Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Velike priče
Infinum

Prvi klijent bio je A1, a najveći posao s Porscheom, rade na projektu koji će korisnicima pomoći pri kupnji automobila

Prvi ih je prepoznao A1. Njima su ponudili jedan od prvih proizvoda koje su napravili – aplikaciju s kartama gradova naziva mobyMAP.

Autor: Zoran Vitas
04. kolovoz 2025. u 07:00
Foto: Željko Lukunić/PIXSELL

Već dvadeset godina prošlo je otkako je Tomislav Car s Matejem Špolerom, kolegom iz karlovačke gimnazije, osnovao Infinum. Obojica su tada bili studenti FER-a u Zagrebu. Pridružio im se uskoro i također Karlovčanin Josip Bišćan te Nikola Kapraljević, jedini iz “četverca” koji nije iz Karlovca. Tako su Bišćan i Kapraljević uz osnivače bili prvi zaposlenici Infinuma, a pridružila im se uskoro i Tamara Momčilović Lah koja je preuzela vodstvo slovenskog ogranka kompanije. Na toj poziciji je i danas…

“Imali smo sva trojica jednog profesora u Gimnaziji Karlovac, koja je tamo i jedina. Motivirao nas je, na neki nam način dao najviše samopouzdanja. Bio je to Slaven Lulić koji je bio svojevrstan pedagog na nepedagoški način. I doktor fizike. I to je ono što ti kad si mlad treba, da ti netko kaže ‘ti si mlad, ti si pametan, ti možeš’. Nije nas mogao nečemu pretjeranom naučiti u programiranju, ali nam je dao otvorene ruke i samopouzdanje”, govorio nam je Tomislav Car.

Ime Infinum također je zajednička poveznica četvorice ključnih figura tvrtke, a to je studij na FER-u.“ Na prvoj godini faksa postoji predmet Matematička analiza, pa se uči nešto što se zove infimum. Nama se to baš nije sviđalo, iako je dosta dobro zvučalo. I onda smo to ‘m’ promijenili u ‘n’. Nema tu neke priče, osim što je poteklo iz toga da smo studirali na FER-u”, objasnio nam je Car za prvog našeg posjeta Infinumu.

Priča je krenula od gimnazijskog profesora koji je govorio ‘ti si mlad, pametan, ti možeš’ i studija na FER-u. ‘Učilo se nešto što se zvalo infimum. Nije nam se svidjelo, ali smo prilagodili…’

Prvi je klijent tvrtke bio ni manje ni više nego – A1. “Car i ja smo još na faksu počeli zajedno raditi. Jedan od prvih proizvoda koje smo napravili bila je aplikacija s kartama gradova naziva mobyMAP, koju smo onda ponudili A1 Hrvatska. Kako nam je suradnja omogućila stabilan prihod, odlučili smo da je vrijeme da osnujemo tvrtku. Tako je nastao Infinum, s A1 Hrvatska kao prvim velikim klijentom”, kaže Matej Špoler, suosnivač i današnji Chief Talent Officer Infinuma.

Nekoliko godina kasnije, kada je A1 odlučio izraditi svoju prvu aplikaciju za korisnike, ponovno su došli do Mateja Špolera i Tomislava Cara. Aplikacijom Moj A1 danas se koristi više od pola milijuna ljudi, a na njezinom daljnjem razvoju još uvijek radi upravo Infinum. – Znali smo da to možemo, samo nam je trebala prilika i malo vjetra u leđa, što smo od njih i dobili. Koliko smo kliknuli dovoljno govori činjenica da i nakon 18 godina uspješno surađujemo. Nije pretjerano reći da smo zajedno rasli i učili i da to radimo još uvijek, kaže Car. Sve do 2021. Tomislav Car bio je CEO kompanije, no 2021. dolazi do reorganizacije te Car odstupa kao aktivni član Uprave i posvećuje se kompaniji Productive, koju je razvio iz internog projekta, potrebe za project managementom unutar Infinuma, danas je Productive perspektivna Software as a Service kompanija.

Sasvim sigurno nećemo pogriješiti nazovemo li Tomislava Cara ikoničnom figurom ne samo Infinuma nego i hrvatskog IT-ja općenito. Samozatajni ljubitelj motocikala i putovanja može sebi u zasluge upisati i razvoj jedinstvenog startupa još jednog Karlovčanina, Alberta Gajšaka i njegovog CircuitMessa.Genijalni mladić jedan je od najmlađih poduzetnika u Hrvatskoj, a zahvaljujući upravo Carevim savjetima i financijskoj potpori u počecima ta je tvrtka dogurala i do poslovanjima s globalnim gigantima kao što su WalMart ili Warner Bros.

