Organizacija posla od kuće
Suprotna teza

Čak i ako ste u karanteni, a radite, i mala kretnja po stanu može potaknuti kreativnost i doprinijeti rješenju zavrzlama

Odspavajte koji sat više ako osjećate zamor, nitko vas ne bi trebao kriviti, a osjećat ćete veću razinu efikasnosti…
Lucija Špiljak
29. ožujak 2020. u 10:59
Planove zapisivati u kalendar i dobro je organizirati dan doslovno u minutu pa nije potrebno izuzeti omiljene aktivnosti/GettyImages

Rad od kuće u brojnim je tvrtkama i organizacijama praksa već duže vrijeme, a zbog pandemije koronavirusa u svijetu i Hrvatskoj, kad se veliki broj tvrtki preselio iz ureda u svoja četiri zida, trend ubrzano raste. Kako hrvatski poduzetnici tvrde, sve više poslodavaca shvatit će da je riječ o sadašnjosti, a ne budućnosti poslovanja.

Prema istraživanju koje je 2019. provela stranica Entrepreneur čija su ciljana publika poduzetnici, 41 posto poslodavaca nudi fleksibilni oblik rada, odnosno rada na daljinu, a očekuje se da bi u sljedećem istraživanju, čija objava slijedi sad u travnju, taj postotak trebao značajno porasti.

Zahvaljujući digitalizaciji i razvoju tehnologija, tako i fleksibilnim oblicima rada, brojne tvrtke scenarij s koronavirusom dočekale su spremne, uz maksimiziranje produktivnosti i kontinuiranim virtualnim sastancima. Međutim, ako poslodavci nisu u praksi navikli na novi obrazac rada, važno je slijediti savjete iskusnih poduzetnika, koje donosi poslovna stranica Entrepreneur.

Kao primarni savjet navodi se briga o radnom mjestu i radnom stolu. Osim što su ljudi produktivniji dok prilikom rada od kuće ne rade sjedeći na kauču već za radnim stolom, važno je da i stolac bude što kvalitetniji jer će na tome biti zahvalni kralježnica i kukovi te neće biti bolova u donjem dijelu leđa.

Također, nije dobro predugo sjediti već prošetati po kući ili, ako za to postoje uvjeti, oko kuće. Već sama kretnja unutar kuće i po različitim lokacijama može potaknuti kreativnost i različitu perspektivu, a to je i prilika da se ispravite i razgibate nakon dužeg sjedenja.

Ovakva praksa bila bi pogotovo korisna tijekom telefonskih sastanaka jer ćete puno bolje odgovoriti na upite i izazove ako o njima raspravljate šećući. Tjelovježba se i inače svakako preporučuje u kraćim pauzama ili prije i nakon posla.

41

posto poslodavaca u svijetu, prema podacima portala Entrepreneur, nudilo je lani fleksibilni oblik rada. Ove godine to će rapidno porasti

Nadalje, s obzirom na to da poslodavci i poduzetnici u čestim slučajevima “zaborave” jesti pa pri ruci imaju tek nešto nezdravo za prigristi, preporučuje se napuniti hladnjak zdravim namirnicama poput voća, povrća, mesa, jaja i ostalih proizvoda koji su važni za vaše zdravlje, jačanje imuniteta, ali i produktivnost.

Dodali bismo i da bi bilo dobro naći vremena za pripremu zdravih “jela na žicu” koja možete jesti više dana ili pak pripremu brzog, ali bogatog jela. No, kao treća opcija javljaju se i restorani koji kod nas trenutno vrše beskontaktnu dostavu, ali i domaći proizvođači koji, nakon zatvaranja tržnica, šalju košarice svježeg voća i povrća na različite adrese.

Zaključak je dakle da je važno brinuti o redovitoj i što zdravijoj prehrani. Stranica nadalje navodi primjer radnog okruženja u kojem ste isključivo usmjereni na rezultate, odnosno da poslodavci ne bi trebali analizirati koliko i kako zaposlenici odrađuju posao, sve dok postižu dobre rezultate.

Naime, mišljenje da se dobrim zaposlenicima smatraju oni koji se satima ne miču od računala danas se naziva staromodnim zato što marljivost nije isto što i kvalitetno odrađen rad produktivnog radnika.

