanje 14,5 posto do 2030.

Država s daleko najvećim udjelom obnovljivih izvora energije u prometu je Švedska, koja je s 29,2 posto već postigla cilj za 2030. godinu. Vrlo visok udio ima i Finska (18,8%), iako ga treba povećati za oko 10 postotnih bodova da dostigne cilj.

Nakon dvije skandinavske zemlje slijede Nizozemska, Malta, Belgija, Danska, Austrija, Italija, Njemačka i Španjolska, sve s udjelom od oko 10 posto. S druge strane, najmanji udjeli zabilježeni su u Hrvatskoj (2,4%), Latviji (3,1%) i Grčkoj (4,1%).

Najveća povećanja od 2021. do 2022. zabilježena su u Njemačkoj (1,9%), Nizozemskoj (1,8 %) i Mađarskoj (1,6 %), ali čak i ako se održe do 2030. te stope nedovoljne su za postizanje cilja. S druge strane, najveći pad zabilježen je u Hrvatskoj (4,6%), Latviji (3,3%) i Sloveniji (2,8%).

Obnovljivi izvori energije koji se troše u prometu uključuju tekuća biogoriva (npr. biodizel koji zadovoljava određene kriterije održivosti i uštede stakleničkih plinova), biometan (tj. plin iz obnovljivih izvora) i dio obnovljive električne energije koji se troši u cestovnom i željezničkom prometu.

New Report

Close