Cara na mjestu direktora Infinuma nasljeđuje Nikola Kapraljević. Bilo je to nedugo nakon što je Infinum ušao u svoj do sada najpoznatiji posao – joint venture s Porsche Digitalom iz kojeg je nastala današnja tvrtka Porsche Digital Croatia koja je u cijelosti neovisna i nije više dio Infinuma.

Osnivači Infinuma: Nikola Kapraljević, jedini iz “četvorca” koji nije iz Karlovca, prvi CEO Tomislav Car, te Josip Bišćan i Matej Špoler/Željko Lukunić/PIXSELL

“Sve što mi i inače radimo su digitalni proizvodi. To su razne aplikacije koje ljudi koriste na mobitelu, tabletu i drugim uređajima. Ovdje će konkretno biti dvije stvari. Jedna za korisnike Porschea koja će im pomoći pri kupnji ili kad već kupe automobil, a druga je za internu primjenu unutar samog Porschea te je namijenjena optimiziranju procesa”, objasnili su nam tada projekt u kojem će prvi put izravno nešto raditi za autoindustriju, dok su dosad radili praktički za sve industrije koje vam padnu na pamet, financije, zdravstvenu skrb, maloprodaju.

Kapraljević je u tvrtki počeo kao razvojni programer za sustav Android i pokazao se kao pravilan izbor za vođenje Infinuma. Kao ključna godina u povijesti tvrtke drži se 2021. kada je krenulo otvaranje ureda u Crnoj Gori, Sjevernoj Makedoniji i Velikoj Britaniji. Dvije godina kasnije uslijedilo je preuzimanje njujorške agencije ExpandTheRoom. “Glavna motivacija za akviziciju je uspostaviti jaču prisutnost u Sjedinjenim Državama. Postojeći ured u New Yorku već ostvaruje odlične rezultate na najvećem tržištu za digitalne usluge na svijetu, a uz pojačanja iz ExpandTheRooma moći ćemo svoje poslovanje podići na višu razinu. Ponosni smo što možemo izraziti dobrodošlicu iskusnom i stručnom timu koji iza sebe ima snažnu bazu klijenata kao što su Citibank, ESPN, Reuters, Business Insider i Honda. Vjerujem da ćemo na ovaj način postojećim klijentima osigurati još kvalitetniju uslugu, a uz veći team u SAD-u lakše dolaziti i do novih klijenata”, pojasnio nam je tada logiku iza ovog preuzimanja Nikola Kapraljević.

S direktorom tvrtke važnu je ulogu u ovom preuzimanju imao i još jedan od novijih članova tvrtke. Gorana Kovačevića uočili smo kada je nakon potresa 2021. organizirao crowdfunding kampanju u kojoj je prikupio više od milijun kuna za 22 najugroženije obitelji svojeg rodnog grada, Siska. Kovačević je i danas potpredsjednik tvrtka za razvoj poslovanja, ali je i član izvršnog odbora GNK Dinamo.

“Moj put u IT-ju počinje od fakulteta. Infinum je tada bio agencija od 20-ak ljudi i počeo sam raditi kao prodajni asistent. Na intervjue sam dolazio poslije 17 sati i nije bilo recepcije i HR-a. Na razgovoru za posao jeli smo pizzu i nije postojao strukturirani selekcijski proces. Na kraju više nisu znali što bi me pitali pa su me spojili na “call” s direktoricom slovenskog ureda i jednim partnerom iz Beograda, da vide kako se odnosim prema susjedima. Jednom sam morao preskočiti ogradu u bivšem uredu u Žajinoj jer je intervju bio kasno i već su se automatska vrata zatvorila. Kako se tvrtka s godinama razvijala, tako su rasle i moje odgovornosti.

Danas se primarno bavim razvojem Business Development ureda koje imamo u New Yorku, Londonu i Zagrebu. Zajedno s timom definiramo i provodimo prodajne strateške ciljeve. Također, s ostalim kolegama iz menadžmenta razvijamo strategiju Infinuma za nadolazeće i dugoročno razdoblje. Ništa od toga nije se dogodilo slučajno. Krajem ove godine proslavit ću 10. godišnjicu rada u Infinumu. S obzirom na to da me Infinum zaposlio u razdoblju kad je u Hrvatskoj općenito bila velika recesija, ta lojalnost za mene nema cijenu”, opisao nam je Kovačević svoj karijerni put u Infinumu za intervjua prije tri godine.