A online opuštanje?

Također, za razliku od brojnih savjeta koji naglašavaju odvajanje privatnog i radnog prostora prilikom rada od kuće, ovdje se, pak, postavlja teza da je sasvim u redu spojiti život i posao, biti slobodniji i fleksibilniji.

Članak tako navodi mišljenja poduzetnika da je u redu ponekad neplanski i bez najave prošetati usred posla ili odspavati koji sat više ako vam tako odgovara ili ako u nekom trenutku osjećati da niste produktivni i da vam treba manja pauza.

Za takvo nešto se, stoji u savjetima, nitko ne bi trebao kriviti, naprotiv, neki poslodavci tvrde da ćete upravo zato osjećati veću razinu produktivnosti i sreće. Nadalje, razradite koje ćete digitalne alate i komunikacijske kanale koristiti. Uz to, s obzirom na to da rad od kuće od vas traži korištenje interneta, laptopa ili računala te mobitela, važno je da tehnologija funkcionira i da koristite više uređaja sa svim radnim aplikacijama kako biste bili što fleksibilniji.

Primjerice, povežite laptop s velikim monitorom kako biste mogli lakše upravljati alatima za videokonferencije, grupne razgovore i upravljanje projektima.

Svoje pametne telefone možete, imajući ih uvijek pri ruci, koristiti za kraće pojedinačne razgovore ili dok ste u pokretu po stanu.

Kao važan savjet ističe se online opuštanje i zabava s kolegama i zaposlenicima. Tako zaposlenici mogu osjetiti da brinete o njima i njihovu raspoloženju, tako raste njihova produktivnost, a istovremeno neće u većoj mjeri osjetiti manjak uredskog okruženja ako ćete se i putem grupnih razgovora na, primjerice, Skypeu, našaliti jedni s drugima, podijeliti dogodovštine i savjete, razgovarati o temama koje nisu nužno vezane uz trenutnu situaciju.

Preporučuju se i timski razgovori raspoređeni po grupama, primjerice grupa za ljubitelje knjiga, grupa za zaposlenike s djecom, za zaposlenike bez djece i grupa za različita natjecanja poput kvizova ili igrica, kako bi svatko imao svoj prostor gdje mogu dijeliti interese.

Nadalje, svakom poslodavcu i poduzetniku važan je i potreban tzv. dopunski odmor, a renomirani poduzetnici predlažu da se izračuna vrijeme koliko vam inače treba da dođete na posao, koje potom možete odvojite od radnog vremena.

Dobro je tijekom ovog razdoblja svaki dan započeti s nekom opuštajućom rutinom, jer tako stvarate svojevrsni dodatni spremnik za slobodno vrijeme prilikom rada od kuće.

Spriječite ili smanjite buku

Preporučuje se da uklonite stvari koje vam oduzimaju pažnju. Primjerice, ako imate djecu ili jednostavno živite u bučnom prostoru, trebali biste u blizini imati kvalitetne slušalice koje će spriječiti buku. Također, važno je s obitelji iskomunicirati raspored. Primjerice, naglasite da ćete raditi od 8 do podneva te da ćete tada napraviti pauzu za ručak, jer u ovoj situaciji važni su dogovori i rutina.

Organizirajte kojim ćete se obavezama posvetiti i kada. Primjerice, perite rublje prije ili poslije posla, blokirajte reklame ako vam smetaju na internetskim stranicama i ometaju vas, a ako ste gladni, nastojte svaki dan pojesti nešto u isto vrijeme.

Zaključno, važno je planove zapisivati u kalendar, posebno kada se radi od kuće.

Poduzetnici iz tog područja kažu da je dobro organizirati dan doslovno u minutu. Pritom, kažu, nije potrebno izuzeti omiljene aktivnosti već ih zakazati za određeno vrijeme i tako rasporediti prioritete, jer će takvom praksom svaka minuta biti dobro iskorištena, privatno i poslovno.

Dodavanjem svih zadataka u kalendar u određenim vremenskim intervalima vidjet ćete i koliko zapravo traju neki radni zadaci, čime oslobađate prostor za vlastito slobodno vrijeme i istovremeno povećanje radne produktivnosti.

New Report

Close