Građani sada mogu saznati je li im potencijalni poslodavac blokiran, posluje li uspješno i koliko zarađuje

Autor: Sponzorirani članak , 20. prosinac 2013. u 08:00
Ako vas zanima kako posluje neka tvrtka, zanimat će vas i najjednostavniji način kako doći do te informacije. Možete je saznati putem servisa Transparentno.hr (Thinkstock)

‘Drugačije ćete misliti ako vidite da je tvrtka u koju planirate otići lani prepolovila broj zaposlenih’.

Ako vas zanima kako posluje neka tvrtka, zanimat će vas i najjednostavniji način kako doći do te informacije. Možete je saznati putem servisa Transparentno.hr i za to vam neće trebati novac, kreditna kartica ni odobrenje nadređenog za kupnju takve usluge. Transparentno.hr otvara podatke u nekoliko klikova i bez pretplate.

Za pristup podacima na servisu korisnici ne moraju plaćati novcem već koriste Vingd,virtualnu valutu. Vingdom ih Fina i partneri nagrađuju, a ako žele, mogu ga i kupiti. Nakon nekoliko sekundi anonimne i besplatne prijave u Vingd, spremni ste za početak korištenja servisa.

O servisu smo razgovarali s Majanom Havranek iz Vingda.

Na Transparentno.hr može se provjeriti kako netko posluje. Čemu potreba za pokretanjem takvog servisa? 

Ideja iza ovog servisa je jednostavna – treba postojati mjesto na kojem će svatko moći provjeriti što se događa u tvrtki u kojoj radi, kako ide njegovom poslovnom partneru, kako stoji tvrtka koja mu nudi posao, kako ide konkurenciji.

 

Majana Havranek

Zaposleni će često reći da se osjećaju nesigurno, da ne znaju što se točno događa s tvrtkom u kojoj rade i što mogu očekivati.

Transparentno.hr je nastao kako bi svi građani imali osiguran pristup takvim informacijama. Lansirala ga je Fina u suradnji s nama. Vingd je tu jer omogućuje da podatke koriste svi, bez obzira imaju li novca.

Rezultat je servis koji mjesečno koristi 50.000 građana, na kojem za pristup podacima nije potrebno plaćati novcem, jednostavan je, prijateljski i u svakom trenutku dostupan sa pametnih telefona i računala.

 


Majana Havranek

Kome je Transparentno.hr namijenjen? 

Namijenjen je svima koji žele znati što se događa oko njih, koji žele povući što pametnije poteze i odluke donositi na temelju provjerenih informacija.

Kako korisnik može upotrijebiti informacije koje će vidjeti na servisu? Možda da se zaštiti od otkaza, da se zaštiti od budućeg poslodavca, od poslovnog partnera? 

Zaposleni će često reći da se osjećaju nesigurno, da ne znaju što se točno događa s tvrtkom u kojoj rade i što mogu očekivati.

S druge strane, poslodavci su izloženi potezima svojih dobavljača i partnera. Na situacije u partnerskim tvrtkama koje će se prije ili poslije reflektirati na nas teško možemo utjecati, ali ih zato možemo na vrijeme detektirati.

I privatno moramo donositi odluke s kim surađivati i od koga nešto naručiti. Često se radi o tvrtkama o kojima ne znamo ništa, a nije ugodno pitati se hoćemo li vidjeti ono za što smo platili.

Transparentno.hr u takvim i sličnim situacijama korisniku daje informaciju koju nije imao, pomaže da izbjegne nepovoljnu poziciju i donese pametniju odluku.

 

Kako putem servisa Transparentno.hr provjeriti pouzdanost potencijalnog poslodavca? 

Vrlo jednostavno. Na www.transparentno.hr unesite ime tvrtke ili njezin OIB.  Ako već niste, prijavite se u Vingd u dva klika i bez ostavljanja osobnih i financijskih podataka. Potvrdite pristup podacima s 4 vingda i to je to.

Zamislite da planirate promijeniti posao. Vidjet ćete je li potencijalni poslodavac blokiran, posluje li uspješno i koliko zarađuje. Kako stoji u odnosu na konkurenciju tj. tvrtke u istoj djelatnosti. Kakvi su mu trendovi, ide li poslovanje na bolje ili postaje sve lošije. Kolika je prosječna plaća zaposlenih, raste li ili pada.

Drugačije ćete misliti i reagirati ako vidite da je tvrtka u koju planirate otići raditi, tijekom prošle godine prepolovila broj zaposlenih i nagomilala gubitak ili ako znate da je povisila plaće i povećala dobit.

Pristup podacima na servisu ostvaruje se putem Vingda, virtualne valute koja korištenje servisa omogućuje i bez plaćanja novcem. Kako je to moguće? Za one koji se s tim pojmom još nisu susreli, što je Vingd? 

Vingd je valuta koju izdavači koriste za pristup svojim sadržajima na internetu. Fina je jedan od njih. Pristup podacima o tvrtki stoji 4 vingda.

