Studentski izazov na Best Stay 2025 konferenciji postavio je zadatak osmišljavanja strategije za privlačenje i regrutaciju najboljih mladih talenata u odabrani odjel iz BWH grupe hotela. Moj fokus bio je na prijamnom odjelu, ključnom srcu svakog hotela, gdje su recepcionari prvi kontakti s gostima i čine presudnu razliku u dojmu i lojalnosti klijenata.
U industriji u kojoj su učestale promjene osoblja, a očekivanja nove generacije zaposlenika sve veća, ključno je razumjeti zašto mladi često zaobilaze ovu profesiju. Mnogi je vide kao privremeno rješenje, a ne kao priliku za dugoročnu karijeru. To dodatno pogoršava situaciju u kojoj hoteli teško zadržavaju kvalitetne ljude. Mladi danas ne traže samo posao, već i smisao, priliku za osobni rast te podršku i jasnoću u razvoju karijere. Ako se tome doda i sve veći utjecaj društvenih mreža, gdje se brzo stvara slika o radnome mjestu, postaje jasno da stari načini zapošljavanja više ne funkcioniraju.
Tijekom sastavljanja strategije prepoznao sam sljedeće glavne izazove:
· Nedostatak inovativnih kanala regrutacije, zbog čega se mladim kandidatima ne dočarava dinamičnost, kreativna energija i prijateljska atmosfera timskog rada u hotelu.
· Slaba podrška za razvoj karijere, što rezultira brzom demotivacijom zaposlenika, čestim promjenama radnog mjesta i visokim troškovima konstantnog traženja novih suradnika.
· Neadekvatni materijali i sustavi za obuku koji ne prate digitalne trendove.
Kako bih odgovorio na te izazove, razvio sam sveobuhvatnu strategiju osmišljenu da potakne interes, motivira i zadrži mlade talente na recepciji…
1. Definiranje vrijednosti
Krenuo sam od temeljnih principa: izvrsnost u usluzi, održivi razvoj i inovativnost. Naglasio sam kako recepcionari ne bi samo dočekivali goste, nego aktivno sudjelovali u zelenim inicijativama (recikliranje, energetska štednja) i digitalnoj transformaciji. Time sam istaknuo da posao na recepciji ima širi društveni i tehnološki utjecaj.
2. Prilagođeni motivatori za mlade
Analizom profila generacije Z i milenijalaca otkrio sam ključne pokretače: svrha posla, ravnoteža privatnoga i poslovnog života, fleksibilno radno vrijeme te mogućnost kontinuiranog učenja. Također, predložio sam i “edukativne susrete” na kojima stručnjaci iz industrije dijele iskustva i primjene dobre prakse.
3. Inovativne regrutacijske kampanje
Osmislio sam digitalne kampanje na Instagramu i TikToku s nizom kratkih videozapisa, na primjer “Dan u životu recepcionara”. Videozapisi bi prikazivali stvarne situacije, od rada s gostima do online komunikacije. U sklopu projekta predložio sam i interaktivne virtualne obilaske hotela te dane otvorenih vrata i webinare gdje bi potencijalni zaposlenici i učenici turističkih škola mogli razgovarati s recepcionarima.
4. Program razvoja i obrazovanja
Preporučio sam sustav “Mapiranje karijere”, odnosno individualne planove razvoja karijere uz mentorske razgovore. Dodatno sam predložio program mjesečnih nagrada “Djelatnik mjeseca” putem kojih zaposlenici mogu dobiti razne bonuse ili poklon-bonove. Time sam osigurao da se trud i uspjesi prepoznaju, a zaposlenici osjete da su primijećeni te da im se karijera doista razvija.
Primjenom te strategije mogu se očekivati konkretni i mjerljivi rezultati:
· Veći broj prijava: precizno ciljanje mlađih kandidata i atraktivni motivatori mogu dovesti do iznimno većeg broja kvalitetnih prijava.
· Smanjene promjene osoblja: jasni planovi razvoja, prepoznavanje rezultata i fleksibilnost mogu smanjiti odljev osoblja za 35 do 45 posto u prvih šest mjeseci.
· Povećana angažiranost: videokampanje i društvene mreže pojačavaju prepoznatljivost brenda, što rezultira brojnijim interakcijama, pozitivnim komentarima i preporukama hotela na tržištu rada.
· Unaprijeđena usluga: motivirani i kontinuirano educirani recepcionari pružaju personaliziraniju i učinkovitiju uslugu, što će pridonijeti pozitivnijim online recenzijama i većoj lojalnosti gostiju.
· Dugoročno jačanje brenda: stabilan broj talenata s jasnim razvojnim putevima stvara kulturu učenja i inovacije, a hotel postaje prvi odabir kao poslodavac za sve ambiciozne kandidate u ugostiteljstvu i turizmu.
Vjerujem da je ovaj projekt korak prema održivom razvoju ljudskih resursa i boljoj budućnosti hotela, gdje svaki recepcionar pruža izvanrednu uslugu, dok se gostu osigurava nezaboravno iskustvo.