Zeleno gospodarstvo
Energetski put u održivu budućnost

Ádám Horváth: INA bi trebala biti jedan od prvih igrača na tržištu s vlastitom proizvodnjom biometana

Na konferenciji ‘Energetski put u održivu budućnost’ dopredsjednik odjela za novo i održivo poslovanje pri MOL grupi Ádám Horváth održao je prezentaciju o potrebi za održivom transformacijom rafinerijskog poslovanja. Horvath je istaknuo važnost spoja pristupačnosti, sigurnosti opskrbe i održivosti koja je sve bitnija.

Ana Roksandić
18. ožujak 2024. u 12:43
Foto: Robert Anic/PIXSELL Photo: Robert Anic/PIXSELL

Pristupačnost je definirao kao profitabilnu i pristupačnu opskrbu energijom, sigurnost opskrbe kao potrebu za diversifikacijom opskrbe i poboljšanjem europske konkurentnosti. Uz to je naveo kako postoje ambiciozni ciljevi na putu održivosti, ali jednako tako i velika neizvjesnost u pogledu tržišta i tehnologije. Ambiciju Europske unije u pogledu dekarbonizacije svakako su ubrzali paket ‘Fit for 55’ i rat u Ukrajini. “MOL znate kao vodeću naftno-geološku kompaniju u srednjoj i istočnoj Europi koja je započela svoju promjenu prema ekonomiji s niskom razinom ugljika’’, rekao je Horvath.

“Ovakva pozicija na tržištu daje nam poziciju u kojoj također možemo pružiti otpornost i rast kupcima. Svakako sve više gledamo kompetitivnost na području održivosti’’, dodaje Horvath.

Horvath vjeruje kako bi obnovljivi vodik i biometan mogli bi biti ključni čimbenici za dekarbonizacije EU i istovremeno sigurnost opskrbe energijom. Navodi kako bi se biometan mogao smatrati naprednim biogorivom ako se koristi za proizvodnju vodika u rafinerijama, ali i u prijevozu.

“Po pitanju financijskog investiranja u idućih 5 do 6 godina u downstream ćemo investirati skoro tri milijarde američkih dolara u strateške projekte. Više od 2/3 kapitalnih ulaganja planirano je dodijeliti projektima s niskim ugljičnim intenzitetom’’, najavio je Horvath.

Dodaje kako će 42 posto hidrogena koja koristi industrija do 2030. godine iz obnovljivih goriva nebiološkog podrijetla.

U prezentaciji dotaknuo se i Hrvatske za koju je naglasio kako je važno doći do usklađenosti  transportnog sektora i u fokus staviti ugljičnu neutralnost.Biometan nije opasan plin u ovom smislu, naglasio je. U Hrvatskoj trenutno nema proizvodnje biometana, a najavio je kako bi INA trebala biti jedan od prvih igrača na tržištu s vlastitom proizvodnjom biometana. Posebno jer raste potražnja za zelenim vodikom u Hrvatskoj, RRF podržava ekspanziju potražnje i INA ima za cilj proizvoditi zeleni vodik.

Horvath pojašnjava kako je s europske strane postavljeni ciljevi za države, a ne za kompanije, ali održivost je cilj kojem je MOL kao veliki igrač na hrvatskom tržištu posvećena. Za kraj je naglasio da MOL Grupa ima za cilj maksimiziranje vrijednosti za dioničare dok istovremeno osigurava zelenu tranziciju s profitabilnim ulaganjima.

New Report

Close