 

Prestižno priznanje

Na Weekend media festivalu u rujnu Transparentno.hr proglašen je najboljom stranicom u regiji namijenjenoj mobilnim uređajima.

Odgovor na vaše pitanje je jednostavan – vingde koji im trebaju za pristup nekom sadržaju, korisnici mogu kupiti novcem ali, mogu ih mogu i zaraditi.

Na primjer, kad pročitaju o oglašivaču, posjete njegovu stranicu, educiraju se o proizvodima, pogledaju video i slično, oglašivači ih nagrađuju vingdom.

Postigli smo da korisnici jako pozitivno percipiraju oglašivače i doživljajavaju ih kao dio svog svijeta što naravno oglašivačima itekako odgovara.

Izbor da korisnik za sadržaj plati novcem ili vremenom srž je našeg poslovnog modela. Izdavače, u konkretnom slučaju Finu, dovodi u odličnu poziciju.

Ne smanjuju si doseg i ne odbijaju korisnike jer sadržaju pristupaju svi, uključujući i one koji ne mogu ili se ne osjećaju ugodno plaćati novcem.  S druge strane svi korisnici su monetizirani i plaćaju za pristup sadržaju, bilo kupljenim bilo sponzorskim vingdima.

Kakvi su planovi za naredni period, hoće li se pojaviti još koji servis na kojem će korisnici moći trošiti vingde?

Naravno. Prošli smo tjedan u suradnji s Večernjim listom lansirali centralno mjesto za političku diskusiju u Hrvatskoj, Barometar.hr. Radi se o ambicioznom projektu koji će promijeniti način na koji građani daju povratnu informaciju na dnevno – političke teme i događaje oko nas. Onima koji ih prate i promišljaju, omogućuje da svoj glas prenesu do stotina tisuća ljudi kroz izdanja Večernjeg lista24sata Poslovnog dnevnika.

Trenutno smo u završnoj fazi s dva nova projekta koja će značajno utjecati na tržište u prvim mjesecima sljedeće godine.

Preko Vingda se i ove sezone na Tribini.hr, platformi Hrvatskog telekoma gledaju najvažnija nogometna zbivanja, utakmice Lige prvaka, 1. HNL, Europske i ostalih najtraženijih liga.

Iskon je baš jučer izašao s novim sučeljem Iskon.TV playera,  svoje TV za van platforme. I dalje je putem Vingda, dostupan cijeli paket kanala.

Kako ste zadovoljni posjećenošću servisa Transparentno.hr od njena osnivanja do danas? 

Jako smo zadovoljni. Znali smo da će interes biti velik jer postoji jaka potreba, ali nismo očekivali da će nadmašiti neke naše prilično optimistične procjene.

Sjećam se prvih dana lansiranja. Iako je Fina bila spremna na navalu, servis je dio vremena bi nedostupan zbog broja korisnika koje nitko nije mogao zamisliti. Brojali smo tisuće transakcija dnevno. Tijekom prošlog mjeseca, u studenom,  koristilo ga je 50.000 građana. Na Weekend media festivalu u rujnu proglašen je najboljom stranicom u regiji namijenjenoj mobilnim uređajima.

 

Redovito na korisničku podršku stižu pozitivni komentari korisnika. Javljaju nam se mailom, zovu telefonom, pratimo što ih zanima i što bi još htjeli vidjeti. U ovom se trenutku optimizira tražilica i pripremaju  novi setovi podataka. Još smo u beta fazi i radimo na otklanjanju problema. Početkom godine izlazimo pojačani novim funkcionalnostima i spremni za još veći broj korisnika.

Trendovi u upotrebi poslovnih informacija mijenjaju se iz dana u dan. Mislite li da su građani Hrvatske dovoljno educirani o važnosti poslovnih informacija u njihovom svakodnevnom životu? 

 Rekla bih da nisu. Vrlo mali broj građana se je služio poslovnim informacijama, uglavnom je to bio segment poslovnih korisnika.

 

Majana Havranek

Zamislite da planirate promijeniti posao. Vidjet ćete je li potencijalni poslodavac blokiran, posluje li uspješno i koliko zarađuje.

Jedan dio je znao da postoji koncept provjere takvih podataka no doživljavali su ga ili preskupim ili iz nekog drugog razloga nedostupnim, i nisu ga koristili.

Najveći dio uopće nije bio svjestan da bi im takva informacija mogla pomoći i da se do nje negdje može doći.

Tu je Fina s Transparentnim napravila ogroman iskorak.  Stavila je informacije pred građane, popularizirala ih i učinila jednostavno dostupnima. 

Paralelno im je servis i podatke približila kroz edukaciju o njihovoj vrijednosti i primjeni.

Možemo zaključiti da se je najveći dio građana s konceptom provjere podatka o nečijem poslovanju prvi put susreo kroz Transparentno.  

Njegovim lansiranjem edukacija o važnosti poslovnih informacija nije gotova. To će biti dug i zahtjevan proces i mi ćemo u njemu aktivno sudjelovati. 

New Report

Close