Poslovna 2021.
Veljko Ostojić, predsjednik Hrvatska udruga turizma

I u ovim vremenima moramo razmišljati o razvoju i investicijama

Ključan kriterij odabira destinacije bit će sigurnost u najširem smislu riječi. To je tema koja će obilježiti slje…
Poslovni.hr
29. studeni 2020. u 22:01
Foto: Borna Filić/PIXSELL

Hrvatska je ove godine uspjela biti turistička pobjednica Mediterana, prije svega zahvaljujući odličnoj epidemiološkoj situaciji te suradnji sektora s državnim institucijama. To potvrđuju i posljednji podaci Eurostata prema kojima je u Hrvatskoj zabilježen najmanji pad broja gostiju u usporedbi s prošlom godinom i drugim mediteranskim državama.

Vladine mjere za očuvanje radnih mjesta omogućile su zadržavanje visokokvalitetnih radnika, a suradnjom s Nacionalnim i lokalnim stožerima i epidemiolozima, kompanije su se pravovremeno pripremile za sezonu i osigurale visoku razinu sigurnosti gostiju. To potvrđuje i činjenica da u Hrvatskoj nije zabilježen niti jedan slučaj novozaraženih u komercijalnim smještajnim objektima. Zato vrijedi čestitati svim turističkim djelatnicima na sjajno odrađenom poslu, ali i zahvaliti svim institucijama koje su sudjelovale u kreiranju mjera koje su omogućile da se sezona uspješno odradi.

Za sljedeću godinu još je nezahvalno davati bilo kakve procjene u ovim nepredvidivim vremenima. Za očekivati je da ima obilježja last-minutea, porasta online rezervacija, pojačan interes za objekte više kategorije koji jamče veću izoliranost gostiju i da će ključan kriterij odabira destinacije biti sigurnost u najširem smislu riječi. To je tema koja će obilježiti sljedeću, ali i mnoge nadolazeće sezone.

Prednost Hrvatske je što je autodestinacija i u usporedbi s ostalim državama ima značajno manju populaciju te relativno malu naseljenost. To će definitivno biti značajna prednost u narednoj godini.

Najave o pronalasku cjepiva ulijevaju optimizam da bi se turizam mogao značajnije oporaviti već u drugoj polovici sljedeće godine, ali ipak moramo biti oprezni i kontinuirano pratiti situaciju kako bismo mogli donositi odgovarajuće odluke.

Turizam je okosnica hrvatskog gospodarstva te će njegov “povratak” u značajnoj mjeri omogućiti oživljavanje ovisnog dijela gospodarstva koji je zapao u poteškoće. No i u ovim vremenima moramo razmišljati o razvoju i novim investicijama bez kojih nećemo moći postići željenu razinu međunarodne konkurentnosti na srednji i pogotovo dugi rok.

New Report

Close