Vjerojatno su i takve priče razlogom što je Infinum osmerostruki dobitnik nagrade Najbolji poslodavac, a tu su titulu osvajale i kompanije koje su proizašle iz Infinuma – Productive i Porsche Digital Croatia. Potvrdilo se da je Infinum, kako kažemo mi u medijima, postao vijest lani, kada je napravljena još jedna vrijedna akvizicija.

Your Majesty je agencija specijalizirana za dizajn i brendiranje. Broji desetak zaposlenika, a u svojem portfelju ima rad s tvrtkama kao što su Adidas, Airbnb, Netflix, Samsung, The New York Times, Bentley, Sotheby’s, Los Angeles Lakers, Nintendo, Universal Music Group… Još jednom se dokazalo nakon akvizicije ExpandTheRooom da hrvatska tvrtka može kupiti zapadnu.

Nedugo nakon što je Infinum ušao u svoj do sada najpoznatiji posao – joint venture s Porsche Digitalom – Tomislava Cara na mjestu direktora zamijenio je Nikola Kapraljević/Luka Stanzl/PIXSELL

“Većina očekuje da je obrnuto, da oni kupuju hrvatske kompanije. To se odnosi na Europu, ali i na reakcije u Hrvatskoj. U Americi je to čuđenje puno jače jer često nisu ni čuli za nas, iako je “Igra prijestolja” to malo olakšala. Stvari se svakako mijenjaju. Na kraju se sve svede na ljude i na povjerenje, sve drugo je manje bitno, uključujući i to odakle si. Ako si normalan, ako znaš objasniti što želiš i zašto, onda se relativno lako dogovorimo. Tako je bilo i s Your Majestyjem”, rekao nam je tada Kapraljević.

Infinum broji oko 400 zaposlenika i vanjskih suradnika te posluje iz osam ureda u Europi i SAD-u. Dobitnici su brojnih nagrada kao što su Red Dot Award, IF Design Award, Awwwards, Inc. 5000, German Design Awards, Deloitte, Mixx, WebSi. Neki od klijenata kroz ovih 20 godina jesu ili su bili Philips, KPMG, RBA banka, Erste banka, Porsche, NHL, A1, Rimac, Samsung, ESPN, Universal, Coca-Cola, Bayer, Royal Carribean… Tvrtka potpisuje i Infinum Academy što je program besplatne edukacije iz razvoja i dizajna digitalnih proizvoda koji se uspješno provodi već 10 godina.

Kroz njega su educirali više od 500 perspektivnih polaznika koji danas manjim dijelom rade u Infinumu, a većinom u drugim kompanijama diljem Hrvatske i svijeta. Kroz zakladu Infinum Foundation svake godine doniraju dio profita u humanitarne i društveno korisne svrhe, a glavni fokus zaklade su stipendije učenicima srednjih škola nižeg socioekonomskog statusa kojih ove godine 15 imaju u programu. Sve u samo 20 godina, jedva iznad granice punoljetnosti.

“U godini u kojoj slavimo puna dva desetljeća postojanja, sada već možemo ponosno reći da smo lider ne samo na domaćem tržištu, već i globalno prepoznata kompanija koja radi sa svjetskim brendovima. Kontinuiramo radimo na organskom rastu poslovanja, no isto tako se trudimo rasti radeći akvizicije, primarno na tržištima zapadne Europe i SAD-a. Dokazali smo da hrvatska tvrtka može preuzeti stranu, odnosno da ne mora uvijek biti obrnuto kako se možda i očekuje. Punih dvadeset godina razvoja, truda i učenja koje je uloženo u Infinum rezultiralo je pozicijom na kojoj smo sada, ali i iskustvom koje će nam pomoći da idućih dvadeset dočekamo još spremniji. Sve što radimo, radimo primarno iz velike strasti i ljubavi prema tehnologiji, kao i želje da stvorimo bolje prilike i život za ljude koji su s nama na ovom putovanju”, rekao je Nikola Kapraljević, CEO Infinuma.

Autor: Zoran Vitas
04. kolovoz 2025. u 07:00
Podijeli članak —

New Report

Close