Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
EXPO 2025

Hrvatska gospodarska elita u pohodu na japansko tržište: 62 tvrtke idu u Osaku

Premijer Plenković predvodi snažnu hrvatsku gospodarsku delegaciju: prilika za ulazak na tržište sa 150 japanskih partnera.

Autor: Marija Brnić
13. rujan 2025. u 19:00
Foto: Pixabay

Tune su do sada bile glavni hrvatski izvozni proizvod u Japan. Potražnja je, istina, lani bila značajno oslabjela, no ove godine brojke su pozitivne, realizirane narudžbe već su u prvih šest mjeseci premašile cjelokupan izvoz iz 2024. No, priliku na tom dalekom i tržištu s velikim potencijalom prepoznaju poduzetnici i iz drugih sektora pa će se idući tjedan zajednički u pohod uputiti stotinjak predstavnika iz 62 tvrtke.

I veliki i mali

Njihov odlazak organiziran je preko Hrvatske gospodarske komore, u sklopu službenog posjeta predsjednika Vlade RH Andreja Plenkovića i u okviru nacionalnog dana Hrvatske na Svjetskoj izložbi EXPO 2025., a naše gospodarstvenike dočekat će u Japanu, u Osaki, oko 150 poduzetnika iz 129 tvrtki, koliko ih je do prije nekoliko dana potvrdilo interes za razgovore o suradnji.

U gospodarskoj delegaciji, naravno, ne manjka velikih tvrtki i izvoznika poput Podravke, Ine i HEP-a, ili već dokazanih na japanskom tržištu poput Pelagos net farme generala Ante Gotovine i drugog velikog izvoznika tune Jadran-tune. No, u Japan putuju i predstavnici mngih manjih tvrtki iz različitih djelatnosti koje do sada nisu izvozile u Japan, a nekima je to čak i prvi pokušaj izlaska na strano tržište. Otisnuti se odlučila, primjerice, obitelj Željka Orehovca, čije se poljoprivredno gospodarstvo iz okolice Ludbrega bavi uzgojem peradi, kako kažu, na prirodan način, na otvorenom prostoru. Na upit s kakvim proizvodima kane ići na japansko tržište, Orehovec kaže da u paleti ima puno premium proizvoda, primjerice, suhih pačjih prsa i paštete, a ovaj posjet, navodi, prvi im je ozbiljan pokušaj izlaska izvan hrvatskih granica.

Novak na poslovnoj sceni je i mladi poduzetnik Lovre Varvodić iz Osijeka, IT-ovac, čija se nedavno osnovana tvrtka Pannonia Group bavi s dva posla – pomaganjem u digitalizaciji malim poduzetnicima te plasmanom premium vina iz Slavonije, s kojima i ide u Japan. Uz vino i ribu, Japancima se nosi i vrhunsko maslinovo ulje, ono splitske tvrtke Orgula, koje do sada nije prodavala izvan domaćeg tržišta. Istarski Zigante tartufi svojim proizvodima zaokružit će, pak, gastronomsku ponudu.

Tvrtka Herbarium iz Pitomače, koja je već glavno europsko ime za kamilicu, čajeve koje uglavnom i plasira izvan Hrvatske, jače se želi usmjeriti i Japancima sklonima pijenju čajeva. Sa začinima se želi pozicionirati i Tehnofood iz Belajskih vodica, a s medicinskim i farmaceutskim proizvodima i dodacima hrani temeljenima na medu priliku traži i obiteljska tvrtka Tomislava Lalića Apipharma. U delegaciji je i riječki farmaceut JGL, a među ostalim, i nekoliko tvrtki iz građevinskog sektora, poput DOMinvesta, Radman’s Building Services i Titan Constructa, krapinski tekstilac Kotka, više banaka i tvrtki iz energetike. Ima tu i proizvođača poput DOK-ING-a s robotiziranim strojevima za opasne poslove, zagrebačkog specijalca za sigurnosne sustave u željezničkoj infrastrukturi Altpro, Enicom Aerospacea koji proizvodi dijelova za unutrašnjost aviona. Japansko tržište kani isprobati sa svojim Muzejima mamurluka i Dino Duboković i njegov Hangovers happenings. Probudila se i kutinska Petrokemija, koja također ide na ovaj put.

Hrvatski paviljon

Gospodarski forum održava se 21. rujna, a tijekom boravka premijera i delegacije, pozornost će se privući i sportom. Predviđeno je zaključivanje sporazuma o suradnji između hrvatskog i japanskog nogometnog saveza te olimpijskih odbora Hrvatske i Japana. Nacionalni povjerenik RH za EXPO 2025, državni tajnik Ministarstva vanjskih i europskih poslova, Zdenko Lucić, ističe da je i inovativan hrvatski paviljon ostvario zapažen uspjeh, a na ulaz se zbog pojačanog interesa u prosjeku čeka 20 do 30 minuta. U Japanu se RH, kaže Lucić, već predstavila i s videoigrama zajedno s HAVC-om i kreatorima videoigara, a s partnerima iz Španjolske prezentiran je fuzijski projekt DONES, dok je zagrebački FER je predstavio STEM obrazovanje u Hrvatskoj.

Autor: Marija Brnić
13. rujan 2025. u 19:00
Podijeli članak —

New Report

Close